Citat:
Ursprungligen postat av
PekkariP1
Det är du som tidigare i tråden villkorat omständigheterna för när du godkänner en rekonstruktion av skjutningen i Dallas. Orginalvapnet var ett sådant villkor.
I tester som avser att replikera de skott som Oswald påstås ha skjutit med vapnet, ja. Sikta, skjuta och ladda om ggr 3 på ca 6 sekunder och 2 träff. Här är marginalerna så pass små att varje liten skillnad i vapnets kvalitet och egenheter kan vara helt avgörande.
Nu frågar jag dig för sista gången:
- På vad sätt menar du att impulsmönsterna skulle påverkas om inte det föregivna originalvapnet användes i de akustiska studierna?
Citat:
Studien som firman BBN & WA genomför, saknar vetenskapligt värde. Ingen har under närmare 40 år kunnat vidimera eller upprepa denna studie. Det saknas grundläggande vetenskapliga förutsättningar, såsom beskrivningar hur impulsmönstret ser ut för ett skott.
Jag har i detalj redogjort för båda teamens studier dess metod, genomförande resultat och du har fortfarande inte hittat ett enda fel på dem.
Säg till om du hittar något. Jag finns kvar här, no worries.
Citat:
Och då bör man väl använda orginal vapnet! (Det var ju just ett sådant test som firman BBN gjorde.)
Varför bör man använda originalvapnet här, menar du? Förklara.
Citat:
Firman BBN reserverade sig mot att så kallade Magnum revolvrar eller liknande kunde avfyra en projektil, som skapade ett impulsmönster liknande de som kommer från ett gevär. Ungefär.
Det är inte ”projektilen” i sig som skapar impulsmönstren, det är ljudvolymen och därpå de ekon som uppstår från omgivningarna, i det här fallet strukturerna som omgav Dealey Plaza.
Även det här har jag i detalj förklarat för dig bak i tråden.
Knappa in ”BBN” i trådens sökfunktion och välj därpå ”stigande” som filter så ska du se att allt finns förklarat för för dig i detalj och ofta med återkommande idiot-pedagogiska repetitioner.
Säg till när det börjar ”bluddra” i hjärnan på dig så ska jag försöka hjälpa dig på traven. Igen. Igen. Igen. ...
I mån av tid.