2019-12-09, 11:11
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Frida Boisen skriver i Aftonbladet : Svenska män, sluta slå kvinnorna ni lever med, och hänvisar bl a
till Wilma fallet !! Har hon noll koll ?

Det är nog en medveten provokation. Hon hade kunna skriva "män sluta slå kvinnor ni lever med" men eftersom hon skriver Svenska så vet hon att folk blir arga och då blir det fler som läser vilket generar pengar
Citera
2019-12-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Intressant - men att mamman, om du menar styvmamman, bara vetat om det gör inte att hon blir häktad på sannolika skäl för för skyddande av brottsling, grovt brott.
Och det rimmar väldigt illa med brott mot griftefriden.

Huvudet och tandutdragning (i syfte att försvåra identifiering?) får en ju att må illa.
Isåfall är han ett riktigt vidrigt slaktarsvin.
Ska bli intressant, dock troligen skrämmande, att se vad som hand kommer fram
Börjar satan bli rädd för den där pizza teorin, om det är huvudet och ingen annan kroppsdel som saknas..
pappan har iaf 2 pizza polare var av den ena heter aziz i efternamn!

https://www.facebook.com/pages/Fyrkanten-Pizzeria-Gatuk%C3%B6k/137681402956782
Citera
2019-12-09, 11:13
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Börjar satan bli rädd för den där pizza teorin, om det är huvudet och ingen annan kroppsdel som saknas..
pappan har iaf 2 pizza polare var av den ena heter aziz i efternamn!

https://www.facebook.com/pages/Fyrkanten-Pizzeria-Gatuk%C3%B6k/137681402956782

Du tror alltså att om någon vill dölja en kropp som maler man ner en människa och serverar kroppen till gäster? Jag vet inte hur en människa smakar men jag tror inte att det smakar som pizzaskinka
Citera
2019-12-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minilivs
Tjejkompisen till Wilma är en vän som sedan en tid tillbaka bor i Uddevalla. Ska se om jag på något snyggt sätt kan få fram något mer. När vi träffades var aldrig min intention att få fram någonting utan det togs bara upp.

Då kan vi nog konstatera att vi fortsatt inte har bekräftat vilken kroppsdel som hittats tyvärr eller dess skick vid tidpunkten för fyndet.
Inte heller trolig mordplats eller styckningsplats.

Du behöver inte springa mina ärenden. Jag har ingen påverkansgrad i varesig utredning eller fallet som sådant. Jag vill bara försöka få klarhet i det här.

Får du veta något mer så redogör gärna för det, men glöm inte att tipsa polisen om du mot förmodan skulle få sådan information som du skulle vikta som väsentlig och okänd för utredarna.
Citera
2019-12-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Intressant - men att mamman, om du menar styvmamman, bara vetat om det gör inte att hon blir häktad på sannolika skäl för för skyddande av brottsling, grovt brott.
Och det rimmar väldigt illa med brott mot griftefriden.

Huvudet och tandutdragning (i syfte att försvåra identifiering?) får en ju att må illa.
Isåfall är han ett riktigt vidrigt slaktarsvin.
Ska bli intressant, dock troligen skrämmande, att se vad som hand kommer fram

Detta får väl ändå betecknas som spekulativt?

Minilivs källa är W´s tjejkompis som bott i Uddevalla några år.
Att hon skulle få fram och sitta på denna mycket specifika information känns inte trovärdigt.

Att styvmamman är häktad beror troligen på att de inte kan utesluta att hon inte varit delaktig.
Bevisen pekar lika mycket på henne som pappan helt enkelt.

Enligt uppgift har de dessutom funnit blod i en bil som hon har tillgång till. Enligt familjen är den den bilen hon har till vardags. (Uppgift from Komment1)
Citera
2019-12-09, 11:23
Medlem
lindblomsgröns avatar
Är barnen omhändertagna nu? är det alldeles tomt i deras hem på Friarleksvägen 3? Om jag bodde i Uddevalla hade jag vetat allt nu, o talat om det här.
Citera
Medlem
Ingen annan som tycker det är märkligt att den duktige och omtyckta pappan ska behöva tolk efter närmare 25 år i landet?

Frun är hon både fru och kusin? Är ju vanligt med kusingifte tänkte jag så inte inavelskedjan bryts.
Citera
Medlem
Har följt denna tråd från start och har funderat över varför flera av er tror att mamman/styvmamman enbart skulle kunna vara delaktig i att städa upp efter allt?

Kvinnorna är kababa att vara mer delaktiga än vad man kan tro.
Exempel: I hedersmordet på Abbas så var det mamman som slängde kokande vatten (eller olja - kommer inte ihåg vilket) över honom i början av tortyren. Sedan gick hon mellan de två lägenheterna för att kolla till den nedsövda dottern (som fanns i ena lghtn) och delta i tortyren av Abbas (som befann sig i lghtn bredvid).

Just sayin'...
Citera
2019-12-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Är barnen omhändertagna nu? är det alldeles tomt i deras hem på Friarleksvägen 3? Om jag bodde i Uddevalla hade jag vetat allt nu, o talat om det här.

Ja det bör dom vara, förmodligen nån släkting som har hand om dom nu och lär dom allt om heder.
3 åringen kanske finns hopp att få ordning på om inte inaveln är för kraftig men en 14 åring är nog kört att få ur det han matats med av pappan och mamman.
Citera
2019-12-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enna84
Har följt denna tråd från start och har funderat över varför flera av er tror att mamman/styvmamman enbart skulle kunna vara delaktig i att städa upp efter allt?

Exempel: I hedersmordet på Abbas så var det mamman som slängde kokande vatten (eller olja - kommer inte ihåg vilket) över honom i början av tortyren. Sedan gick hon mellan de två lägenheterna för att kolla till den nedsövda dottern (som fanns i ena lghtn) och delta i tortyren av Abbas (som befann sig i lghtn bredvid).

Just sayin'...

Absolut men känns inte så troligt eller vanligt att en kvinna sitter och styckar och är ledande.. känns mer som ett mansjobb. Sedan kan man såklart ha fel då undantag alltid finns, vi vet ju inte ännu men svarade bara på din fråga.
Citera
2019-12-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbananbojare
Detta får väl ändå betecknas som spekulativt?

Minilivs källa är W´s tjejkompis som bott i Uddevalla några år.
Att hon skulle få fram och sitta på denna mycket specifika information känns inte trovärdigt.

Att styvmamman är häktad beror troligen på att de inte kan utesluta att hon inte varit delaktig.
Bevisen pekar lika mycket på henne som pappan helt enkelt.

Enligt uppgift har de dessutom funnit blod i en bil som hon har tillgång till. Enligt familjen är den den bilen hon har till vardags. (Uppgift from Komment1)

Man blir inte misstänk och begärd häktad på sannolika skäl utan en god grund vill jag påstå. Så att det skulle vara för att de inte kan utesluta mamman eller för att hon brukat bilen är garanterat inte grunden. Polisen har självfallet mer. Brott mot griftefriden, sannolika skäl.. Do the math... Klart polisen har något...
Citera
2019-12-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enna84

Just sayin'...

I mitt fall är det för att hon är just "styvmamma".
Har aldrig hört talas om ett case där styvmor och styvson är drivande och fadern städar/täcker upp.
Det är en möjlighet förvisso men som i mycket annat är det ofta det mest sannolika som ligger närmast sanningen.

Informationen om att styvmamman mått otroligt dåligt efter händelsen (Komment1´s källa nära familjen) tyder ju mer på att hon dragits in i något som hon har svårt att hantera emotionellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in