2019-12-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Visst, vill man komma med rullator till föräldramöten så.

Fertilitet minskar och risken för t ex autism ökar med faderns ålder så att män inte skulle ha någon biologisk klocka öht är knappast sant.

Medelåldern för svenska fäder är 32 så vill man bidra till blonda barn är det hög tid för Dulny att sätta igång.
Argumenterar nu inte för att skaffa barn sent men de där riskerna är rätt överdrivna.
Citat:
Even so, the absolute risk of having a child with autism is low even for the oldest parents. The researchers in the 2017 study calculated that about 1.5 percent of children born to parents in their 20s will have autism, compared with about 1.58 percent of children born to parents in their 40s.

Män har inte en biologisk klocka som kvinnor har, det finns inget klimakterie för män.
Vad det dock handlade om var det larviga att försöka göra någon fattig poäng av att Dulny inte skaffat barn än men uppmanar kvinnor att göra det, för vadå är det bättre att han inte uppmanar andra, jo det är det såklart.
Citera
2019-12-07, 20:36
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Vilka har man skammat? Jag har sökt på hashtaggen på twitter men hittar mest diskussioner om #skampatrullen men bara ett "offer" för själva skammandet , AryaStark_got.
Inte många egentligen tror jag utan det är själva fenomenet som har diskuterats mest. Det började med @okejjenny , en tjej som minst sagt lägger ut lättklädda bilder. Speciellt en bild där hon samtidigt har barn med i bilden kritiserades. Sedan är det inte bara tjejer som skammats utan även s.k. runkgubbar.
Citera
2019-12-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Inte många egentligen tror jag utan det är själva fenomenet som har diskuterats mest. Det började med @okejjenny , en tjej som minst sagt lägger ut lättklädda bilder. Speciellt en bild där hon samtidigt har barn med i bilden kritiserades. Sedan är det inte bara tjejer som skammats utan även s.k. runkgubbar.
Så länge det gäller offentliga saker som folk lagt ut så bör det ju vara ok att ”skamma” (finns det inget bättre svenskt ord?). Då har man ju valt att stå för det. Hackar man någons privatsaker eller tar ställning rörande saker man bara vet hälften om (tex tar parti i ett specifikt förhållande efter att ha hört ena partens version, eller hänger ut en oskyldig baserad på dålig research) så är man däremot ute på hal is. Det är nog en bra tumregel att hålla sig till.
Citera
2019-12-07, 21:25
Medlem
malva123s avatar
Det roligaste med skampatrullen är att det har börjat cirkulera bilder och identiteter på några av de drivande. För oss som inte följt den här så kallade "alt-right" rörelsen så var det roande att den den kände twitteranvändaren "CarlAfFingspang" visade sig se ut som ett sk betamongo.

https://twitter.com/fiskargubbe/status/1202958477745934338
Citera
2019-12-07, 22:00
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Det roligaste med skampatrullen är att det har börjat cirkulera bilder och identiteter på några av de drivande. För oss som inte följt den här så kallade "alt-right" rörelsen så var det roande att den den kände twitteranvändaren "CarlAfFingspang" visade sig se ut som ett sk betamongo.

Om det är han, vad spelar det för roll? Skampatrullen kritiserar ett beteende, inte ett utseende. Men det har horor, runkgubbar och alla degenererade skräp svårt att skilja mellan. Säger mycket om dem, för dem finns bara det mest basala och fysiska.
Citera
2019-12-07, 22:03
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife

Inte mycket till patrull med andra ord.

Citat:

Äh så farligt var det väl inte.
Citera
2019-12-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Så länge det inte kostar nåt så följer många sina instinkter, och horar och bögar runt allt vad dom kan.
Framtiden blir säkerligen inte lika generös som idag mot sånt beteende.
Beträffande kvinnor så har dom i allmänhet kortare tid på sig att leva loppan, innan dom betraktas som föredettingar.
Jag kan tänka mig att den dagen kommer som en överraskning för många käcka flickor.
Just detta är ett stort svek mot unga flickor - att inte berätta sådana självklarheter utan lura dem att de är evigt unga och kan strunta i ansvar och konsekvenser (av naturen, inte andra personer) av sina handlingar. Visst känner man sig säkert ett tag som kung/drottning om man agerar som om man kommer vara ung för evigt och känner sig skyddad från konsekvenser - men baksmällan är tung och hade man tänkt på verkligheten tidigare och agerat framtidssäkert så hade man inte haft så extremt mycket tråkigare under motsvarande period - men hundrafalt roligare senare. Ett billigt och givet köp för alla som har facit på hand.

Rent generellt för feminismen är avsaknaden av konsekvenstänk och långsiktighet. Man har inte bara tappat flergenerationsperspektivet, utan även förståelsen för sitt eget liv längre bort än någon dag eller så långt näsan räcker. Ett annat exempel på detta är som sagt svinbeteende eller primadonnabeteende mot partnern eller köra med partnern och så vidare. Det leder lätt till separation i en ålder där ens sexuella marknadsvärde närmat sig noll. Det är ännu en chock som feministpåverksde kvinnor får: ”hoppsan, blir man ensam om man beter sig som ett svin”? Här drabbas även ofta en make och barn av denna ruttna vanföreställningarnas ideologi. Ångern och insikten kommer alltid - men för sent. De femtio plus män jag känner vittnar om kärringar som betett sig vidrigt och sedan kommit på knäna och bett männen komma tillbaka. Givetvis kommer inte en man tillbaka till en kvinna som i förhållandet agerat som en tyrann i politiken, av sådan kaliber att man omedelbart velat störta den från all makt med risk för sitt eget liv som engagerad i ett uppror.

Det är förstås enklast att hålla ihop ett förhållande om man som kvinna inte tänker kamp utan att man bidrar så mycket man kan - vilket är motsatsen till vad feminismens undervisning i planerat och systematiskt maktmissbruk och svineri lär ut.
Senast redigerad av ledigtnamn46 2019-12-07 kl. 22:22.
Citera
2019-12-07, 22:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Vilka har man skammat? Jag har sökt på hashtaggen på twitter men hittar mest diskussioner om #skampatrullen men bara ett "offer" för själva skammandet , AryaStark_got.

Bland andra den här slampan: https://www.instagram.com/okejjenny/

Min gissning: hon reser till Dubai för att finansiera sin livsstil.

Är det någon som är expert på skylines som kan avgöra om det här är Dubai?
https://www.instagram.com/p/B4oyEsSHweP/
Citera
2019-12-07, 23:00
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Vet att det var några gubbar som hade Swishat henne ett tusental kronor totalt, och det är enbart det som hon själv har delat med sig av.
Citera
2019-12-07, 23:04
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Då är vi uppe i två stycken skammade. Mycket väsen för så lite kan man tycka.
Genom intensivt researcharbete (jag läste kommentarerna till bilden) har jag kommit fram till att det är Hong Kong på bilden.
Citera
2019-12-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashiskung
Skampatrullen har med väldigt liten ansträngning lyckats väcka opinion i frågan. Så länge det insprirerar fler svenska män att ha ett hederskulturellt förhållningssätt till sina döttrar, fruar, systrar, kusiner, brorsdöttrar, så är det bra.

Risken att din dotter ägnar sig åt horbeteende ökar om ni lever i en kultur som uppmuntrar horbeteende.

Det är förvisso en riktig poäng, jag tror dock största orsaken till den här typen av öppet oanständigt beteende är veka föräldrar som i tidig ålder tappade disciplin på sina döttrar. Medvetenhet hos föräldrar är avgörande. Det är iofs bra att frågan lyfts, hade dock sett att någon annan hade drivit den än althögern som ingen egentligen lyssnar på eller tar på allvar.

Citat:

Jag tror vissa av dessa typer lider av nåt sorts manlighetskomplex. Man ser lätt när någon är genuint maskulin och när någon inte är det men försöker stenhårt att vara det. Kallar man sig själv "alfa" är man per definition inte alfa; riktiga alfamän behöver inte säga att de är det, de vet det ändå och alla andra vet det också.
Citera
2019-12-07, 23:58
Medlem
II.Contes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag tror vissa av dessa typer lider av nåt sorts manlighetskomplex. Man ser lätt när någon är genuint maskulin och när någon inte är det men försöker stenhårt att vara det. Kallar man sig själv "alfa" är man per definition inte alfa; riktiga alfamän behöver inte säga att de är det, de vet det ändå och alla andra vet det också.
Har du något exempel att dela med dig av när skampatrullen benämner sig sjävla som "alfa"? Nej tänkte väl det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in