2019-12-08, 18:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
https://imgur.com/bEViN0E.png
Varför ökar denna kurva då?
Massor av faktorer. Anmälningsbenägenheten har ökat, vi är fler i landet, ny brottslighet tillkommer hela tiden( internett har skapat en uppsjö nya brott), kanske det är fler cykelstölder.
Men hade du brutit ner den stapeln till att enbart visa överfallsbrotrslighet av den typen där offer och förövare inte känner vandra, så hade strecket varit rakt, eller till och med svagt sluttande ner.
Citera
2019-12-08, 18:50
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Massor av faktorer. Anmälningsbenägenheten har ökat, vi är fler i landet, ny brottslighet tillkommer hela tiden( internett har skapat en uppsjö nya brott), kanske det är fler cykelstölder.
Men hade du brutit ner den stapeln till att enbart visa överfallsbrotrslighet av den typen där offer och förövare inte känner vandra, så hade strecket varit rakt, eller till och med svagt sluttande ner.

Du kommer bara med massa flosker.
Så du menar att de mest aggressiva människor i världen (afganistan, syrien bla.) gör landet mer säkert? Det är alltså ett sluttande plan ju mer mena-folk som kommer hit. Världens farligaste män för kvinnor kommer in i landet, och landet blir tryggare och säkrare?
Citera
2019-12-08, 19:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Du kommer bara med massa flosker.
Så du menar att de mest aggressiva människor i världen (afganistan, syrien bla.) gör landet mer säkert? Det är alltså ett sluttande plan ju mer mena-folk som kommer hit. Världens farligaste män för kvinnor kommer in i landet, och landet blir tryggare och säkrare?
Jag kan självklart inte svara på dina frågor. Men jag säger att deras närvaro inte påverkar mängden av oprovocerat våld.
Senast redigerad av Merrybum 2019-12-08 kl. 19:53.
Citera
2019-12-08, 19:59
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Nu känns det lite som om du egentligen förstår vad jag menar, men inte riktigt vet hur du ska gå vidare.
Faran för att bli utsatt för oprovocerad misshandel, rån, mord eller överfallsvåldtäkt inte har ökat.

Men risken att bli utsatt för brott har ökat.
Citera
2019-12-08, 20:01
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:

Anmälningsbenägenheten av vissa brott, säskilt misshandel, rån och stöld har minskat.
Citera
2019-12-08, 20:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Men risken att bli utsatt för brott har ökat.
Jag vet faktiskt inte om stölder har ökat. Identitetskapningar och bedrägerier on line har gjort det.
Det finns ju en massa brott man kan bli utsatt för. Det är klart det är ett lidande att bli utsatt för den typen av brott. Men det gör ju inte det offentliga rummet till en farligare plats.
Citera
2019-12-08, 20:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Anmälningsbenägenheten av vissa brott, säskilt misshandel, rån och stöld har minskat.
Kanske för att de sker kriminella emellan. Hur många svennebananer tror du inte anmäler om de blivet utsatta för oprovocerad misshandel?
Citera
2019-12-08, 20:25
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Kanske för att de sker kriminella emellan. Hur många svennebananer tror du inte anmäler om de blivet utsatta för oprovocerad misshandel?

Många anmäler inte för att babbarna hotat dem.
Citera
2019-12-08, 20:29
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Många anmäler inte för att babbarna hotat dem.
nu spekulerar du ju bara. Jag har hört om problem med besyddanverksamheter för tillexempel restauranger. Men att vanliga människor blir oprovocerat misshandlade och inte vågar anmäla på grund av hot tror jag ör ovanligt.
Citera
2019-12-08, 20:30
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
nu spekulerar du ju bara. Jag har hört om problem med besyddanverksamheter för tillexempel restauranger. Men att vanliga människor blir oprovocerat misshandlade och inte vågar anmäla på grund av hot tror jag ör ovanligt.

Nu spekulerar du ju bara. Jag har hört att det är vanligt.
Citera
2019-12-08, 20:32
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Nu spekulerar du ju bara. Jag har hört att det är vanligt.
Ja då kan vi ju släppa det. Du har hört och jag har inte hört.
Citera
2019-12-08, 21:02
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:

Du trodde ju inte alla anmälde nyss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in