Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Vad menar du? SD hotade, trakasserade, stalkade uppenbarligen LW för att hon inte skulle avslöja affären som SD berättade till läkaren. Hon berättar om det själv nedan.
Lena berättar i samtalen om det stormiga förhållandet. Hon ska vid flera tillfällen ha hotat att avslöja hennes och 45-åringen hemliga relation för hans fru.
"Avslöjar jag honom är det praktiskt taget lika med döden", säger hon till polisen, och utvecklar det lite senare:
"Det är hans största skräck. Han är ju mister Nice, uppskattad av många. Det skulle ju totalt vända på hans tillvaro", säger Lena till polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Nej det blir ingen vård. Det här är ett klassiskt fall av en gift man som blivit galen när han upplevt att älskarinnan förstört hans liv genom att avslöja affären för hans hustru. Inte första eller sista gången en kvinna blir mördad av denna anledning. Lena visste själv att det innebar döden när hon avslöjade affären, enligt NA idag. 😭
Ang mina fetningar:
Så varför i all sin dar valde Lena W att se 'suicide by proxy' som ett sätt att få slut på sitt elände med denne karl?
Har du nån teori?
Fanns det hos Lena W enligt din bedömning påfallande drag av masochism?
Jag har väldigt svårt att förstå hennes val i livet vad gäller hennes hang up på en sån fjant som SD. Att under åratal leka ömsom domptör resp ömsom lejonet, instängda i buren (läs: Hjästa) ter sig besynnerligt, särskilt med tanke på att hon hade tre barn därhemma.
En annan fundering, en som jag haft i snart två år och som jag också torgfört här i tråden: Är det inte märkligt "väninnefritt" runt Lena W?
Av alla som kallats att vittna, tycks ju männen vara totalt dominerande vad gäller numerären. Kommer vi att under HF få möta några av Lena W:s förtrogna nära väninnor?
Fanns det ens några sådana?