Citat:
Ursprungligen postat av
trottwell
Erik Selin måste vara stolt, han har äntligen fått in en bild från sitt hem i Bellas blogg, det har den diskreta och mediaskygga finansmannen alltid önskat sig. Han har bett om detta länge, till slut gav Bella med sig.
Som av en ren händelse visar Bella samtidigt att nu har hon intagit Eriks hem och Eriks släkt är nu Bellas "familjemedlemmar", som hon skriver i bloggen.
"Ikväll väntar middag hos min svägerska. Det känns väldigt fint att plötsligt fått så många fler ”familjemedlemmar”."
Varför inte skriva "Eriks syster"?
Jag har en känsla av att snart kommer den diskreta finansmannen att vilja ha en Bentley, det kommer att vara helt och hållet hans egen idé, naturligtvis kommer han inte att vara manipulerad till det av Bella, om nu någon skulle tro det.
Nej, nej, nej!....du missförstår allt! För att uppnå visdom, läs på den fantastiska sidan "stoppapressarna" som så käckt lagt in bilder på våra inlägg här och ställer frågan: "Kan det helt enkelt inte vara kärlek mellan Ballder Balle och Dumblondie?".
Nä, det kan ju inte det. Vara kärlek, alltså. I alla fall inte för den som är född före i går.
Faktum är att jag börjar bli rejält fascinerad av varför Erik Selin, som själv inte verkar dum, går på Blondinbellas enkla finter (igen: nej, det är inte kärlek). Nu är ju visserligen en man, egentligen i vilken ålder som helst men särskilt om han passerat 50, som får knulla som en kanin något av det mest lättledda som finns. Men hon är ju samtidigt så fruktansvärt förutsägbar att det blir märkligt. Hur det än är börjar det dock bli otäckt, så många människor far rimligen illa i det här. Har till exempel Blondinbella frågat den så kallade "svägerskan" om hon kan tänka sig att bli omnämnd i Blondinbloggen? Jag finner det osannolikt. Vi vet alla sedan evigheter att Blondinbella är en synnerligen stor egoist som bryr sig om bara en enda person - sig själv. Men det här börjar tangera gränsen för vad som kan klassas som psykisk misshandel, faktiskt.
Läste ett jäkligt bra inlägg av DoraF (finns på sidan om Erik Selin) som väl beskriver det här. Läs.