2019-12-02, 18:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Jodå, jag vet, och det är väl ungefär samma sak som andra framstående Kemnedymordforskare har hävdat; Jim Marrs, Robert Groden m.fl. Jag gillar Oliver Stones infallsvinkel. Stone är ju knappast någon knäppgök... och han har lyckats fånga tidsandan på ett bra sätt. Jag har drösvis med dokumentärer liggande på DVD, bl.a serien ”The Men Who Killed Kennedy”. Väldigt intressant.

Kan du för ditt liv fatta hur folk fortfarande än idag kan tro att det var Oswald - ensam - som mördade Kennedy?
Det är bara titta på västerländsk MSM och att ”tro” har en mängd komponenter där samhällsklass, ideologi, inkomstkälla, diverse lojaliteter, etc, spelar helt avgörande roller.

Det jag har funderat en hel del över är den internationella skeptikerrörelsen och dess roll i att främst på nätet bekämpa var och en som försöker belysa mordet på JFK och alla andra politiska mord, false flags och andra State Crimes Against Democracy -SCAD’s.

Om de har en gemensam uppdragsgivare.
Citera
2019-12-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det har föga betydelse i en studie som ska undersöka hur många gevärsskott som avlossades bakom- respektive snett till höger framför presidenten under kritiskt tidspann.

HSCA anger flera olika skäl till undersökningen.

Från HSCA rapporten s. 67.
BBN was asked to examine the channel 1 Dictabelts and the tape that was made of them to see if it could determine:
(4) the time interval between the shots;
Tidsintervallen mellan skottena är av intresse.
Citat:
Trots det så användes ett Carcano av samma modell som det påstådda mordvapnet om inte annat än för att den ligger inom decibelspektrat som de vanligaste kända gevärsmodellerna.
Varför tycker du plötsligt att det duger med vilket vapen som helst, när du tidigare ansett att Carcano geväret inte dög för uppgiften?

Det vore väl intressant om du fick vatten på din kvarn och Carcano geväret exploderade under testet eller inte gick att avfyra på det sätt som Warrenkommisionen beskrivit.

Citat:
- Även en pistol avlossades från grassy knoll, men här hittades ingen match på inspelningen.
En pistol som avfyrar kulor av kaliber .38, som färdas i en hastighet långsammare än ljudet, användes i undersökningen. Dylika vapen kunde avskrivas.
Därimot reserverade man sig för att en pistol av magnum typ, kunde ha använts.

Citat:
- 5 gevärsskott, 4 bakom och ett snett till höger framför hittades, men det är ett minimum eftersom endast två positioner testades. Det kan ha avlossats fler skott från pistol, från ljuddämpat vapen och/eller från annan plats.
Du kan tyvärr inte välja vad en undersökning kommer fram till.
Resultatet är publicerat och här ljuger du igen.

Vi kan ju kika lite på vad HSCA kom fram till:

Firman BBN hittar 3 (tre) impulsmönster som man lokaliserar till TSBD (inte 4). Reultatet vidimeras av professor Weiss och hans assistent Aschkenasy.

Firman BBN anser att det finns 50% chans att 1 (ett) impulsmönster kommer från Grassy Knoll. HSCA ber Weiss och Aschkenasy att se om det är möjligt att öka på denna blygsamma procenthalt. Och det kan dom.(Det är dock en annan historia).

Reultatet är således 3 impulsmönster från TSBD och 1 från Grassy Knoll.
Citera
2019-12-02, 20:57
Medlem
deludeds avatar
Jag vill tipsa om en intressant intervju:
Michael Joseph on the Occult Ritual of the JFK Assassination
https://www.podomatic.com/podcasts/tkelly6785757/episodes/2018-10-01T05_35_26-07_00

Citat:
Michael Joseph joins Our Interesting Times to discuss his research into the assassination of John F. Kennedy and the evidence of that event being an Occult ritual with the ultimate goal of an alchemical transmutation of American society.
Michael Joseph is an esoteric researcher connecting Occult doctrines to social movements, trends, art, entertainment, organizations and world events. He is the host of the P2TBP podcast. Michael’s YouTube page is Schism206.
Citera
2019-12-02, 22:10
Medlem
Skyttar i Dallas;

En i TSBDB, dock ej Oswald.
En i DalTex Building.
En på Grassy Knoll.

Där har ni mina ten cents om vart skyttarna förmodligen var placerade. Jag har ingående studerat så gott som alla bilder tagna runt/i/från området runt Dealey sedan 1980-talet. Kom gärna med synpunkter.
Citera
2019-12-02, 23:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
HSCA anger flera olika skäl till undersökningen.

Från HSCA rapporten s. 67.
BBN was asked to examine the channel 1 Dictabelts and the tape that was made of them to see if it could determine:
(4) the time interval between the shots;
Tidsintervallen mellan skottena är av intresse.
På vad sätt menar du att impulsmönsterna skulle påverkas om inte originalvapenet användes i de akustiska studierna?

Citat:
Varför tycker du plötsligt att det duger med vilket vapen som helst, när du tidigare ansett att Carcano geväret inte dög för uppgiften?
På vad sätt menar du att impulsmönsterna skulle påverkas om inte originalvapenet användes i de akustiska studierna?

Citat:
Det vore väl intressant om du fick vatten på din kvarn och Carcano geväret exploderade under testet eller inte gick att avfyra på det sätt som Warrenkommisionen beskrivit.
I ett test där det ska avgöras om Oswald med sagda Carcano ska ha hunnit med att sikta och skjuta, ladda, sikta och skjuta, ladda, sikta och skjuta, varav två träff, på ca 6 sekunder så är varje egenhet i det enskilda gamla vapnet tillverkat i Italiens mellankrigstid helt avgörande för utfallet. Marginalerna är så små.

Citat:
En pistol som avfyrar kulor av kaliber .38, som färdas i en hastighet långsammare än ljudet, användes i undersökningen. Dylika vapen kunde avskrivas.
Därimot reserverade man sig för att en pistol av magnum typ, kunde ha använts.
Om den pistolmodellen ligger på decibelnivåer liknande ett Carcanogevär eller liknande så vet vi att den INTE avlossades till höger framför- eller bakom presidenten.

Då hade dess ekoimpulsmönster funnits på diktabeltinspelningen. Med reservation för att vapnet jade ljuddämpare.

Citat:
Du kan tyvärr inte välja vad en undersökning kommer fram till.
Resultatet är publicerat och här ljuger du igen.

Vi kan ju kika lite på vad HSCA kom fram till:

Firman BBN hittar 3 (tre) impulsmönster som man lokaliserar till TSBD (inte 4). Reultatet vidimeras av professor Weiss och hans assistent Aschkenasy.

Firman BBN anser att det finns 50% chans att 1 (ett) impulsmönster kommer från Grassy Knoll. HSCA ber Weiss och Aschkenasy att se om det är möjligt att öka på denna blygsamma procenthalt. Och det kan dom.(Det är dock en annan historia).

Reultatet är således 3 impulsmönster från TSBD och 1 från Grassy Knoll.
Jag har redan dragit det här i långbänk med dig och orkar inte göra det igen. Knappa in, låt säga ”BBN” i trådens sökfunktion och ta det därifrån.

Skriver jag något som du har specifika invändningar emot, citera, förklara, argumentera.
Citera
2019-12-02, 23:59
Avstängd
Citat:
Skyttar i Dallas;

En i TSBDB, dock ej Oswald.
En i DalTex Building.
En på Grassy Knoll.

Där har ni mina ten cents om vart skyttarna förmodligen var placerade. Jag har ingående studerat så gott som alla bilder tagna runt/i/från området runt Dealey sedan 1980-talet. Kom gärna med synpunkter.
Den enda skytten som är lokaliserad på kvadratmetern när är den som sköt det dödande huvudskottet från det vita staketet på gräskullen. Förmodligen avlossades även skott från minst två skyttar bakom limon varav säkerligen en sköt från TSBD. DalTex har också varit uppe som en kandidat. Det finns också möjliga indikationer på en skytt på ’södra grassy knoll’, någonstans i anslutning till ’the tripple underpass’, det neo-klassiska parkstrukturerna mellan TSBD och ’norra grassy knoll, vägbrunnen intill trottoaren rakt nedanför ’norra grassy knoll’ ... alla med skiftande trovärdighet. Samtliga är emellertid fullt möjliga och inte på något sätt orimliga.

Jag brukar hålla mig till att det utöver skotten bakifrån limon åtminstone var ett skott snett till höger framifrån, det dödande = konspiration.

För enkelhetens skull.
Citera
2019-12-03, 06:55
Medlem
Citat:
Den enda skytten som är lokaliserad på kvadratmetern när är den som sköt det dödande huvudskottet från det vita staketet på gräskullen. Förmodligen avlossades även skott från minst två skyttar bakom limon varav säkerligen en sköt från TSBD. DalTex har också varit uppe som en kandidat. Det finns också möjliga indikationer på en skytt på ’södra grassy knoll’, någonstans i anslutning till ’the tripple underpass’, det neo-klassiska parkstrukturerna mellan TSBD och ’norra grassy knoll, vägbrunnen intill trottoaren rakt nedanför ’norra grassy knoll’ ... alla med skiftande trovärdighet. Samtliga är emellertid fullt möjliga och inte på något sätt orimliga.

Jag brukar hålla mig till att det utöver skotten bakifrån limon åtminstone var ett skott snett till höger framifrån, det dödande = konspiration.

För enkelhetens skull.

Jag är övertygad om mina ovan sagda positioner, och jag vet inte om du sett hela serien The Men Who Killed Kennedy? I ett av de sista avsnitten där så tar dom upp ett par okända fingeravtryck som efter mordet hittades på fönsterbågen i ”Oswaldfönstret” och som låååångt senare - utan tvekan - visade sig tillhöra Malcolm Wallace, en ärkeskurk som sedan långt tillbaka var starkt kopplad till - Lyndon B Johnson. UTAN TVEKAN. Vad gjorde Wallace där? Oavsett om han sköt eller inte; Vad gjorde HAN där?
Citera
2019-12-03, 12:16
Avstängd
Citat:
Jag är övertygad om mina ovan sagda positioner, och jag vet inte om du sett hela serien The Men Who Killed Kennedy? I ett av de sista avsnitten där så tar dom upp ett par okända fingeravtryck som efter mordet hittades på fönsterbågen i ”Oswaldfönstret” och som låååångt senare - utan tvekan - visade sig tillhöra Malcolm Wallace, en ärkeskurk som sedan långt tillbaka var starkt kopplad till - Lyndon B Johnson. UTAN TVEKAN. Vad gjorde Wallace där? Oavsett om han sköt eller inte; Vad gjorde HAN där?
Det råder delade meningar inom det kritiska samfundet om fingeravtrycket med säkerhet kan knytas till Wallace. Personligen så har jag ett öppet sinne, men väntar fortfarande i så fall på möjlig korroborering av hans närvaro i byggnaden.

Det har skrivits en hel bok om hur och i så fall varför Wallace befann sig i byggnaden där och då.

The Men on the Sixth Floor: https://www.amazon.com/Men-Sixth-Floor-Assassination-Researcher-ebook/dp/B004DI7OHC/ref=sr_1_1?crid=283WY5WPNBB9A&keywords=glen+sample &qid=1575370938&s=digital-text&sprefix=Glen+Sample%2Cdigital-text%2C251&sr=1-1

Här, en bok som på ett hyfsat övertygande sätt talar FÖR att fingeravtrycket är Wallace’s. The Deep State in the Heart of Texas: https://www.amazon.com/Deep-State-Heart-Texas-Assassination-ebook/dp/B07J56XHPH/ref=sr_1_1?keywords=The+Deep+State+in+the+heart+of +Texas&qid=1575371102&s=digital-text&sr=1-1

Här är en bok som minst lika övertygande talar för motsatsen. Faustian Bargains: Lyndon Johnson and Mac Wallace in the Robber Baron Culture of Texas: https://www.amazon.com/Faustian-Bargains-Johnson-Wallace-Culture-ebook/dp/B01DM9Q6EY/ref=sr_1_4?crid=2774A8F933S0Q&keywords=joan+mellen &qid=1575371283&s=digital-text&sprefix=Joan+Mellen%2Cdigital-text%2C248&sr=1-4

Samtliga tre mycket läsvärda.

Jo, jag har tittat på The Men Who Killed Kennedy-serien åtminstone två gånger och den är mycket sevärd. Nästa steg blev att läsa in mig på materialet och källsöka och omdömet kvarstår till stora delar även om en hel del är spekulation och i vissa fall direkta (men ärliga) felaktigheter.

”Fingeravtrycket” väntar dock fortfarande på sin definitiva konfirmering.
Citera
2019-12-07, 20:42
Medlem
Citat:
Det är du som tidigare i tråden villkorat omständigheterna för när du godkänner en rekonstruktion av skjutningen i Dallas. Orginalvapnet var ett sådant villkor.
Citat:

Studien som firman BBN & WA genomför, saknar vetenskapligt värde. Ingen har under närmare 40 år kunnat vidimera eller upprepa denna studie. Det saknas grundläggande vetenskapliga förutsättningar, såsom beskrivningar hur impulsmönstret ser ut för ett skott.
Citat:
I ett test där det ska avgöras om Oswald med sagda Carcano ska ha hunnit med att sikta och skjuta, ladda, sikta och skjuta, ladda, sikta och skjuta, varav två träff, på ca 6 sekunder så är varje egenhet i det enskilda gamla vapnet tillverkat i Italiens mellankrigstid helt avgörande för utfallet. Marginalerna är så små.
Och då bör man väl använda orginal vapnet! (Det var ju just ett sådant test som firman BBN gjorde.)
Citat:
Om den pistolmodellen ligger på decibelnivåer liknande ett Carcanogevär eller liknande så vet vi att den INTE avlossades till höger framför- eller bakom presidenten.
Firman BBN reserverade sig mot att så kallade Magnum revolvrar eller liknande kunde avfyra en projektil, som skapade ett impulsmönster liknande de som kommer från ett gevär. Ungefär.
Citera
2019-12-07, 22:05
Avstängd
Citat:
Det är du som tidigare i tråden villkorat omständigheterna för när du godkänner en rekonstruktion av skjutningen i Dallas. Orginalvapnet var ett sådant villkor.
I tester som avser att replikera de skott som Oswald påstås ha skjutit med vapnet, ja. Sikta, skjuta och ladda om ggr 3 på ca 6 sekunder och 2 träff. Här är marginalerna så pass små att varje liten skillnad i vapnets kvalitet och egenheter kan vara helt avgörande.

Nu frågar jag dig för sista gången:

- På vad sätt menar du att impulsmönsterna skulle påverkas om inte det föregivna originalvapnet användes i de akustiska studierna?

Citat:
Studien som firman BBN & WA genomför, saknar vetenskapligt värde. Ingen har under närmare 40 år kunnat vidimera eller upprepa denna studie. Det saknas grundläggande vetenskapliga förutsättningar, såsom beskrivningar hur impulsmönstret ser ut för ett skott.
Jag har i detalj redogjort för båda teamens studier dess metod, genomförande resultat och du har fortfarande inte hittat ett enda fel på dem.

Säg till om du hittar något. Jag finns kvar här, no worries.

Citat:
Och då bör man väl använda orginal vapnet! (Det var ju just ett sådant test som firman BBN gjorde.)
Varför bör man använda originalvapnet här, menar du? Förklara.

Citat:
Firman BBN reserverade sig mot att så kallade Magnum revolvrar eller liknande kunde avfyra en projektil, som skapade ett impulsmönster liknande de som kommer från ett gevär. Ungefär.
Det är inte ”projektilen” i sig som skapar impulsmönstren, det är ljudvolymen och därpå de ekon som uppstår från omgivningarna, i det här fallet strukturerna som omgav Dealey Plaza.

Även det här har jag i detalj förklarat för dig bak i tråden.

Knappa in ”BBN” i trådens sökfunktion och välj därpå ”stigande” som filter så ska du se att allt finns förklarat för för dig i detalj och ofta med återkommande idiot-pedagogiska repetitioner.

Säg till när det börjar ”bluddra” i hjärnan på dig så ska jag försöka hjälpa dig på traven. Igen. Igen. Igen. ...

I mån av tid.
Senast redigerad av onopono 2019-12-07 kl. 22:08.
Citera
2019-12-08, 13:52
Medlem
Citat:
Jag har i detalj redogjort för båda teamens studier dess metod, genomförande resultat och du har fortfarande inte hittat ett enda fel på dem.
Då kanske du kan applicera M. Weiss och E. Aschkenasy (WA) teorier och matematiska uträkningar på de övriga tre skotten?
Ingen har lyckats med detta på +40 år, men du hinner säkert innan middagen ...
Citera
2019-12-08, 15:41
Avstängd
Citat:
Då kanske du kan applicera M. Weiss och E. Aschkenasy (WA) teorier och matematiska uträkningar på de övriga tre skotten?
Ingen har lyckats med detta på +40 år, men du hinner säkert innan middagen ...
Övriga FYRA skotten. Som sagt, jag har i detalj och upprepade gånger förklarat allt det här för dig bak i tråden. Använd sökfunktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in