Citat:
Ursprungligen postat av
enlightenmentbed
Du har sagt att Sverige är ett tryggt land.
Ett exempel på att den har ökat: vi har aldrig haft otrygghet i byn jag bor. Nu mobbas/trakasseras skolungdomar av utlänningar, parken kvällstid har folk börjat undvika och senaste tid har vi haft gängrån på torget som man förr kunde röra sig helt riskfritt i. På jobbet kom två invandrare in och skulle råna kontoret, men vi var fler så de sprang iväg.
Ja, det låter ju som en extremt våldsam by hördudu. Hände en by i Finland på 1700 talet (?). Deras spinnhus brann upp. Alla jobbade där och någon form av mass psykos utbröt, de sörjde och slogs och dog som flugor. Om jag inte minns fel så dubblades Finlands mordstatistik under 2 år och avvikelsen var just den byn. True story
Hur mycket av det som händer i din by är fakta och hur mycket är myt? Vad har hänt i parken som gör att ni undviker den? Har verkligen någon insident inträffat? Ungdommar har mobbar varandra i alla tider, det där att era ungdommar är trakasserade offer vet jag inte om jag köper. Kanske dom är lika goda kålsuppare dom, om du frågar dom andra. Gängrån låter ju allvarligt, du menar alltså att ett våldsamt gäng har rånat folk vid upprepade antal gånget på ett torg i en liten by och polisen inte lyckas spåra dom?
Rån försöket var ju tragiskt. Men sådant händer ju tyvärr då och då. Banken har ju inga kontanter och posten är nedlagd.