2019-12-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Fel SD blir aldrig rentvådd om det inte dyker upp en gärningsman. Brist på bevis frikänd övertygar inte alla. Hela tråden är full av dem som anser honom skyldig. Jo så lägger de till HD också "hon var nog med på´t"

SD hämtades som bekant in under Augusti månad av en hel insats-styrka och för att därnäst häktas på sannolika skäl för att tidigare ha bragt LW om livet, vidare sagt, som bekant, så sitter fortfarande SD frihetsberövad samt häktad på sannolika skäl för mordet på LW i väntan på ett åtal, detta säger mer än vad du ger sken av att inte tro, försök att smälta in i verkligheten sådan som den är och inte som du vill ha den till att vara.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har ingen som helst betydelse om jag öppet inom denna tråden berättar om NW:s vattentäta alibi ... så kommer du, på ett eller annat sätt att bortförklara allt sådant, för att sålunda försöka dumförklara mig, bortförklaringar, är något som du alltid använder dig av när något inte passar in i dina egna tankebanor.

SD sitter sedan länge frihetsberövad på sannolika skäl för att tidigare ha bragt L*na Wesstr*m om livet, och det är ingenting som varken du, eller dina trådkamrater kan ändra på, du har vid flera tillfällen riktat din kritik mot både KammarÅklagaren Åsa Hiding så som även många av de övriga inom Rättsväsendet, beträffande mig, så anser jag att dom sköter sina arbeten på ett bra sätt.

Tror du verkligen att SD hämtades in med hjälp av en hel insats-styrka under Augusti månad 2019 bara för att KammarÅklagaren Åsa Hiding lider av någon form av tunnelseende ?

Tror du verkligen att SD fortfarande sitter häktad efter så många månaders tid som nu förflutit om han vore oskyldig ?

Du har fyra misstänkta, KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes närmaste medarbetare har för närvarande två misstänkta personer, varav den ena är sedan länge häktad på sannolika skäl för att tidigare ha bragt livet om L*na Wesstr*m och den andra är för närvarande skäligen misstänkt, jag är övertygad om att KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes övriga medarbetare har bättre koll på detta mordfallet än vad du har, till detta sagda följer frågan, vilka två övriga personer misstänker du utöver SD och HD?

Mvh/ @Kurt Jokern Olsson

Men se på fan, du visste att jag har både SD å HD som misstänkta,
å lik förbannat skriver du så här.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@CarlJanne tror att SD är oskyldigt utpekad och att KammarÅklagaren Åsa Hiding lider av kroniskt tunnelseende, samt att NW är den egentliga Gärningspersonen.

Du ljuger medvetet rakt av.

Varför skulle jag lägga energi på å dumförklara dig, det
behövs ju inte

Å med det sagt, ställ inga mer frågor till mig, du
kommer ändå inte att få något svar
Citera
2019-12-06, 23:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn

Nu tänkte jag inte ge er mer även om jag vet massor som är helt uppåt väggarna fel i era gissningar. Jag kommer inte att svara på följdfrågor, men fortsätta läsa nyfiket. Er ankdamm är för liten för mig att leka i. SD finns i min närhet och jag är mån om honom, även om vi inte har så mycket kontakt för tillfället. Jag tror att ni som försöker rentvå honom borde sluta då det knappast hjälper honom, utan det blir bara mer uppståndelse. Låt rättvisan komma fram utan att elda på flashback.
/.../
Nja, det vi försöker göra här är väl att finna objektivt stöd för åklagaren Åsa Hidings och rådmannen Ulla Gustavssons uttalade uppfattning att det finns skäl att misstänka SD. Kan du visa på ett enda inlägg bland de här hittills 70 000 där någon "försöker rentvå" honom?
Senast redigerad av Draifos 2019-12-06 kl. 23:59.
Citera
2019-12-07, 06:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, det vi försöker göra här är väl att finna objektivt stöd för åklagaren Åsa Hidings och rådmannen Ulla Gustavssons uttalade uppfattning att det finns skäl att misstänka SD. Kan du visa på ett enda inlägg bland de här hittills 70 000 där någon "försöker rentvå" honom?

Det verkar vara en del i denna tråd som inte förstår skillnaden mellan att titta på fallet objektivt och försöka "rentvå" SD.

Är det månne för att Lena var en pastor och det finns religiösa fanatiker i tråden som inte kan tänka ur vetenskapligt perspektiv?

Jag ser inte det här fenomenet i andra trådar att en grupp skribenter går mot personangrepp och anklagar de objektiva för att försvara GM och skylla på BO.
Citera
2019-12-07, 07:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det verkar vara en del i denna tråd som inte förstår skillnaden mellan att titta på fallet objektivt och försöka "rentvå" SD.

Är det månne för att Lena var en pastor och det finns religiösa fanatiker i tråden som inte kan tänka ur vetenskapligt perspektiv?

Jag ser inte det här fenomenet i andra trådar att en grupp skribenter går mot personangrepp och anklagar de objektiva för att försvara GM och skylla på BO.

Frågan är vad som är viktigast; att försvara
och skydda LWs hemligheter eller att en
mördare blir fälld för sitt brott.?
Citera
2019-12-07, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Tror du Medinsyn kommer svara dig? Hen har slutat visa sig i tråden.

SD och hens vän Medinsyn råder att inte skriva här, men varför skulle någon lyda dem? Det leder ju snarare till större intresse. SD och Medinsyn får leva med att tråden kommer vara intressant tills den helt ebbar ut en tid efter att TR- och HD-domar har fällts.
Citera
2019-12-07, 10:01
Medlem
GilGrissom82s avatar
"NA avslöjar: Peter Springare blev utköpt av polisen: "En upprättelse - ett bud jag inte kunde säga nej till".

https://www.na.se/logga-in/na-avslojar-peter-springare-blev-utkopt-av-polisen-en-upprattelse-fick-ett-bud-jag-inte-kunde-saga-n ej-till

Låst artikel, nämns något om hans inledande roll i LW-utredningen?
Citera
2019-12-07, 10:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Det fetade, jo om BO är en kvinna blir det ofta några som synes mena att omständigheter kring BO och dennes agerande i antungen situationen eller i relation till den misstänkte är "verboten". Man jämför med att dra upp klädsel hos kvinnan vid våldtäkter trots att bära klädsel inte kan ses som en handling eller aktiv underlåtenhet att handla gentemot någon och därmed inte kan utgöra en provokation i lagens mening. Det är ofta omgärdat av motsägelsefulla argument som att BO mördats för att hon var stark och självständig medan man försöker få till försvårande omständigheter som att GM ska ha tryckt ned och manipulerat BO. Argumenten är mer av schizofren karaktär än religiös, de förekommer i fall där BOs ev religiositet är okänd och inte diskuteras alls.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-07 kl. 10:43.
Citera
2019-12-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"NA avslöjar: Peter Springare blev utköpt av polisen: "En upprättelse - ett bud jag inte kunde säga nej till".

https://www.na.se/logga-in/na-avslojar-peter-springare-blev-utkopt-av-polisen-en-upprattelse-fick-ett-bud-jag-inte-kunde-saga-n ej-till

Låst artikel, nämns något om hans inledande roll i LW-utredningen?

https://www.expressen.se/nyheter/peter-springare-blev-utkopt-av-polisen-kunde-inte-tacka-nej/
Citera
2019-12-07, 12:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
https://www.expressen.se/nyheter/peter-springare-blev-utkopt-av-polisen-kunde-inte-tacka-nej/

Så han får ”belöning” för att ha misskött
utredningen om L*ena??
Och han har inte vett att skämmas.
Skönt för dem att vara av med honom.
Citera
2019-12-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Frågan är vad som är viktigast; att försvara
och skydda LWs hemligheter eller att en
mördare blir fälld för sitt brott.?

Eh, menar du på fullaste allvar att ts försvarar och skyddar "LWs hemligheter"? Finns det ens något hemligt att skydda? Det har kommit fram osympatiska detaljer om både henne och SD i tråden. Vilka som är rimligen sanna eller inte får vi se i FUP sen.

Jag tror det finns några i tråden som är genuint intresserade av se en lösning på mordet och att rätt/a mördare ställs inför rätta. Sen finns det såna som älskar att bo i trådar och provocera för att de har ett innehållslöst eget liv. Det är tragiskt, förstås, men bra att fb finns att få lite hjärngympa och energi ifrån.

De som inte vill se en misstänkt bli fälld, håller nog väldigt tyst och skriver inte här.
Citera
2019-12-07, 12:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Eh, menar du på fullaste allvar att ts försvarar och skyddar "LWs hemligheter"? Finns det ens något hemligt att skydda? Det har kommit fram osympatiska detaljer om både henne och SD i tråden. Vilka som är rimligen sanna eller inte får vi se i FUP sen.

Jag tror det finns några i tråden som är genuint intresserade av se en lösning på mordet och att rätt/a mördare ställs inför rätta. Sen finns det såna som älskar att bo i trådar och provocera för att de har ett innehållslöst eget liv. Det är tragiskt, förstås, men bra att fb finns att få lite hjärngympa och energi ifrån.

De som inte vill se en misstänkt bli fälld, håller nog väldigt tyst och skriver inte här.

Ja, i tråden har ju dryftats olika omständigheter kring såväl MGM som BO som verkar vara rykten. Man får väl se om man i FUP har grävt i detta något. Jag hoppas även att någon tidning som skrivit om att utredningen kritiserats också gör ett gräv, i det som hamnar i slasken, exempelvis för att få en uppfattning om hur brett de sökt initialt, får ju inte allmänheten tillgång till men journalister kan lättare få igenom det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in