2019-12-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, enligt Dalaans skrek LW två gånger med en kort paus emellan och de innebär att gärningsmannen haft tid att besinna sig. Att avbryta, kalla på hjälp. Att så inte skedde är en försvårande omständighet. SD själv har sagt att han hade ett kraftigt fysiskt övertag över LW.

Var kommer uppgiften i från om "två gånger med kort paus emellan", du påstår
att dalaan har sagt det, jag håller inte med.
Min tolkning av dalaan är att någon skrek intervallvis i upp i emot 5min.
Citera
2019-12-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag vet inte varför en del har svårt att ta till sig att djur äter på döda människor
som ligger ute i naturen, en otrevlig sanning kanske.
Ofta är området runt halsen angripet vilket medför att tungbenet kan saknas.
Svårare att avgöra om offret har strypts.

Djuren det yras om är rävar, grävlingar, vildsvin, råttor, kråkor, skator, t.ex..

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Varifrån kommer uppgifter hur kroppen och skadorna på den var placerade?
Att kroppen var sargad av djur är korrekt tyvärr...

Som flera postare skrivit - förutom de jag
citerat - så är det tyvärr så att i den värmen
som det var i maj och att kroppen låg ute i
flera dygn, så går det inte komma ifrån
att både insekter, fåglar och djur har
angripit den döda kroppen.

Hur otäckt och obehagligt det än är
att föreställa sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu låg hon inte ute så länge så att insekter odyl hann gå så hårt åt kroppen. Det var ju inga 30 gr ute.
Citera
2019-12-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
-Ska det vara så jäkla svårt att förstå att LW mördades för att hon jävlades med paret?
-Ska det vara så jäkla svårt att förstå att ingen kan ge sig rätten att mörda henne för att hon jävlades likväl är det med största sannolikhet anledningen till att hon mördades.

-Det är fullt med hål i resonemanget att SD mördat LW av svartsjuka eller att HD mördat LW för att SD var svartsjuk.
Proportionen på våldet som LW utsattes för kan enligt mig inte motiveras med SDs svartsjuka såtillvida den inte är sjuklig.

-Den ologiska tesen blir bara logisk om man förstår att dess existens vilar på att få bort LWs förehavanden så långt bort som möjligt från motivet.

-Graden av uppdämt våld rimmar enligt mig bättre på det raseri HD haft anledning till.
Tror som sagt att SD har en mer direkt och rak personlighet som inte bär på oförrätter utan uttrycker dom direkt.

-Misstänker att HDs personlighet är en sån som haft svårt att uttrycka den aggressivitet som kan ha motiverat raseriet med vilken LW blev mördad. Igen tror jag att mordet varit löst för 1,5 år sen om HD blivit kroppsbesiktad i samband med utredningens start.

-Tror misstaget var att förundersökningen för tidigt riktade in sig på en specifik GM/SD för att efteråt leta spår/bevisning mot honom. Åt h-e fel och bakvänt då man missar spår/bevisning som pekar åt annat håll. (Läs HD) . Vilket jag tror förklarar den segdragna FU. Att Örebro polisdistrikt inte klarar av att binda en som redan initialt misstänkts för brottet är uppseendeväckande dåligt. Dvs, att polisdistriktet inte kan sköta sitt arbete.

-Det vore välgörande för förtroendet med en senare och grundlig genomlysning av dom misstag som gjorts. Från den uppseendeväckande missen att inte finna BO 150m från där LW senast befunnit sig genom "misstaget" att negligera daalans 112 samtal om LWs dödsskrik till "misstagen" att inte kunna binda en på förhand utsedd MT.

-Många skulle nog sätta kaffet i vrångstrupen om dom fick veta att misstagen inte slutade slutade för att locket lagts på. Det är stor en tyngd som vilar på Åkl och & axlar. Påstår jag.

HD är jokern som kan förklara allt gåtfullt i denna utredning. Tror jag.

Jag tror att du har fel, jag tror inte att LW trakasserade paret. Om SD är den skyldige så handlar det om kontroll skulle det vara HD så är det svartsjuka/hat.
Citera
2019-12-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så han får ”belöning” för att ha misskött
utredningen om L*ena??
Och han har inte vett att skämmas.
Skönt för dem att vara av med honom.

Tror inte det skulle bli stora utbetalningar om han gjort fel, det brukar snarare tyda på att de som erbjuder förlikning vet att de har gjort fel.
Citera
2019-12-07, 22:06
Medlem
Citat:

Jag har också undrat var den uppgiften
kommer ifrån som @Remark skrivit vid
två tillfällen?

Håller med dig @CarlJanne att det var
skrik i intervaller som @dalaan hörde,
under ca 5 minuter.
Citera
2019-12-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Jag tror att du har fel, jag tror inte att LW trakasserade paret. Om SD är den skyldige så handlar det om kontroll skulle det vara HD så är det svartsjuka/hat.

Att motivet för SD var delvis förlorad kontroll tror jag är rätt, MEN för att HD skulle hysa hat till LW för otroheten med SD krävs nästan att hon älskade honom och det tycks hon inte gjort eller åtminstone ville hon inte leva med honom.
Citera
2019-12-07, 22:14
Medlem
Citat:

Det är fullständigt korrekt framfört, @dalaan har tidigare deklarerat sig inom denna tråden och dels, angivit tre approximativa klocklag och därtill deklarerat att skriken från en person emanerade i intervaller upp mot approximativt 5 minuter, @dalaan har även berättat, att när vederbörande och sambon hade satt sig inom sin personbil vid klockan 23:40 för att då ge sig ut och leta, hade skriken upphört.

Mvh/ Kurt Jokern Olsson
Senast redigerad av JokerMannen 2019-12-07 kl. 22:20.
Citera
2019-12-07, 22:24
Medlem
Citat:
Att motivet för SD var delvis förlorad kontroll tror jag är rätt, MEN för att HD skulle hysa hat till LW för otroheten med SD krävs nästan att hon älskade honom och det tycks hon inte gjort eller åtminstone ville hon inte leva med honom.

Att hon inte ville leva kvar i äktenskapet med han betyder inte att hon inte kan hata personen som har sabbat det som som hon trodde var hennes framtid ?
Citera
2019-12-07, 23:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Att hon inte ville leva kvar i äktenskapet med han betyder inte att hon inte kan hata personen som har sabbat det som som hon trodde var hennes framtid ?

Eller att hon kan ha känt hat för att hon blev sviken av den som vigde henne. Som hon kanske sett som vän. Och som. sedan kanske ville "bikta" sig, och kanske förväntade sig att de lätt skulle vara vänner igen? Nej, varma känslor för SD är nog inte en nödvändig förutsättning för att känna hat från HDs sida.
Citera
2019-12-07, 23:28
Medlem
Citat:

Jag tror att Isdrottningen hatade LW även om hon kanske aldrig har älskat SD och döttrarna. Lösa pusselgåtor, hålla svitstatistikerna och jaga FTF på T5r är nog det enda hon kan älska. Sånt hon höll på med när snuten hämtade henne dagen efter det att SD blev inplockad.
Davidss*narna ser ut att ha haft ett förhållande likt två lekande 10-åringar. Två gånger har de uppenbarligen haft sex, men sen tog det stopp för HD och SD fick skäl att vara otrogen?
Citera
2019-12-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller att hon kan ha känt hat för att hon blev sviken av den som vigde henne. Som hon kanske sett som vän. Och som. sedan kanske ville "bikta" sig, och kanske förväntade sig att de lätt skulle vara vänner igen? Nej, varma känslor för SD är nog inte en nödvändig förutsättning för att känna hat från HDs sida.

Jag vet inte om fler än jag reagerar på att många bl.a. ofta du tycks skriva hur ni förväntar kvinnor skall reagera. Jag känner inte alls igen mig i dessa förväntade reaktioner alls.
Så förstockade och konservativa tankegångar har aldrig passerat min väg vare sig i mina eller mina vänners hjärnor. Det stämmer inte.
Citera
2019-12-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag tror att Isdrottningen hatade LW även om hon kanske aldrig har älskat SD och döttrarna. Lösa pusselgåtor, hålla svitstatistikerna och jaga FTF på T5r är nog det enda hon kan älska. Sånt hon höll på med när snuten hämtade henne dagen efter det att SD blev inplockad.
Davidss*narna ser ut att ha haft ett förhållande likt två lekande 10-åringar. Två gånger har de uppenbarligen haft sex, men sen tog det stopp för HD och SD fick skäl att vara otrogen?

Båda tycks haft problem i äktenskapet och hittat en gemensam plattform i GC. Att deras sexliv skulle kraschat med 2:a barnets födsel må vara rimligt men den dottern föddes 2006.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in