2020-02-20, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nja relationen med Lena var inte SD:s huvudrelation. Om bara Lena hade lämnat hade vi inte haft ett mord. Nu blev det så olyckligt att den han verkligen älskade, hans fru också lämnade honom. Äktenskapet var relationen nummer ett och när den tog slut blev han galen.

Dessutom hade inte Lena lämnat honom av stämningsansökan att döma. Inte ett enda vittne finns med där som berättat att Lena sagt att hon lämnat SD. Alla berättat att hon hade avsikt att lämna.

Det var synd att hon inte bara dumpade svinet utan att avslöja affären så han fick ha kvar sin fru iaf. Lena visste uppenbarligen att han skulle döda henne om hon avslöjade affären så jag kommer aldrig förstå varför hon gjorde det.

Hur vet du att SD älskade sin fru? Allt man läst och sett från honom talar för att han bara älskade sig själv. Eller snarare bilden av sig själv. Inuti mörker. Fascinerad över att du som är psykolog fortsätter skuldbelägga offret.
Tror du detta hade slutat lyckligt om hon inte avslöjade affären? Han hotade ju henne långt dessförinnan och tillät henne inte inleda andra relationer och lämna honom.
Citera
2020-02-20, 09:37
Medlem
Citat:
Vad menar du? SD hotade, trakasserade, stalkade uppenbarligen LW för att hon inte skulle avslöja affären som SD berättade till läkaren. Hon berättar om det själv nedan.

Lena berättar i samtalen om det stormiga förhållandet. Hon ska vid flera tillfällen ha hotat att avslöja hennes och 45-åringen hemliga relation för hans fru.

"Avslöjar jag honom är det praktiskt taget lika med döden", säger hon till polisen, och utvecklar det lite senare:

"Det är hans största skräck. Han är ju mister Nice, uppskattad av många. Det skulle ju totalt vända på hans tillvaro", säger Lena till polisen.

Citat:
Nej det blir ingen vård. Det här är ett klassiskt fall av en gift man som blivit galen när han upplevt att älskarinnan förstört hans liv genom att avslöja affären för hans hustru. Inte första eller sista gången en kvinna blir mördad av denna anledning. Lena visste själv att det innebar döden när hon avslöjade affären, enligt NA idag. 😭
Ang mina fetningar:
Så varför i all sin dar valde Lena W att se 'suicide by proxy' som ett sätt att få slut på sitt elände med denne karl?
Har du nån teori?

Fanns det hos Lena W enligt din bedömning påfallande drag av masochism?
Jag har väldigt svårt att förstå hennes val i livet vad gäller hennes hang up på en sån fjant som SD. Att under åratal leka ömsom domptör resp ömsom lejonet, instängda i buren (läs: Hjästa) ter sig besynnerligt, särskilt med tanke på att hon hade tre barn därhemma.

En annan fundering, en som jag haft i snart två år och som jag också torgfört här i tråden: Är det inte märkligt "väninnefritt" runt Lena W?
Av alla som kallats att vittna, tycks ju männen vara totalt dominerande vad gäller numerären. Kommer vi att under HF få möta några av Lena W:s förtrogna nära väninnor?
Fanns det ens några sådana?
Citera
2020-02-20, 09:40
Medlem
Citat:
Varför skulle hon hota med att avslöja affären för att hon ville ur relationen? Det är väl snarare för att hon ville ha honom för sig själv?

Om hon verkligen velat lämna är det bäst att låta honom få ha sin fru kvar. Annars är det väl klart att han blir helt galen. Det är så människan reagerar i en sådan situation.

Kan du ingenting om varför relationer med narcissister är så destruktiva och svåra att lämna? Det är inte bara att säga tack och hej. Då har du dem bla smygande och fotande i trädgården...
Citera
2020-02-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang mina fetningar:
Så varför i all sin dar valde Lena W att se 'suicide by proxy' som ett sätt att få slut på sitt elände med denne karl?
Har du nån teori?

Fanns det hos Lena W enligt din bedömning påfallande drag av masochism?
Jag har väldigt svårt att förstå hennes val i livet vad gäller hennes hang up på en sån fjant som SD. Att under åratal leka ömsom domptör resp ömsom lejonet, instängda i buren (läs: Hjästa) ter sig besynnerligt, särskilt med tanke på att hon hade tre barn därhemma.

En annan fundering, en som jag haft i snart två år och som jag också torgfört här i tråden: Är det inte märkligt "väninnefritt" runt Lena W?
Av alla som kallats att vittna, tycks ju männen vara totalt dominerande vad gäller numerären. Kommer vi att under HF få möta några av Lena W:s förtrogna nära väninnor?
Fanns det ens några sådana?

Ett synnerligen otajmat inlägg beträffande eftersökningen utav vänninor då det är just det som det refereras till i dagens artikel i NA. Du verkar ha lite svårt att hänga med i svängarna. Just saying
Citera
2020-02-20, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Håller med dig! Allt som kommer nu är sådant man redan vetat/trott/fått information om innan. Mycket har man vetat om eller misstänkt i snart två år.

Sekten har kämpat emot sanningen och varje gång insatta personer som du, Blessed, Sh.Holmes, MV, TiNi med fler har skrivit något så har sekten gått bananas totalt. Bättre bekräftelse på att man varit på rätt spår, det kan man inte få. Vissa av dem i Sekten har försvunnit. Andra har nästan blivit ännu värre nu.

Den hysterin, de lögnerna och de kränkningarna som de serverat om och om igen, de har varit svar på våra frågor.

Nu kommer det all fakta - svart på vitt - och förhoppningsvis får LW, LW´s familj och hennes vänner upprättelse nu. Hur NÅGON kan försvara ett sådant monster som MGM är något jag ALDRIG kommer kunna förstå.

Och eftersom jag inte längre tror på Tomten, så tror jag tyvärr inte heller HD varit helt ovetande. Eller helt oskyldig i det vidriga som till slut skedde.... Däremot är jag helt övertygad om att det stämmer att han även hotat henne och barnen. Det har vi länge sett bildbevis på.

Och vi förstår att insatsstyrkan som med full kraft och tungt beväpnade, plockade SD i morgonräden, visste precis vad de gjorde.

Ja, partnern blir fri först när narcissisten lämnar dem för någon annan som dyrkar dem. Finns många vittnesmål om det. Hoppas verkligen för HDs skull (och barnens) att han blir inlåst länge länge. Och att hon har självkänsla kvar att gå vidare.
Citera
2020-02-20, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja exakt och vi vet väl inte om LW faktiskt avslöjade deras relation en andra gång för HD.
LW kanske hotade med att för HD visa upp SD:s hot på telefonen och även berätta att han varit och smygfotat henne. Då skulle verkligen hans rätta sida visa sig även för HD.
Citera
2020-02-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
LW kanske hotade med att för HD visa upp SD:s hot på telefonen och även berätta att han varit och smygfotat henne. Då skulle verkligen hans rätta sida visa sig även för HD.

Ja efter det som har kommit fram sedan åtalet väcktes blir jag mer och mer övertygad om att LW ville skydda HD snarare än att hämnas på något sätt.
Citera
2020-02-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Håller med dig! Allt som kommer nu är sådant man redan vetat/trott/fått information om innan. Mycket har man vetat om eller misstänkt i snart två år.

Sekten har kämpat emot sanningen och varje gång insatta personer som du, Blessed, Sh.Holmes, MV, TiNi med fler har skrivit något så har sekten gått bananas totalt. Bättre bekräftelse på att man varit på rätt spår, det kan man inte få. Vissa av dem i Sekten har försvunnit. Andra har nästan blivit ännu värre nu.

Den hysterin, de lögnerna och de kränkningarna som de serverat om och om igen, de har varit svar på våra frågor.

Nu kommer det all fakta - svart på vitt - och förhoppningsvis får LW, LW´s familj och hennes vänner upprättelse nu. Hur NÅGON kan försvara ett sådant monster som MGM är något jag ALDRIG kommer kunna förstå.

Och eftersom jag inte längre tror på Tomten, så tror jag tyvärr inte heller HD varit helt ovetande. Eller helt oskyldig i det vidriga som till slut skedde.... Däremot är jag helt övertygad om att det stämmer att han även hotat henne och barnen. Det har vi länge sett bildbevis på.

Och vi förstår att insatsstyrkan som med full kraft och tungt beväpnade, plockade SD i morgonräden, visste precis vad de gjorde.

PLUS: Ärligt talat så förstår jag inte varför ni alla kloka (ni vet själva vilka ni är) fortsätter att svara Sekten? Det är samma meningslösa diskussioner år efter år och vi ser nu att hatet mot LW inte har minskat det minsta. Lägg istället kraften på att prata med de som inte har som mål att kränka den mördade, utan som är genuint intresserade av att den skyldige/de skyldiga ska dömas. Det kommer massor av information nu som man kan diskutera UTAN att behöva underhålla Sektens hat och sjuka tankar. Onödigt att fylla tråden med mer meningslöst tjafs.

I see your point. Jag opponerar mig för efterlevandes och vännernas skull, men de har sannolikt slutat läsa. Det känns så fel när sidorna fylls av intensivt förakt för brottsoffret. Men du har rätt, ska sluta bry mig. Viktigast är att Lenas mördare döms och inte skadar fler i sin omgivning, psykiskt eller fysiskt.
Mr Nice Guy som grannar och ytligt bekanta tycker är så rar och trevlig. Som ljuger och överdriver, får flygcert att bli pilotutbildning, och gärna fuskar för att logga flest cacher. En skolboks narcissist.
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vad menar du? SD hotade, trakasserade, stalkade uppenbarligen LW för att hon inte skulle avslöja affären som SD berättade till läkaren. Hon berättar om det själv nedan.

Lena berättar i samtalen om det stormiga förhållandet. Hon ska vid flera tillfällen ha hotat att avslöja hennes och 45-åringen hemliga relation för hans fru.

"Avslöjar jag honom är det praktiskt taget lika med döden", säger hon till polisen, och utvecklar det lite senare:

"Det är hans största skräck. Han är ju mister Nice, uppskattad av många. Det skulle ju totalt vända på hans tillvaro", säger Lena till polisen.

Och ändå valde hon att berätta för HD.
Och hon fick rätt. Det vände totalt på
hans tillvaro och han mördade henne.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja efter det som har kommit fram sedan åtalet väcktes blir jag mer och mer övertygad om att LW ville skydda HD snarare än att hämnas på något sätt.
Kanske det. Och anledningen till att åklagaren och NA inte kan visa upp de dödshot man menar finns dokumenterade är kanske är att man i själva verket månar om den misstänktes integritet.
Citera
2020-02-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kanske det. Och anledningen till att åklagaren och NA inte kan visa upp de dödshot man menar finns dokumenterade är kanske är att man i själva verket månar om den misstänktes integritet.

Ingen aning hur NA resonerar. Du får skriva till dem och fråga.
Citera
2020-02-20, 09:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Lite från NA idag

LW avslöjade i inspelade telefonsamtal skräcken hon upplevde tillsammans med den misstänkte mördaren. "Avslöjar jag honom är det praktiskt taget lika med döden" säger hon i ett larmsamtal till polisen, ett par år innan mordet.

"Han har uttryckligen sagt att han inte drar sig för att döda mig om det behövs" säger Lena till en väninna.

I några av de inspelade samtalen ringer Lena till polisen för att anmäla att 45-åringen flera gånger gömt sig i hennes trädgård och tagit bilder på henne i smyg.

Han står där på framsidan och baksidan när han fotar mig. Sedan skickar han bilder på mig och skriver hotelser, säger hon i ett av samtalen.

Hon valde själv att inte vara hjälpsam i utredningen om ofredandet som gällde smygfotograferingen.

Jösses han verkar helt sjuk! Går det inte att bevisa mord hoppas jag han kan bli intagen för ovanstående iaf. Inte så konstigt att LW ville prata med HD och berätta vad det är för idiot hon är/var gift med. Antar att LW inte bara berättade om otroheten utan även annat. HD kanske inte vågade göra annat än att stanna hos SD.

Men det gjorde hon ju inte. Hon flyttade
och begärde skilsmässa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in