2019-12-08, 19:32
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingorbit
Vem har sagt att hon va på fest? Bara nämt att hon va festklädd och det betyder ej att hon va på fest och skulle det ha något med detta att göra skulle inte 3 pers va häktade nu. Sen tror jag polisen har koll på det.

Nån som känner till (och verkade mkt trovärdig) kom in i denna tråd och sa att enligt mgm hade de två träffats sista gången på onsdagen och att hon hade bett om skjuts till (eller ifrån) en fest som inte var i Uddevalla.
Citera
2019-12-08, 19:33
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Har svårt att se just HEDERSMORD med en skild pappa.. med ny fru nya barn..hade vart kul veta va Tishkos mamma säger om saken..

Tror inte det är ett klassiskt ”hedersmord”.
Jag tror motivet till mordet är svartsjuka medans styckning/dumpning har viss form av heder som motiv. Man vill till varje pris förhindra att sonen ska bli dömd för mord
Citera
2019-12-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Nej. Dessa hundar är ytterst vältränade på sökobjektet och klarar definitivt att skilja på det ena och det andra.
så de känner att det är Människo lik lukt? tänker om man kan hänvsa till at köpt en halv ko eller nåt till köttfärsen å valt mala den själv.. aja vet inte bara en undran..
Citera
2019-12-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Enl P4 Väst är bägge misst för skyddande samt gr-frid.
Tror inte MGM3 har begått griftefrid, utan har hjälpt till att städa upp enbart, eller kanske enbart tvättat. Misstanken finns säkert, men det skall bevisas också. Men det är klart, har MGM3 åkt med i bilen då liket dumpas, då åker nog MGM3 dit för griftefridsbrott också.

MGM2 är nog den som utfört styckningen i alla fall.

Och MGM(1) har haft ihjäl W, troligen genom strypning eller att han slagit/knuffat henne så hon ramlat och brutit nacken. Här finns dock ytterligare ett spektra av sannolika orsaker (tillhygge, kniv mm).
Citera
2019-12-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, mycket konstigt att man låser sovrumsdörren. Det har jag aldrig gjort. Fanns det ingen nyckel i lägenheten att hitta till sovrumsdörren heller?

Jag har bekant som pga utlandstjänst 1 år, hyrde ut sin lägenhet och staplade allt i ett rum som låstes, resten uthyrdes. En trea uthyrdes som tvåa. Hur det är här vet jag inte, men en tänkbar möjlighet.
Citera
2019-12-08, 19:41
Medlem
Citat:
så de känner att det är Människo lik lukt? tänker om man kan hänvsa till at köpt en halv ko eller nåt till köttfärsen å valt mala den själv.. aja vet inte bara en undran..
De känner skillnad på vilken människa det är...
Citera
2019-12-08, 19:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför? För att inte sabotera utredningen och avslöja vad polisen vet i dagsläget!

Hur? Strikt förundersökningssekretess. Den som läcker begår grovt tjänstefel och får sparken.

Vet polisen mer? Det vet dom, ofantligt mycket mer!!

Polisen har inhämtat information från mängder av myndigheter även via internationella samarbetspartners och analysarbete har pågått 24/7 både här och på andra håll. Vad tror du?

Att det i princip är helt tyst, är en förutsättning för en bra och effektiv kriminalutredning. Dessutom en garant för hög rättssäkerhet.

Jag uppskattar det högt.

- - -

ÄNTLIGEN - någon härinne på forumet som förstår att använda sin hjärna.

Vilket även Poliserna gör. Klart är att de jobbar febrilt och med saker som vi aldrig kommer
att förstå eller ens få veta, men de har sina metoder både i logiskt tänk och i form av teknik.

Fast jag är mycket fascinerad över hur allmogen inte förstår hur viktigt det är att INTE Poliser och de övriga som arbetar inom rättsväsendet inte vare sig kan och får yppa något, när en förundersökning pågår. Det ska vi vara tacksamma för, att vi har denna rättsäkerhet. Annars kan oskyldiga dömas.

Läcker saker ut - kan även den åtalades advokater använda det som att "bevisbördan" inte får användas i en rättegång ... och vill det sig riktigt illa, kan bevis finnas men inte räknas som tillförlitliga nog så att GM kan fällas. Dvs att förundersökningen har kontaminerats.
Citera
2019-12-08, 19:44
Medlem
Citat:

Absolut. Det får inte bli misstag. De tränas med avledning (frestas med annat) för att det ska säkerställas vad de markerar för. I människornas värld skulle annars väldigt mycket kunna störa deras koncentration och då skulle det vara svårt att vara säker på vad de hittat. Förutom att de har ett fenomenalt luktsinne är de också väldigt intelligenta.
Citera
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag undrade mer vad han heter och om han är den tredje häktade
Vem är MP

Står i några inlägg upp en länk till expressen (tror jag) att den 3.e är en kvinna i 40*års åldern
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nån som känner till (och verkade mkt trovärdig) kom in i denna tråd och sa att enligt mgm hade de två träffats sista gången på onsdagen och att hon hade bett om skjuts till (eller ifrån) en fest som inte var i Uddevalla.

Visst, men sista från W är fortfarande hos pojkvännen, och mordet begick i pojkvännens lägenhet enligt åklagarens papper inlämnade till domstolen. Han måste vara den siste som såg henne eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tycker det låter helt klart som det är:
Son
Pappa
Mamma

Såvida det inte är
Son
Pappa
Faster

Mamman är inte inblandad/misstänkt än så länge iaf.
Den tredje pers är Tishkos kusin
Citera
2019-12-08, 19:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tror du drömmer. Det är inte sällan mamman som är drivande. Det kan lika gärna vara hon som har satt igång detta tankegods hos både MGM1 och MGM2 för längesen.

Läs gärna om Ghazala Kahn i Danmark.

https://en.wikipedia.org/wiki/Honour_killing_of_Ghazala_Khan

Naturligtvis kan det vara kvinnan MGM3 som har satt igång efterspelet till mordet, dock tror jag inte ett dugg på att hon har kalkylerat med att låsas in åtskild från sina barn.

Vi får se, men jag tror att hon veknar ganska snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in