Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Nej uppenbarligen är jag helt rätt person att säga det för du kan inte ens förstå fundanmenatalla begrepp som bnp , ppp och tillväxt?
Var och en som läser här får väl dra sina egna slutsatser. Skulle dock tro att de flesta placerar dig i grundskolans högstadium.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Vad polen bidrar med? Dem bidrar med utbilddning , arbeskraft och infrasstruktur , tror du det är gratis eller? Så nej jag kan inte följa din fantasi beskrivning för den är helt ologiskt , ingen seriös ekonom använde produktionsmedel för att någonting alls .
Som jag pekat på men som inte verkar gå in: det fanns redan där när utlänningarna fixade truckfabriken.
Det är när polacken kliver in i fabriken som dennes bidrag till BNP ökar. Och min fråga var vad Polen bidragit till den ökningen. Svaret är noll. Polen har inte bidraget det minsta till produktionsmedel och processer.
Du och CommieHunter1 har haft flera tillfällen att förklara vad polen bidrog med till den ökningen. Men ni har bara producerat personangrepp och förvirrat svammel. Dvs ni har helt misslyckats. Och det visste jag på förhand.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Jag ar redan visat att väst tjänar väldigt mycket på att investera i öst.
Vilket är goddag yxskaft. Du lyckas inte hålla dig till frågan.
(Jag skrev i mitt ursprungsinlägg att det var en win win situation. Kalmar förbättrar sin ekonomi. En bieffekt är att Kalmar skänker stigande BNP till Polen).
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Du har inte lyckats svara på ett enda argument och du ljuger som en råtta . Ja etc är vänster men deras statistik är direkt från scb 2007 som du bad mig kolla upp. Du är ju helt värdelös .
Vilka argument?
Och var har jag skrivit någon lögn?
Jag har förklarat hur mycket Kalmar bidrar med. Flera ggr dessutom. Ni kan ju inte ta emot information. Och pekat på att Polen inte bidrar med något. Du och CommieHunter1 verkar inte ha någon näringserfarenhet alls. Och är därmed helt lost i den här frågan. Och förfaller bara till föreställningar. Det är ingen anklagelse eller något nedvärderande, utan bara ett konstaterande. När jag gick i högstadiet hade inte jag heller någon koll på sådant.
-------------------------
Finns ju faktiskt en sak som Polen gör för att få sig stigande BNP till skänks. Dom öppnar landet för globala intressen. Och det ger ju högre levnadsstandard.
Polen hade ju istället kunnat göra som Nordkorea och inte vara öppna. Polen har nog lyssnat på Reinfeldt