Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Tack. Det var varmt och soligt alla dagar mao och jag tror inte hon låg i skugga hela tiden.
Ja, det var ovanligt varmt de där dagarna och jag har tidigare flera gånger visat solens rörelser över platsen. Däremot vet vi inget om hur hon låg, om träd och buskar gav skugga.
Planket kan ha gett både skydd mot vind men också alstrat värme, vilket kan ha ökat temperaturen på brottsplatsen avsevärt.
Däremot tvivlar jag inte på att man kan se om offret har utsatts för grovt våld, även om kroppen varit utsatt för förstörelse av värme och insekter.
Man sa tidigt att det var ett mord. Det kan ha funnits både intorkat blod, intryckta krossade vävnader/mjukdelar och skelettskador.
Jag tvivlar inte heller på att man inte kommer att omrubricera det till vållande till annans död eller dråp.
Mördaren har inte råkat mörda henne i misstag och inget som vi fått veta tyder på att dödsmisshandeln var av lindrigt slag, eller att den var kortvarig. Enligt @dalaan varade skriken under lång tid med intervaller. Mördaren har haft tid på sig att besinna sig.
Inte heller kommer det att finnas förmildrande omständigheter som gör att brottet kan anses mindre grovt. Det är min fasta övertygelse.
Vi har inte hört något om att L*ena skulle ha hotat eller utövat våld mot SD/HD. När L*ena anmälde SD kunde han sagt i förhör att det var hon som hotade, stalkade och var våldsam. Finns inget logiskt i att en person finner sig tyst i att bli anmäld för grova saker när det i själv verket är han som är offret?