2018-06-13, 00:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Säg det. Helin tillstod väl efter CPs frikännande att man gått ut med spelad säkerhet och tillstod att han helst velat vänta med åtalet för att försöka få mer bevisning. Men varför man gjorde som man gjorde är oklart.

Men generellt sett har du rätt, det är märklugt uttryckt och frågan är om hon är rätt citerad, i såna här sammanhang brukar man väl snarare uttrycka sig i underkant, "ja, vi har en del som vi ännu väntar svar på..."?

Lite mer vågat kanske om man åsyftar att försöka pressa fram något slags stress hos MGM, att hen ska röja sig på något sätt eller bryta ihop och erkänna.
Ja, det kan säkert handla om ett taktiskt grepp.
Citera
2018-06-13, 00:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Absolut! Jag har som sagt varit tydlig med det i mina inlägg. Sen om mina fakta anses för osäkra eller ses som rena spekulationer, ja då får det vara så. Jag kan tyvärr inte verifiera då risken är stor att jag outar mig själv om jag uppger min källa. Men det gäller väl många härinne, att vem som helst kan skriva vad som helst. Var och en får själva välja i vilken korg de lägger sina äpplen.
Ok. Så vad är dina fakta, och vad grundar de sig på?
Citera
2018-06-13, 00:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Dina uppgifter är noll värda om du inte kan visa vad de grundar sig på. Du hade lika gärna kunna gett fan i att skriva något alls.
Det är din åsikt. Jag står för vad jag skrivit. Du kanske kan scrolla förbi om det stör dig alltför mycket 😊

Skulle gärna vilja veta vad du vet kring fallet och utredningen? Vem förser dig med din kunskap? Vore bra med solid fakta så tråden kan återgå till ämnet.
Citera
2018-06-13, 00:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Skulle gärna vilja veta vad du vet kring fallet och utredningen? Vem förser dig med din kunskap? Vore bra med solid fakta så tråden kan återgå till ämnet.
Jag har ingen insyn alls i utredningen, och jag vet inget mer än vad som har stått i tidningarna. Du då, vet du något mer?
Citera
2018-06-13, 00:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ok. Så vad är dina fakta, och vad grundar de sig på?
Från en källa med insyn i utredningen som jag inte kan återge. Som sagt, jag har förmedlat vad jag vet. Att försöka övertyga eller överbevisa dig är inget jag tänker syssla med.
Citera
2018-06-13, 00:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Från en källa med insyn i utredningen som jag inte kan återge. Som sagt, jag har förmedlat vad jag vet. Att försöka övertyga eller överbevisa dig är inget jag tänker syssla med.
Ok. Så vad vet du då, som inte redan är känt här?
Citera
2018-06-13, 00:23
Medlem
Citat:
Dina uppgifter är noll värda om du inte kan visa vad de grundar sig på. Du hade lika gärna kunna gett fan i att skriva något alls.

En snabb genomgång av vad du själv bidragit med i tråden och vad du kräver av andra skribenter så ser jag att du inte alls passerar ditt eget nålsöga.

SÅ ...

"Du hade lika gärna kunna gett fan i att skriva något alls."
Citera
2018-06-13, 00:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ok. Så vad vet du då, som inte redan är känt här?
Det har jag ju redan svarat på. Gå gärna tillbaka och läs igen om det fortfarande är oklart för dig.
Den här utfrågningen börjar bli tjatig. Jag är inte här för att slänga käft med dig utan för att diskutera mordet på Lena.
Citera
2018-06-13, 00:24
Medlem
Draifoss avatar
Herrejävlar. Redan mer än niotusen inlägg i tråden om den här killen "SD", och nästan ingenting om mordet på Lena Wesström.

Ingen som vet ännu vad åklagaren Åsa Hiding grundar sina misstankar mot SD på?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-13 kl. 00:27.
Citera
2018-06-13, 00:27
Medlem
Citat:

Det är ingen rättegång mot LimeTime här vad jag vet.
Jag har förstått alla inlägg medlemmen gjort.
Jag tror på LimeTimes två uppgivet sanna uppgifter. Det där med fynd av blodiga kläder har känts fel hela tiden.

Varför skulle SD lämna blodiga kläder i hem och bil?! Känns helt orimligt vare sig han är GM eller inte. Det har hela tiden känts som något som blivit en trådsanning både här och i media.
Ingen från åklagarsidan har verifierat sådana fynd. OM de fanns begriper jag inte hur SD kan vara släppt.
Citera
2018-06-13, 00:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En snabb genomgång av vad du själv bidragit med i tråden och vad du kräver av andra skribenter så ser jag att du inte alls passerar ditt eget nålsöga.
Ledsen om jag förstör flytet i tråden för er. Jag är väl egentligen bara intresserad av att veta på vilka grunder åklagaren Åsa Hiding anser "SD" vara misstänkt för brottet. Ingen som vet?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-13 kl. 00:58.
Citera
2018-06-13, 00:57
Medlem
Citat:
Ledsen om jag förstör flytet i tråden för er. Jag är väl egentligen bara intresserad av att veta på vilka grunder åklagaren Åsa Hiding anser SD var misstänkt för brottet. Ingen som vet?

Läs på om förundersökningssekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in