Citat:
Ursprungligen postat av
Fioehlbaerth
Så länge det inte kostar nåt så följer många sina instinkter, och horar och bögar runt allt vad dom kan.
Framtiden blir säkerligen inte lika generös som idag mot sånt beteende.
Beträffande kvinnor så har dom i allmänhet kortare tid på sig att leva loppan, innan dom betraktas som föredettingar.
Jag kan tänka mig att den dagen kommer som en överraskning för många käcka flickor.
Just detta är ett stort svek mot unga flickor - att inte berätta sådana självklarheter utan lura dem att de är evigt unga och kan strunta i ansvar och konsekvenser (av naturen, inte andra personer) av sina handlingar. Visst känner man sig säkert ett tag som kung/drottning om man agerar som om man kommer vara ung för evigt och känner sig skyddad från konsekvenser - men baksmällan är tung och hade man tänkt på verkligheten tidigare och agerat framtidssäkert så hade man inte haft så extremt mycket tråkigare under motsvarande period - men hundrafalt roligare senare. Ett billigt och givet köp för alla som har facit på hand.
Rent generellt för feminismen är avsaknaden av konsekvenstänk och långsiktighet. Man har inte bara tappat flergenerationsperspektivet, utan även förståelsen för sitt eget liv längre bort än någon dag eller så långt näsan räcker. Ett annat exempel på detta är som sagt svinbeteende eller primadonnabeteende mot partnern eller köra med partnern och så vidare. Det leder lätt till separation i en ålder där ens sexuella marknadsvärde närmat sig noll. Det är ännu en chock som feministpåverksde kvinnor får: ”hoppsan, blir man ensam om man beter sig som ett svin”? Här drabbas även ofta en make och barn av denna ruttna vanföreställningarnas ideologi. Ångern och insikten kommer alltid - men för sent. De femtio plus män jag känner vittnar om kärringar som betett sig vidrigt och sedan kommit på knäna och bett männen komma tillbaka. Givetvis kommer inte en man tillbaka till en kvinna som i förhållandet agerat som en tyrann i politiken, av sådan kaliber att man omedelbart velat störta den från all makt med risk för sitt eget liv som engagerad i ett uppror.
Det är förstås enklast att hålla ihop ett förhållande om man som kvinna inte tänker kamp utan att man bidrar så mycket man kan - vilket är motsatsen till vad feminismens undervisning i planerat och systematiskt maktmissbruk och svineri lär ut.