2019-12-07, 15:34
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Vem kan ha tagit denna bild?
Har Bella med sig en fotograf när hon är hos Erik Selin?

https://cached-images.btdmtech.se/tsbassetsprod/s1r/028/2019/12/ca2a7a75-0219-4a05-9c2b-a4cb9589b2df.jpg

Från Bellas blogg

https://www.isabellalowengrip.se/
De är tagna med hennes mobil
Citera
2019-12-07, 21:34
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
De är tagna med hennes mobil

Scrollar man snabbt förbi ser det dock ut som att bilden är tagen bakifrån när hon sitter i en fåtölj och njuter av utsikten. Även undertecknad misstog bilden för att vara mer välkomponerad än en simpel mobilbild tagen med laptoppen i knät.

Det är ändå ett ganska brutalt fall vi skådar och det är naturligtvis tråkigt när det går dåligt för människor. Hur många är det egentligen som fått gett sig ut på jobbjakt efter att ha varit en del av Bellas personliga stab? Stylist, kock, barnflicka och annan markpersonal i hemmet? Eller handlar det hela om att Bella nu omprioriterar och läggar alla slantar på läkarteamet?
Citera
2019-12-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Inget underlägg till koppen? Sådant kan verkligen reta mig.

Vad spelar det för roll? Enligt dig bor hon ju på Post Hotell när hon är i Göteborg - skulle nog tro att de inte kräver underlägg som standard av sina gäster.
Citera
2019-12-07, 22:33
Medlem
trottwells avatar
Erik Selin måste vara stolt, han har äntligen fått in en bild från sitt hem i Bellas blogg, det har den diskreta och mediaskygga finansmannen alltid önskat sig. Han har bett om detta länge, till slut gav Bella med sig.

Som av en ren händelse visar Bella samtidigt att nu har hon intagit Eriks hem och Eriks släkt är nu Bellas "familjemedlemmar", som hon skriver i bloggen.

"Ikväll väntar middag hos min svägerska. Det känns väldigt fint att plötsligt fått så många fler ”familjemedlemmar”."

Varför inte skriva "Eriks syster"?

Jag har en känsla av att snart kommer den diskreta finansmannen att vilja ha en Bentley, det kommer att vara helt och hållet hans egen idé, naturligtvis kommer han inte att vara manipulerad till det av Bella, om nu någon skulle tro det.
Senast redigerad av trottwell 2019-12-07 kl. 23:14.
Citera
2019-12-08, 00:46
Medlem
Citat:
Erik Selin måste vara stolt, han har äntligen fått in en bild från sitt hem i Bellas blogg, det har den diskreta och mediaskygga finansmannen alltid önskat sig. Han har bett om detta länge, till slut gav Bella med sig.

Som av en ren händelse visar Bella samtidigt att nu har hon intagit Eriks hem och Eriks släkt är nu Bellas "familjemedlemmar", som hon skriver i bloggen.

"Ikväll väntar middag hos min svägerska. Det känns väldigt fint att plötsligt fått så många fler ”familjemedlemmar”."

Jag har en känsla av att snart kommer den diskreta finansmannen att vilja ha en Bentley, det kommer att vara helt och hållet hans egen idé, naturligtvis kommer han inte att vara manipulerad till det av Bella, om nu någon skulle tro det.

Nej, nej, nej!....du missförstår allt! För att uppnå visdom, läs på den fantastiska sidan "stoppapressarna" som så käckt lagt in bilder på våra inlägg här och ställer frågan: "Kan det helt enkelt inte vara kärlek mellan Ballder Balle och Dumblondie?".

Nä, det kan ju inte det. Vara kärlek, alltså. I alla fall inte för den som är född före i går.

Faktum är att jag börjar bli rejält fascinerad av varför Erik Selin, som själv inte verkar dum, går på Blondinbellas enkla finter (igen: nej, det är inte kärlek). Nu är ju visserligen en man, egentligen i vilken ålder som helst men särskilt om han passerat 50, som får knulla som en kanin något av det mest lättledda som finns. Men hon är ju samtidigt så fruktansvärt förutsägbar att det blir märkligt. Hur det än är börjar det dock bli otäckt, så många människor far rimligen illa i det här. Har till exempel Blondinbella frågat den så kallade "svägerskan" om hon kan tänka sig att bli omnämnd i Blondinbloggen? Jag finner det osannolikt. Vi vet alla sedan evigheter att Blondinbella är en synnerligen stor egoist som bryr sig om bara en enda person - sig själv. Men det här börjar tangera gränsen för vad som kan klassas som psykisk misshandel, faktiskt.

Läste ett jäkligt bra inlägg av DoraF (finns på sidan om Erik Selin) som väl beskriver det här. Läs.
Citera
2019-12-08, 12:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Vore ett elegant sätt för ES att räcka en hjälpande hand till Bella utan att ge henne reda pengar.
Aktier i K-Fast Holding för någon miljon är ju småpengar i sammanhanget men med tanke på kursuppgången vid börsintroduktionen så blir det väldigt bra utdelning på investeringen.
Att ge företag och affärskontakter möjlighet att teckna aktier vid en börsintroduktion är ett vanligt sätt att belöna utan att själv behöva betala

Han behöver inte ge henne aktier, det hade räckt med ett tips att hon skulle köpa inför bötsintroduktionen.
Citera
2019-12-08, 14:33
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:

Jag undrar hur korkat gränslös hon är?
Kan nästa utspel bli: Det är så mysigt för Gillis och Sally att de nu har fått två äldre syskon?
Citera
2019-12-08, 14:54
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Jag undrar hur korkat gränslös hon är?
Kan nästa utspel bli: Det är så mysigt för Gillis och Sally att de nu har fått två äldre syskon?
Ifall det stammer att Isabella ar en psykopat sa forklarar det bade korkat och gränslöst
Psykopater forstar inte kanslor alls och ar valdigt daliga pa att tanka abstrakt till exempel i termer av karlek
Nar psykopater pratar om sammanhalling, julfirande och liknande sa det blir latt fel sa att nagons syster som ogillar en blir en ny stor family och liknande
Citera
2019-12-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Han behöver inte ge henne aktier, det hade räckt med ett tips att hon skulle köpa inför bötsintroduktionen.
Det är ganska svårt att köpa aktier före en börsintroduktion, så han måste i så fall ha ordnat någon som sålt till henne. Alternativt sålt själv.
Citera
2019-12-08, 17:35
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det är ganska svårt att köpa aktier före en börsintroduktion, så han måste i så fall ha ordnat någon som sålt till henne. Alternativt sålt själv.

Ingen behöver sälja, Erik ser till att Bella blir tilldelad aktier.

https://blogg.nordnet.se/sa-fungerar-tilldelning-av-aktier-i-nynoterade-borsbolag/
Citera
2019-12-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ingen behöver sälja, Erik ser till att Bella blir tilldelad aktier.

https://blogg.nordnet.se/sa-fungerar-tilldelning-av-aktier-i-nynoterade-borsbolag/
Du menar i själva nyemissionen, visst. Men då köper hon dem förstås, hon får dem inte gratis. Och så är jag inte säker på att man kan välja hursomhelst vem som ska bli tilldelad vid emissionen.
Citera
2019-12-08, 21:51
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Du menar i själva nyemissionen, visst. Men då köper hon dem förstås, hon får dem inte gratis. Och så är jag inte säker på att man kan välja hursomhelst vem som ska bli tilldelad vid emissionen.

Naturligtvis betalar Bella för aktierna vid en nyemission, tilldelningen kan påverkas av rätt person med de rätta kontakterna, en småsparare får nöja sig det det han får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in