Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Det beror väl vilka skador våldet resulterar i? På rättsmedicin kan de se en hel del men har inte våldet resulterat i uppenbara skelettskador, exempelvis krossad skalle som blivit intryckt någonstans så är det nog svårt att se med blotta ögat efter några dagar oskyddad i värmebölja.
Naturligtvis beror det på vilka skador L*ena har.
Men eftersom man tidigt gick ut med att det var ett mord, så finns det skador som tydligt visar att det var av våld av annan hon dog, och inte en olyckshändelse.
Citat:
Du har "inte hört något" om att LW hotat eller utövat våld mot SD? Fast hon själv i förhören eftersin anmälan uppgav att hon ombetts kliva ur SDs bil men vägrat?
Kallar du det för hot? Kallar du det för våld?
Hur vet du att hon
vägrade? Kanske sa han en enda gång att hon skulle kliva ut bilen, och hon sa en enda gång att hon ville prata först? Ingen vet.
Den version som SD har gett har vi inte läst, men vi har sett en liten del av L*enas version. Vem som talat sanning/ljugit de vet vi inte. Men inte ger jag mycket för SDs ord. Säkert sa han att hon vägrade och att därför knogguggade han henne. Medan den versionen tror jag inte att L*ena gett. Hon sa att när hon sa att hon ville prata färdigt, det var då han tog det smärtsamma greppet, tryckte hårt ner henne i sätet och knoggnuggade henne. Kanske var det direkt?
Du vet inte mer än jag.
Citat:
Vi vet inte ännu hur misshandeln gått till. Om skriken är från LW så är det inte givet att misshandeln pågått lika länge som skriken. Om du kickar av mig benet med en spark så lär det ju vara jävligt smärtsamt för mig även efter din spark. Jag vrålar antagligt efter din spark också. Du kan alltså inte förutsätta att misshandeln nödvändigt skulle korrespondera i tidsåtgång i exakt samma utsträckning som någon verkar skrika av smärta
Enligt dalaan var det fruktansvärda skrik:
Citat:
Ursprungligen postat av
dalaan
Extremt höga panikslagna skrik som kom i omgångar under några minuter. Varken jag eller min sambo har hört något liknande och önskar inte göra det igen. Vindstilla, extremt lite trafik och ett bullerplank som hjälpte till att studsa ljudet mot oss.
Men om du vill tro att dessa berodde på några kickar på benen så få du tro det. Jag tror att hon kände dödsångset, stark sådan, enorm smärta. Jag tror att hon dog också. Så det handlade inte om varken olycka eller kickar på benen som orsakade dessa skrik som dalaan beskriver panikslagna skrik som h*n aldrig vill uppleva igen.
L*ena blev ju MÖRDAD.
Jag tror att hon fattade det och att det gjorde ont.
Vad tror du?
Citat:
Det fetade: "finner sig tyst" ? Vad vet du om han pratat med någon, kanske till och med LW?
Men han avföljde henne på sociala medier när han fick reda på anmälan om misshandel. Det är väl en markering om något till en person som verkar finna visst värde i sociala medier?
Han ska väl anmäla till polisen. Han har ju haft alla möjligheter att vid förhören när hon anmälde berätta hur det låg till? Skulle han tyst lida inför polisanmälan? Lite hjältegloria?
Vad han har berättat för vänner och bekanta, det kan vi bara gissa. Men det är inte till dom han ska beklaga sig i en rättsprocess. Inte tror jag att han har sagt till sina vänner att han har hotat, slagit, ofredat L*ena. Han har säkert lagt skulden på henne.
Men ändå inte motanmält, eller berättat för polisen att det var L*ena som hotade och var våldsam?.
Citat:
Om du nu är begeistrad i att fnula på bristen på logiska beteenden kanske du kan utveckla detta att LW vill bjuda in en man hon hyfsat nyligt anmält för ofredande på fika på nattkröken? Eller nödvändigt skulle ha ett oönskat samtal dåhan avböjde fikat? För det verkar ju verkligen konstigt. Anmälan om ofredande kände väl inte SD ens till men LW må väl ha gjort det? Ändå vill hon bli hemskjutsad och mer därtill av den hon menar har ofredat henne?
Kanske är det en viss skillnad på ofredande (att kanske offentliggöra sms/mms) än att vara våldsam?
Och vet ju att hon blev mördad. Så kanske hon inte var tillräckligt rädd? Inte fattade att han skulle gå till denna ytterlighet?
Då hade hon aldrig öppnat dörren, det är min misstanke.
Sedan har han ju enligt det rättspsykiatriska utlåtandet haft ett kraftfullt övertag över henne både fysiskt och mentalt.