2019-12-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Har du större insikt i hennes vardagsliv i Tollarp? Vilka umgicks hon med osv? Var hon duktig i skolan? Har hon haft något jobb?

Jag vill inte lämna din fråga obesvarad men samtidigt vill jag inte besvara den. I några år gick hon inte i vad som kallas vanlig skola. Mer säger jag inte med respekt till hennes minne
Citera
2019-12-07, 18:26
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Återigen kommer du med intressant information.

Så den här cykeln stod redan där under fredagskvällen. Undrar varför den den stod parkerad där just då? Ligger ju nära tillhands att misstänka att den nu häktade 20-åringen hade stulit den.

Både den MGM och hans gode vän R. J. var välkända notoriska cykeltjuvar när de var yngre.
Släktingen/balkongvittnet borde ju ha känt igen honom då skulle man ju kunna tycka.

Torka av sadeln samt lång jacka/kappa låter mer som en kvinna.
Citera
2019-12-07, 18:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Tack för extremt utsvarligt svar. Så det långa håret är hennes naturliga, och inte peruk då antar jag, som nämnts i tråden ibland att hon skulle haft. Otto/Diana låter extremt manlig på rösten, efter att ha sett han på nyheterna. Kan tänka mig att han såg Emilia som en extremt tuff konkurrent om kunderna, med tanke på att Emilia både såg väldigt mycket bättre ut, samt hade en mjuk och len röst.
Fattar egentligen vad hon såg för framtid i Tollarp, hade hon färdig gymnasieutbildning? Har hon haft ett vanligt jobb? Fattar inte att en sådan vill bort från en håla som Tollarp, även om jag förstår hon trivts bra och har hela sin familj osv där, men vad såg hon för framtid där? Fullt av småkriminella loosers bara. Hade räckt hon flyttade till Köpenhamn t.ex.

Jag är inte säker på att Emilia nödvändigt hade fler eller bättre kunder än Dianna/Otto. Deras kundkretsar kanske var markant olika, om nu D/O gav tydligt intryck av homosexuell dragqueen.
Citera
2019-12-07, 18:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja, fast med tjejer.
Tror inte trans är dyrare.

Dyrt intresse, hur vanligt är det att killar gör det?
Citera
2019-12-07, 18:33
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo man kan se det utan att leta tecken, men man kanske inte noterar det om man växlar några ord med henne, om hon knixar med huvudet och slänger lite med håret.

Fast du gräver liksom verkligen i detaljer. Visst har män ofta större händer men folk har olika stora händer & det var inget framträdande alls att Emilia hade stora händer. Du tolkar nog vinkeln på någon bild som det just för att du redan vet.

Hon hade väldigt smal & smäcker figur där rumpa var väldigt framträdande i tajt klänning. Smala killar har avsevärt större möjlighet att klä ut sig till snygga tjejer. Faktiskt så lade jag märke till hennes snygga figur redan på långt håll första gången jag såg henne.

Men det är egentligen inte detta som är själva ämnet. Huruvida hon kunde passera som kvinna blir aktuellt först om vi verkligen misstänker att en torsk som trott hon var biologisk kvinna har mördat henne. AA som är gripen har känt Emil/Emilia sen barnsben.
Citera
2019-12-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Man börjar fan tro det sitter folk som vet hur det gick till men måste sprida falska teorier så dem inte säger som det är, Detta handlar om drogskulder INGET annat inte sexuella förhållande och annat som vissa vill få fram!

Citat:
Ursprungligen postat av Sandbagged
Ah, nu är jag med. Det är en karl som haft som leverne att klä ut sig till kvinna och lägga upp lättklädda bilder på instagram för pervon att dra en handtralla till.
Men varför kallar alla honom för Emilia? Det är ju en karl som utsatts för brott, inte en kvinna? Emilia är väl hans "artistnamn" som han använder för att de pervon som tittar på hans bilder ska känna sig mindre perversa. När han nu utsatts för brott borde väl media använda hans riktiga namn?
Vet inte hur du är funtad. Hennes riktiga namn är Emilia. Vad får du ut av att smutskasta en mördad person. Är det verkligen såå viktigt för dig . Du tar fokus från det viktigaste och det är vem tog livet av Emilia. Det är viktigare än något annat. Det verkar på er som det är helt ok att ta livet av någon bara för att personen inte är som er andra. Finner inga ord för såna som er. Vi behöver hjälpas åt att hitta den som tog livet av denna fina människa
Citera
2019-12-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandbagged
Ah, nu är jag med. Det är en karl som haft som leverne att klä ut sig till kvinna och lägga upp lättklädda bilder på instagram för pervon att dra en handtralla till.
Men varför kallar alla honom för Emilia? Det är ju en karl som utsatts för brott, inte en kvinna? Emilia är väl hans "artistnamn" som han använder för att de pervon som tittar på hans bilder ska känna sig mindre perversa. När han nu utsatts för brott borde väl media använda hans riktiga namn?
Hur är det med läsförståelsen? Emilia var en kvinna. En transkvinna. Alltså inte att hon klädde ut sig och allt vafan du babblar om. Är du alltid så här jävla korkad?
Citera
2019-12-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag är inte säker på att Emilia nödvändigt hade fler eller bättre kunder än Dianna/Otto. Deras kundkretsar kanske var markant olika, om nu D/O gav tydligt intryck av homosexuell dragqueen.

Du kanske har rätt, men eftersom de ibland annonserade tillsammans så bör de ju delvis slagits om samma kunder. Tror inte Otto/Diana endast vill bli sedd som en dragqueen.
Citera
2019-12-07, 18:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Fast du gräver liksom verkligen i detaljer. Visst har män ofta större händer men folk har olika stora händer & det var inget framträdande alls att Emilia hade stora händer. Du tolkar nog vinkeln på någon bild som det just för att du redan vet.

Hon hade väldigt smal & smäcker figur där rumpa var väldigt framträdande i tajt klänning. Smala killar har avsevärt större möjlighet att klä ut sig till snygga tjejer. Faktiskt så lade jag märke till hennes snygga figur redan på långt håll första gången jag såg henne.

Men det är egentligen inte detta som är själva ämnet. Huruvida hon kunde passera som kvinna blir aktuellt först om vi verkligen misstänker att en torsk som trott hon var biologisk kvinna har mördat henne. AA som är gripen har känt Emil/Emilia sen barnsben.

Nä, det var den spekulationen som kom upp, den håller jag som mindre sannolik. För att Emilia var öppen med att hon var transa, jag har heller inte intryck av att hon var typen som skulle finna nöje i att ragga upp en heterokille och utge sig för att vara kvinna för att driva med kunden/ragget.

Ja, jag är en sådan som tittar på detaljer, inte för vad jag redan vet, jag är också en sådan som kan ge komplimanger till främmande människor. Transan jag såg på pendeltåget hade snygga skor som jag sa till henne och hon såg glad ut.
Citera
2019-12-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devasom17
Hur är det med läsförståelsen? Emilia var en kvinna. En transkvinna. Alltså inte att hon klädde ut sig och allt vafan du babblar om. Är du alltid så här jävla korkad?

En undran över ditt påstående att E var kvinna, rent juridiskt var E man, varför skulle det då vara fel säga att E är man? Båda borde ju vara rätt i detta fall. Skulle gärna vilja veta ur ni tänker rent generellt i dylika fall då det finns ett "upplevt" och ett juridiskt kön
Citera
2019-12-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Jag vill inte lämna din fråga obesvarad men samtidigt vill jag inte besvara den. I några år gick hon inte i vad som kallas vanlig skola. Mer säger jag inte med respekt till hennes minne

Respekterar det, tänkte mest om hon var en "smart" tjej, i så fall, varför stanna i Tollarp och inte dras t.ex. till Köpenhamn istället? Varför hänga kvar i en "håla"? Självklart för hon hade allt stöd från familjen, men ändå, långsiktigt borde inte Tollarp vara ett alternativ.
Citera
2019-12-07, 18:47
Medlem
Citat:
Respekterar det, tänkte mest om hon var en "smart" tjej, i så fall, varför stanna i Tollarp och inte dras t.ex. till Köpenhamn istället? Varför hänga kvar i en "håla"? Självklart för hon hade allt stöd från familjen, men ändå, långsiktigt borde inte Tollarp vara ett alternativ.

Varför skulle man flytta från en liten ort till en storstad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in