2019-12-07, 18:49
Medlem
Ett scenario kanske kan vara att Emilia gjort närmanden mot sin kompis som förmodligen alltid bar kniv och då instinktivt högg ihjäl henne? Emilia må vara tjej, men var fortfarande i stånd(!)att erigera.

Jag tror inte alls hon bar rosa capribyxor, utan små hotpants med hög midja och varför klär man sig så om man umgås med sin kompis? Kanske för att man är intresserad av mer...?
Senast redigerad av Florman 2019-12-07 kl. 18:52.
Citera
2019-12-07, 18:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Du kanske har rätt, men eftersom de ibland annonserade tillsammans så bör de ju delvis slagits om samma kunder. Tror inte Otto/Diana endast vill bli sedd som en dragqueen.

Men han verkar ett slags artist persona med namn som synes referera till en artist med väldigt tacky image (Nicki Minaj) och ibland framträder "privat" som Otto. Då är han ju inte "endast" dragqueen.
Citera
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Jag sitter med en hel del viktig information gällande detta fallet. Polisen är givetvis underrättad med det jag vet och har varit länge.
Tyvärr kan jag inte gå ut med all info här.

Känner du dig, liksom jag, nojig & oroad efter detta? Grejer man sett osv?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
...jag är också en sådan som kan ge komplimanger till främmande människor. Transan jag såg på pendeltåget hade snygga skor som jag sa till henne och hon såg glad ut.

Jättebra att du vågade ge en kvinna, trans eller ej, beröm för hennes snygga skor! Jag gav också Emilia komplimang för hennes tjusiga pumps. Hon blev mycket glad, log & sade "Tack så jättemycket!". Så här i efterhand känns det bra att jag fick sagt det till henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Dyrt intresse, hur vanligt är det att killar gör det?

Ganska vanligt, i alla fall när man är utomlands.
Citera
2019-12-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Varför skulle man flytta från en liten ort till en storstad?

Vad finns det för framtid i en by som Tollarp, för någon som E? En by där "de halta och lytta" är de som blir kvar, medans övriga flyttar fortast möjligt.
Känns bara som att en som E är lite "malplacerad" i Tollarp. Hon hade ju mycket enklare smält in i en större stad, och dessutom med mycket bättre möjligheter i framtiden.
Citera
2019-12-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
En transsexuell som är självmordsbenägen orkar inte vänta på någon lång utredning för att få sina hormonbehandlingar och operationer.

Det är du som får läsa på som bara ser den faktamässiga biten av saken och inte den psykologiska.

Emilia kanske inte orkade leva som man tills utredningen var klar. Man får inga subventioner av staten om behandlingar påbörjas i förtid.

Det räcker inte ens att en psykolog och psykiater säger att personen är självmordsbenägen för att snabba på processen.

Vet du hur många som har tagit livet av sig i väntan på att dessa utredningar ska bli klara och de inte haft råd att betala själva? Kolla upp det också.

Det togs väl upp i uppdrag gransknings reportage och visade sig att det typ inte var någon som tog livet av sig i väntan? Men hänvisa mig gärna vidare om inte så är fallet.
Citera
2019-12-07, 19:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Känner du dig, liksom jag, nojig & oroad efter detta? Grejer man sett osv?

Jättebra att du vågade ge en kvinna, trans eller ej, beröm för hennes snygga skor! Jag gav också Emilia komplimang för hennes tjusiga pumps. Hon blev mycket glad, log & sade "Tack så jättemycket!". Så här i efterhand känns det bra att jag fick sagt det till henne.

Ja, jag rebellar på så sätt, tycker vi är för snål med komplimanger och att se folk. Man behöver inte ha armbågarna framåt.
Citera
2019-12-07, 19:04
Medlem
Citat:
Vad finns det för framtid i en by som Tollarp, för någon som E? En by där "de halta och lytta" är de som blir kvar, medans övriga flyttar fortast möjligt.
Känns bara som att en som E är lite "malplacerad" i Tollarp. Hon hade ju mycket enklare smält in i en större stad, och dessutom med mycket bättre möjligheter i framtiden.

Precis samma framtid som i en stor stad
Citera
2019-12-07, 19:04
Medlem
Citat:
Respekterar det, tänkte mest om hon var en "smart" tjej, i så fall, varför stanna i Tollarp och inte dras t.ex. till Köpenhamn istället? Varför hänga kvar i en "håla"? Självklart för hon hade allt stöd från familjen, men ändå, långsiktigt borde inte Tollarp vara ett alternativ.

Hon var ju bara 20. Hade hon fått leva så hade din teori säkert kunna vara sann om hon fortsatt på samma väg.
Citera
2019-12-07, 19:08
Medlem
Hade Emil några fienden innan han blev Emilia? Har någon grävt i det?
Citera
2019-12-07, 19:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flytt till Köpenhamn?

Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Hon var ju bara 20. Hade hon fått leva så hade din teori säkert kunna vara sann om hon fortsatt på samma väg.

Enligt egen utsago så pratade hon även danska.

Hade hon fått leva och fortsatt sitt liv som eskortflicka de närmaste åren, så kan hon mycket väl ha flyttat till Köpenhamn.
Citera
2019-12-07, 19:17
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Precis samma framtid som i en stor stad

Har kanske inte direkt med ämnet att göra, men nej, i Tollarp finns inte så mycket alls faktiskt. Vill inte kalla Tollarp för deprimerande, men är man ung & har andra intressen än att spela TV-spel, köra A-traktor eller hänga efter R*mmins anhang, så har orten inte så jättemycket att erbjuda även om friluftslivet i trakterna kan vara trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in