2019-12-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraktionen
Den kom från Göteborg, kolla past track på Marinetraffic

http://www.bilddump.se/bilder/20191209135203-192.121.194.157.png

Då är jag inte ute och cyklar som reagerade. Någonting är på gång
Citera
2019-12-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Man kan ju hoppas att polisen har börjat analysera de inblandades mobiler. LBS och GPS spårning under de aktuella dagarna. Inte alltid man använder detta fantastiska verktyg.
Det brukar väl vara rutin vad gäller extraktioner från mobiler och datorer idag?
Citera
2019-12-09, 13:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Jag brukar ha koll på vilka båtar som ligger i hamn i Uddevalla men jag kan tyvärr inte svara på om den tillkommit nu eller legat där länge och den var ute i utbildningssyfte. Det brukar ligga ett par forskningsliknande fartyg vid gamla torrdockan vid Benders. Men just Skagerak har jag inte sett förut.

Den lämnade Göteborg igår och har gått direkt till Uddevallabron, ingen sökning på vägen, och sökt specifikt i inloppet. Så det känns ju lite som att de kanske jobbar att söka/scanna botten efter något...
https://forumbilder.com/i/rdkT
Citera
2019-12-09, 13:57
Medlem
Det lutar åt att Leif GW kan få rätt. Så länge de inblandade håller ihop är bevisläget ytterst svårt. Man kan kanske bevisa en viss händelsekedja men inte peka ut någon individ som skyldig eller att de skulle ha utfört detta i samförstånd. Inte bortom rimligt tvivel i alla fall.
Citera
2019-12-09, 13:58
Medlem
Citat:

Det är väl den där Skagerak som ägs av Göteborgs universitet. De har väl bra utrustning för att undersöka botten. Till exempel kan de ha en sjöuggla. En sorts obemannad undervattensfarkost. Men det behöver inte betyda att man har gjort några fynd. Att denna båt sätts in nu kan vara för att polisen har begärt hjälp och nu var båten tillgänglig för att kunna hjälpa till.
Citera
2019-12-09, 14:00
Medlem
Citat:
Jag tror du har rätt. Mycket märklig rörelse för att inte vara något alls.

Pappan har varit anhållen nu två gånger - blivit släppt två gånger. Det måste ju finnas något på honom. Han har tur som en tokig. Jag kan tänka mig att om dessa två varit svenskar så hade det blivit häktning - frågan är: det kan väl inte vara så illa att man inte vågar häkta dessa med tanke på rasism och liknande? Det vore ju förjävligt.
Citera
2019-12-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är väl den där Skagerak som ägs av Göteborgs universitet. De har väl bra utrustning för att undersöka botten. Till exempel kan de ha en sjöuggla. En sorts obemannad undervattensfarkost. Men det behöver inte betyda att man har gjort några fynd. Att denna båt sätts in nu kan vara för att polisen har begärt hjälp och nu var båten tillgänglig för att kunna hjälpa till.

Den ritar 3D-bilder av botten med laserskanning. Jag tror den kan vara mycket behjälplig...
Citera
2019-12-09, 14:01
Medlem
boskapsgardens avatar
hahahaha hahahaha .............
svensk rättvisa alltså ........ den är inte värd det pappret den är skriven på ........
hahahaha
Citera
2019-12-09, 14:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Är du allvarlig? Det kan inte finns någon is vid Uddevallabron. Har polisen sagt detta så undrar jag verkligen vad de håller på med.

Japp.
” Sten-Rune Timmersjö berättar att polisen har lämnat ett önskemål till marinen om att de ska söka kring Uddevallabron.
– Det finns ingen speciell orsak till att vi vill söka där förutom att det är en lätt plats att nå vatten med bil. Men röjdykarna sa att det är för mycket is där nu, så det får vi ta vid ett annat tillfälle, säger han.”

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/misstänktes-bostad-tros-vara-mordplatsen-mannen-begärs-omhäktad-1.21135997
Citera
2019-12-09, 14:02
Medlem
Hrimners avatar
Citat:

Mycket intressant om de nu söker så är man nu och skannar botten utanför Gustafsberg.
Citera
2019-12-09, 14:04
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Japp.
” Sten-Rune Timmersjö berättar att polisen har lämnat ett önskemål till marinen om att de ska söka kring Uddevallabron.
– Det finns ingen speciell orsak till att vi vill söka där förutom att det är en lätt plats att nå vatten med bil. Men röjdykarna sa att det är för mycket is där nu, så det får vi ta vid ett annat tillfälle, säger han.”

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/misstänktes-bostad-tros-vara-mordplatsen-mannen-begärs-omhäktad-1.21135997

Det är 5 dagar gammalt.
Citera
2019-12-09, 14:05
Medlem
Citat:
Vi håller tummarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto