2018-07-31, 23:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Bara att de firade jul ihop och åkte skidor. Ingen kärleksrelation har framkommit. Hon har verkar bara ha geocachat och tränat med andra på sin fritid.

Var det julen 2016?
Citera
2018-07-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
/--/

Har för mig att det är ett grönt och ett vitt kort man fyller i inför landning. Ett handlar om vad man har för mat med sig, och ett handlar om huruvida man är en dumming. En fråga lyder "Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime?", och det hade han ju.
http://international.iupui.edu/visas/f1-students/arrest.html

Då frågade nog tullgubben sedan vad det handlade om, och SD berättade väl att det gällde ett mord.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack.
Så här står det angående om man själv anger falsk information och inte uppger att man blivit anhållen. Kan de få reda på denna information ändå?

"Yes, they will most likely have access to this information through other sources. You should never give a false answer to this question on the visa application or in the visa interview. Providing false information on a visa application or during an interview could result in a finding of fraud. A finding of fraud could result in a permanent bar from entering the U.S."

Källa: Den sida Draifos länkade till.

Har tidigare påtalat tanken att detta om man har blivit 'arresterad' handlar om man tidigare har blivit det i USA.
Självklart är de nog även intresserade av om man råkar vara en mördare på rymmen/terrorist etc och kanske (vet ej) skall man skriftligt/muntligt svara på frågor om det innan/vid ankomst. Svarar man då att man är på flykt/under misstanke för ett grovt brott så lär det nog påverka ens möjligheter(negativt) att bli insläppt.

Men hursomhelst: den länkade källan behandlar ju explicit vad som gäller om man varit i USA och blivit arresterad där och nu ämnar resa TILLBAKA dit:'..you need to be aware of the potential impact it may have on your NEXT visa application'.
Och på frågan om hur man vet om man har blivit arresterad hänvisar de till att polisen i så fall måste ha reciterat ens 'Miranda rights'.
Tror ni verkligen att Örebros finest Klingers & Klangers a la Kojak & Baretta rabblade upp SD:s konstitutionella rättigheter då de tog in honom?😜

Tycker fö att någon med amerikanska som modersmål borde ha kunnat notera detta.

Edit: ev (?) avses kanske om man ämnar förlänga viseringen när man är i USA men detta med arrestering handlar, som jag tolkar det, om man blivit det under sin vistelse där.
Senast redigerad av Rubar 2018-07-31 kl. 23:17.
Citera
2018-07-31, 23:07
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Bara att de firade jul ihop och åkte skidor. Ingen kärleksrelation har framkommit. Hon har verkar bara ha geocachat och tränat med andra på sin fritid.

Tack för svar. Jaha, då kanske LW och UW försökte vara någorlunda ”kamratliga” bl.a för barnens skull, gissar jag.
Citera
2018-07-31, 23:07
Medlem
Citat:
Nej jag spekulerar här inte om UW är GM eller inte.
Frågan som diskuteras är om LW och UW kanske bestämde sig för att försöka igen och därför bestämde UW att tidigarelägga skilsmässan till 2/11 samtidigt som LW exakt samma datum anmälde SD för ofredande.
Jag svarade bara med min åsikt att det inte kan vara en slump.

Jag kan hålla med om att det kan ha funnits ett samband, men det behöver inte vara att de vill försöka igen. Kanske snarare att de peppat varandra att agera, eftersom de inte brutit kontakten helt så pratade de säkert med varandra om sina problem. Om jag minns rätt så gick inte MH med på snabbare skilsmässa så de var fortfarande formellt gifta på 1årsdagen i december, då hon brände bröllopsfotografierna. OT: Synd att hon slängde både ringar och smycken. Kunde väl ha sålt dem istället
Citera
2018-07-31, 23:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Bra tanke där, det tror jag mer på än att polisen i Örebro kontaktade amerikanerna.
Jag menar alltså att det är fullt möjligt att polisen kontaktade amerikanska myndigheter. Man verkar ju helt blivit helt besatta av SD efter att man trodde sig ha hittat LW:s blod i hans bostad och bil. Vore det då inte inte en fullt befogad åtgärd att slå en signal till USA:s ambassad och be dem skicka honom tillbaka? Det ena utesluter ju inte det andra.
Citera
2018-07-31, 23:09
Medlem
Citat:
Det påstods väl att alla skulle bli klara efter några månader? Visserligen har inte alla svar kommit men resultaten kommer väl in i takt med att de blir klara? Så tolkar jag det iaf och därför har en del svar redan kommit in. Konstigt att inget hittils har ökat misstankegraden till sannolika skäl.

Jo, men eftersom provsvar normalt inte brukar ta så lång tid borde det vara speciella analyser. Personalbrist hos NFC också förstås. Min aning talar för tidsbestämning av någon besudling.
Citera
2018-07-31, 23:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jo, men eftersom provsvar normalt inte brukar ta så lång tid borde det vara speciella analyser. Personalbrist hos NFC också förstås. Min aning talar för tidsbestämning av någon besudling.
Men hur lång tid skall det ta att t.ex. identifiera fingeravtryck på mobilen? Ett halvår?
Citera
2018-07-31, 23:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har tidigare påtalat tanken att detta om man har blivit 'arresterad' handlar om man tidigare har blivit det i USA.
Självklart är de nog även intresserade av om man råkar vara en mördare på rymmen/terrorist etc och kanske (vet ej) skall man skriftligt/muntligt svara på frågor om det innan/vid ankomst. Svarar man då att man är på flykt/under misstanke för ett grovt brott så lär det nog påverka ens möjligheter(negativt) att bli insläppt.

Men hursomhelst: den länkade källan behandlar ju explicit vad som gäller om man varit i USA och blivit arresterad där och nu ämnar resa TILLBAKA dit:'..you need to be aware of the potential impact it may have on your NEXT visa application'.
Och på frågan om hur man vet om man har blivit arresterad hänvisar de till att polisen i så fall måste ha reciterat ens 'Miranda rights'.
Tror ni verkligen att Örebros finest Klingers & Klangers a la Kojak & Baretta rabblade upp SD:s konstitutionella rättigheter då de tog in honom?😜

Tycker fö att någon med amerikanska som modersmål borde ha kunnat notera detta.

Vet inte vilken text du menar att jag skulle misstolkat men jag letade bara efter ett svar på den fråga som var uppe för diskussion och där min information verkade ifrågasättas av en del att USA inte skulle kunna hitta information om inresande på eget sätt. Det är det enda jag läst.
Det som jag citerat behandlar det ämnet bara.

Det du hänvisar till kanske handlar om de som rest in till landet och begått brott där o.s.v. Självklar får de inte VISA för inresa in till USA igen efter de avtjänat sitt straff. Den sidan verkar behandla flera immigrationsfrågor.

Miranda rights stämmer inte. Du menar att USA är tvungen att släppa in inresande som begått hemska brott i länder där Miranda tights inte existerar? Då måste de släppa in många från Mellanöstern, Afrika med mera också. Efter 11/9 är det uteslutet!
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-31 kl. 23:32.
Citera
2018-07-31, 23:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
I vilken text finner du stöd för det fetade? Citera gärna.
Citera
2018-07-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Uppgav han VEM som mördat LW? Jag tolkade det som att han hade en teori vad som hänt?

Passar på att fråga om uppgifterna om blodiga kläder på FP. Var hon i någon form avkläd där hon anträffades?

Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen.
Citera
2018-07-31, 23:21
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Här blir han irriterad på Tjackarismyg. Detta är tydligen OT men inget annat i tråden:
Du är så tröttsam med dina världsfrånvända fantasier. Vill du sluta med dessa för de har inget med mordet på LW att göra, vilket du kommer bli varse.[/quote]

okej jag ger mig. Nu lämnar jag tråden i den Svenska attackhelikoptern Snurre Sprätt. Adiö
Citera
2018-07-31, 23:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen.
Och vad svarar du på 'EnGodTankes' fråga till dig: "Uppgav han VEM som mördat LW?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in