2019-12-05, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Houellebecq gör en bra poäng om det här i Underkastelse. Minns inte den exakta formuleringen, men han påpekar att muslimska kvinnor täcker sig bland allmänheten, och visar sin förföriska sida exklusivt för maken i hemmet. De europeiska kvinnorna åmar sig och klär upp sig (och klär av sig) för allmänheten att beskåda, sedan sitter de i sunkkläder i hemmet.

Någonstans där har ju hela syftet med äktenskapet gått förlorat. Kvinnan som lägger upp rumpbilder på Instagram och sedan klär sig i noppiga mjukisbyxor för sin pojkvän (make är väl bara att glömma...) är en partner åt alla utom sin egentliga man.

Boken Underkastelse (franska: Soumission) är mycket läsvärd. Han fångar det väldigt bra med den jämförelsen mellan västerländska och arabiska kvinnors klädsel. Konservativa Saudiarabien och andra gulfstater i Mellanöstern är en av de viktigaste marknaderna för företag som tillverkar lyxiga underkläder, som Victoria's Secret.
Citera
2019-12-05, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Judinnan Natalia Kazmierska har skrivit en artikel om "skampatrullen":

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/XgO7Jn/jenny-27-blev-uthangd-av-hogerextrem-skampatrull

"Jag har hatat min kropp i många år och skämts för att jag har ärr efter självskadebeteende. Därför är det viktigt för mig att få vara fin på bilder och visa hur min kropp verkligen ser ut, utan att sexualisera, säger hon."

Utan att sexualisera?

Hennes konto på Twitter består inte av annat än mjukporr-bilder, grova inlägg om sex, samt runkgubbar som skriver hur sexig hon är.

Natalia skriver:
"Det är en moralism så medeltida att de ironiskt nog påminner om IS-anhängare."

Givetvis rent trams. Hijab och idén att kvinnor ska täcka sig är mainstream-islam och inte något extremistiskt IS-påfund.
Citera
2019-12-05, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vad skampatrullen lärt oss är att kvinnligt beteende på inga villkor får ifrågasättas. Det som är mest patetiskt är alla vitriddande runkgubbar som agerar dörrmatta åt alla kvinnor de stöter på. Ofta är dom fula också.

Skampatrullerarna har iallafall lite stake och kröker inte rygg för fruntimmer

Ja, piedestalandet av kvinnor som många män (inklusive nationalister) ägnar sig åt är patetiskt och skadligt. Därför bra att Skampatrullen även riktar fokus på vitriddare och runkgubbar. Inte bara på thots.

Hade en man skrevat i minimala kalsonger med sina små barn i bakgrunden och postat på internet så hade ju alla varit eniga om att detta är sjukt och äckligt. Hade manliga lärare skämtat på Twitter om att ha sex med sina elever hade han redan fått sparken. Men kvinnor måste få bete sig hursomhelst.

Samma människor som kritiserar Skampatrullen har själva hejat på när Althögern skammat beta-hanrejer och sojapojkar.
Citera
2019-12-05, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Vet inte riktigt vad jag tycker om detta. Att kvinnor söker uppmärksamhet genom att vara sexuellt provokativa är inget jag gillar men det blir för mycket att springa runt med en "patrull" och säga åt andra hur de ska bete sig. Det är rätt lönlöst också för detta fenomen kommer knappast upphöra då möjligheterna för snygga kvinnor att göra dig ett namn med minimal effort är enorma.

Jag hade inte accepterat ett sådant beteende från min dotter men okända människor får sköta sitt. Det är deras och deras föräldrars problem, inte mitt.

Skampatrullen har med väldigt liten ansträngning lyckats väcka opinion i frågan. Så länge det insprirerar fler svenska män att ha ett hederskulturellt förhållningssätt till sina döttrar, fruar, systrar, kusiner, brorsdöttrar, så är det bra.

Risken att din dotter ägnar sig åt horbeteende ökar om ni lever i en kultur som uppmuntrar horbeteende.
Citera
2019-12-05, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboclat.el.bombo
Man kallar sig "althöger" och tar kraftigt avstånd från invandring av muslimer med ett återkommande huvudargument att en muslims värderingar kring kvinnor inte är förenligt med vad vi här i väst tycker. Sen sitter man och idkar samma vidriga beteende i egen alt-hög(er) person. "Althöger" och salafister borde bilda ett vänskapsförbund, finns knappast några andra grupper i dagens samhälle som har lika mycket gemensamt.

När har althögern använt muslimers syn att kvinnor ska täcka sig och inte knulla runt som ett huvudargument mot muslimsk invandring? Tvärtom är det de dekadenta asen som försvarar horeriet som är "Sverigevänner" som ogillar islam för att islam är för konservativt.
Citera
2019-12-05, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Nu har du fått saker och ting om bakfoten. Det handlar om ras och inte om värderingar. Dvs det är ingen skillnad om det kommer kristna assyrier eller somalier hit. NA är inte contrajihadister. Sverige är svenskarnas land. Punkt.

Reaktionerna i denna tråd och på Twitter visar verkligen hur sjukt skadlig kontrajihadism är för västerlänningar. Kontrajihadismen får västerlänningar att motarbeta allt som är traditionellt, sunt och bra för sitt eget folk eftersom "man vill ju inte vara som en islamist". Samtidigt som kontrajihadismen får västerlänningar att bli extrem-sionister. Två flugor i en smäll för den som kontrollerar oppositionen.

Det är kontrajihadismen som gör att "nationalism" idag mest går ut på att försvara "västerländska värderingar" (Gay-pride, slut walk och genusdagis) mot de hemska muuuuuslimerna.

Nästa steg är väl att "Sverigevännerna" börjar låna ut sina fruar och flickvänner till andra män. "För man vill ju inte vara som en muslim".
Citera
2019-12-05, 04:09
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Jodå, jag ser problem med den utbredda översexualiseringen och promiskuiteten. Men detta bekämpas lämpligen genom att angripa det i generella termer, t.ex. genom att framhålla goda ideal i form av monogami samt vårdad och diskret klädsel för båda könen.
I den perfekta av världar håller jag med. Jag tror också mer på "ett sunt samhälle skapar sunda människor" än motsatsen och har ganska ofta kritiserat männerbundarnas ständiga individcentrarade och ickepolitiska verksamhet. Ibland måste man dock tillåta saker som fungerar. Fundera på varför du tror att ZOG arbetar så intensivt med att hänga ut folk för feltänk, varför de älskar att göra exempel av enskilda personer och njuter av att se hur mobben går igång. Svar: Det funkar. De bryr sig ju inte ett skit om personen i fråga, men de vet att det avskräcker. Samma sak här. Det här är en bra metod, och vi har redan sett hur det fungerar på den lilla skalan.
Citat:
En annan sak som med fördel kan göras är att attackera de medier som bidrar till ovanstående problem genom att idealisera dem. Men skampatrullen väljer istället att sparka nedåt på twittrande ensamstående småbarnsmammor.
"Ensamstående småbarnsmammor" som lägger ut horbilder på sig själva med barn i bakgrunden för att sedan hänga ut männen ("runkgubbarna") som ger dem den responsen de vill ha. Det finns ingen normal person som har nån sympati med den typen av vidriga personligheter. Kom ihåg att det snackas om att "hänga ut" när alternativhögern helt enkelt bara länkar eller memar bilder som personen helt frivilligt och helt öppet själv har lagt ut. Det är inte att "hänga ut". Att hänga ut är däremot att ta de kåta kommentarer man får i privata kanaler, t.o.m. ljudinspelningar, och lägga ut dessa för allmän beskådan samtidigt som man skriver nedvärderande kommentarer.
Citera
2019-12-05, 04:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Vad?
Vilken frukt avses?
Skammen -> skulden -> raderandet -> eftertänksamheten -> självförbättrandet. Det är frukten i den bästa av världar. Lär inte funka så i de flesta fall men då får vi nöja oss med raderingsfrukten.
Citat:
Har jag fel, rätta mig gärna, men tanken är alltså att på individnivå, ytterligare påföra skuld och skam på redan utsatta judaiserade marginaliserade individer?
Medan grundorsaken till ovannämnda problematik, inte med ett ord ska nämnas?
Att fortsätta osynliggöra de vithatande folkmordshetsande subversiva judarna och hans medhjälpare, det baggebo1, det låter som talmudisk logik i mina öron.
Grundorsaken nämns av alla inblandade.
Citat:
Länk till eländet?
Twitter, sök på #skampatrullen.
Citera
2019-12-05, 04:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det samling pack som ingen någonsin i historien lyssnat på måste ta till "moral" för att få uppmärksamhet och några minuters tid i medierna.
Ingen i historien har nånsin lyssnat på dem. Förutom alla, överallt, i alla tider. Med undantag av de senaste 40-50 åren i västvärlden då.

Det normala är också att det är kvinnorna själva som sköter vakthållningen på andra kvinnor. Den instinkten finns fortfarande till viss del kvar, men den har försvagats enormt eftersom auktoriteterna (TV, media, skola osv) motarbetat det konsekvent de senaste decennierna.
Citera
2019-12-05, 04:52
Medlem
baggebo1s avatar
En ytterligare sak som ingen vad jag sett tagit upp i tråden:

De här kvinnorna som horar ut sig i sociala medier skapar våldtäkter på helt oskyldiga svenska kvinnor. De hjälper till att skapa den bild av att "alla svenska kvinnor är horor" som sätter sig i blattemännens huvuden och som är en del i deras tänkande och handlande mot svenska kvinnor i allmänhet.
Citera
2019-12-05, 05:14
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Det är ett bra initiativ. Sexualliberalismen förstör inte bara kvinnor utan i slutändan familjer. Svenska kvinnor har blivit itutade att det är något mycket bra och positivt när de ägnar helgarna åt att suga kuk och bli knullad i diverse hål av främmande män.

Vad vi ser på twitter är "female fragility". "J-jag är inte alls äcklig som blivit knullad av fem olika män. D-det är normalt."

Jag förstår din poäng, och anser också att det är djupt problematiskt; det sexuella beteendet som uppmuntras (i syfte att bryta ner hela alltet).

Men män har också ett ansvar, för utan villiga män som låg med tjejerna skulle det inte gå så fort för kvinnorna att komma upp i höga tal. I denna tes har kvinnor ett ock på sig att de ska väga in samhällets bästa i alla sina beslut medan männen tillåts enbart väga in sitt eget bästa, för stunden. Män känner sig äcklade av kvinnorna men samtidigt är det män som gör det möjligt genom att själva inte vara selektiva och välja bort sexuellt destruktivt beteende hos sin eventuella sexualpartner. Eller i små steg flytta tillbaka gränsen för vad som anses fungerande. Där har män ett kollektivt ansvar som inte bara kan byggas på skuldbeläggande.
Jag tror egentligen inte att kvinnor i dag vill vara dygnet-runt-madrasser men de är hjärntvättade till att vad vita anser och känner, ska bekämpas genom att man blir den personen de ogillar mest. Sex är känsligt, det vet alla. Därför är det perfekt för att "såra" och tro att man gör revolt gentemot en smygnazism och vit manskontroll som medierna och skolorna har indoktrinerat sen tidig ålder är högst levande och enda alternativet utan det samhälle globalisterna introducerat via media, politiken och i andra väsentliga delar av samhället.
Citera
2019-12-05, 05:15
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En ytterligare sak som ingen vad jag sett tagit upp i tråden:

De här kvinnorna som horar ut sig i sociala medier skapar våldtäkter på helt oskyldiga svenska kvinnor. De hjälper till att skapa den bild av att "alla svenska kvinnor är horor" som sätter sig i blattemännens huvuden och som är en del i deras tänkande och handlande mot svenska kvinnor i allmänhet.

Det finns sanning i det du säger, helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in