2019-12-08, 02:14
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Varför inte? Folk och fä skapar sin egen uppfattning.
Ja då är ju en anonym idiot på flashback en bra tillgång eller hur var det.
Citera
2019-12-08, 02:17
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Ja då är ju en anonym idiot på flashback en bra tillgång eller hur var det.

Du är väl själv en sådan? Gör alla en tjänst och svara inte på detta.
Citera
2019-12-08, 02:18
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du är väl själv en sådan? Gör alla en tjänst och svara inte på detta.
Det var en retorisk fråga jag ställde. Kanske inte din bästa dag idag.
Citera
2019-12-08, 02:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Jag har inte sagt något om att brottsligheten ökar. Jag frågade dig efter belägg för ditt lögnaktiga påstående att inga vanliga knegare blir nerslagna. Du verkar ha en begränsad läsförståelse, av någon anledning.
Det här är sista gången jag kommenterar dig, jag pallar inte med dig.
Googla, Du har ju så strålande läsförmåga.
Citera
2019-12-08, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det där säger ju inget, jag orkade inte ens trycka på alla. Men som du skrev dessa händelser är extremt ovanliga, de har alltid hänt och de kommer alltid att hända, men de har inte ökat. Vi behöver nog inte direkt oroa oss för att media underrapporterar om våldet för oss.
Du frågade varför jag inte visste vad alla andra vet och om jag vill bli överbevisar.
Svar:
Majoriteten sällan har rätt och du kan inte övertyga mig.

Nej, jag frågade inte det. Jag ställde mig frågan om du inte egentligen själv är nyfiken på varför så många diskuterar just det här. Jag serverade dig precis några aktuella händelser senaste året med artiklar som beskriver oskyldiga familjer (Svenssons i villor/lägenheter) bland annat som har blivit brutalt misshandlade och nästan mördade av helt okända personer i sina hem. I dessa artiklar beskriver media och polisen dessa händelser som extremt ovanliga.

Detta var då inget som jag läste om för 10 år sedan. Det kanske var extremt ovanligt då, vad vet jag, men faktum är att dessa fall dök upp på en snabb googling och plockades lätt fram på FÖRSTA SIDAN i sökningen.

Du förstod inte ens vad jag skrev ... Och är inte intresserad av att höra sanningen, helst vill du nog innerst inne bli bedragen och lurad för att sanningen gör för ont för dig.
Citera
2019-12-08, 02:26
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Det här är sista gången jag kommenterar dig, jag pallar inte med dig.
Googla, Du har ju så strålande läsförmåga.
Du har alltså inga belägg för att vanliga knegare inte blir nedslagna. Kanske inte helt oväntat stilgrepp av dig men jag återkommer gärna till dina felaktigheter och lögner när tillfälle ges.
Citera
2019-12-08, 02:40
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Nej, jag frågade inte det. Jag ställde mig frågan om du inte egentligen själv är nyfiken på varför så många diskuterar just det här. Jag serverade dig precis några aktuella händelser senaste året med artiklar som beskriver oskyldiga familjer (Svenssons i villor/lägenheter) bland annat som har blivit brutalt misshandlade och nästan mördade av helt okända personer i sina hem. I dessa artiklar beskriver media och polisen dessa händelser som extremt ovanliga.

Detta var då inget som jag läste om för 10 år sedan. Det kanske var extremt ovanligt då, vad vet jag, men faktum är att dessa fall dök upp på en snabb googling och plockades lätt fram på FÖRSTA SIDAN i sökningen.

Du förstod inte ens vad jag skrev ... Och är inte intresserad av att höra sanningen, helst vill du nog innerst inne bli bedragen och lurad för att sanningen gör för ont för dig.
Jag ber om ursäkt om jag missförstod dig, jag är lite trött i huvudet. Hur hade ditt huvud mått efter att matat inlägg som jag gjort ikväll.
Menjag hävdar ju att de hände för 10 år sedan oxå. Det är klart de kom upp på första sidan, du anpassade väl din googling så, det är klart att du får gräva djupare för att hitta sånt sim hände för 10 år sedan.
Vet du, jag bryr mig inte om samhällsklimatet så mycket att det skulle orsaka mig en ohanterbar smärta.
Varför stör det dig så mycket att jag inte är rädd?
Citera
2019-12-08, 10:46
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Hur vet alla det? Varifrån får dessa alla den informationen ifrån?

Det bara vet man. Alla som säger något annat är alarmister som vill förstöra Sverigebilden. Säkert ryska nättroll, alternativt betalda av ryska staten.
Citera
2019-12-08, 11:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Numbeos undersökning bygger på intervjuer, just för att det är mer relevant att att jämföra länder på det viset. De förklarar sin metod hyfsat tydligt på sin hemsida.

De enskilda lagarna i respektive land spelar alltså inte så stor roll

”Intervjuer” är väl ändå att ta i?

Citat:
About Crime Indices At This Website
This section is based on surveys from visitors of this website.

Besökare på sajten får fylla i ett formulär.
Citera
2019-12-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
”Intervjuer” är väl ändå att ta i?

Besökare på sajten får fylla i ett formulär.

Som jag tidigare sagt, det är en intressant ansats till mätmetod , kan man få till urval blir den mer intressant.

Man mäter visserligen ju något "upplevt" men även detta säger något om man skall flytta till ett land.

Man kan väl se det som ett antal intervjufrågor men rent strikt är väl intervju fel ord som du påpekat. Enkät eller undersökning är väl mer lämpligt.
Senast redigerad av obisvenkanobi 2019-12-08 kl. 12:11.
Citera
2019-12-08, 12:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Som jag tidigare sagt, det är en intressant ansats till mätmetod , kan man få till urval blir den mer intressant.

Man mäter visserligen ju något "upplevt" men även detta säger något om man skall flytta till ett land.

Man kan väl se det som ett antal intervjufrågor men rent strikt är väl intervju fel ord som du påpekat. Enkät eller undersökning är väl mer lämpligt.

Intressant? Tja, möjligen ett intressant exempel på en komplett ovetenskaplig metod, samt som ett verktyg för att skapa fejknews.

Se exempelvis:

https://www.metro.se/viralgranskaren...land-LFLFVBE.d

Men att man mäter något upplevt har jag i sig inga problem med.
Citera
2019-12-08, 12:32
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Så kan man välja att tolka det om man inte läser citatet jag kommenterar det på. I citatet målades en bild av det ljuva gamla Sverige, just i detta fall 90-talet. Jag bara försökte bevisa att det famns väldigt mycket som kunde upplevas otryggt då oxå. Jag gjorde samma med Svartenbrant tidigare i tråden bär han beskrevs i romantiserande orda lag.
Jag tror inte att det var farligare för Svensson då. Men att allt var rosenröda och tjuvarna var lite som de i Pippi är inte sant.

Du motsäger dig själv och med denna mening erkänner du att det var och är väldigt otryggt i samhället.

Bara för att du lever i en lugn by behöver det inte vara lugnt där det råder stora invandargrupper och gäng i städerna, som medelklassen får ta del av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in