2019-12-06, 22:16
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Jag håller med, Towa Carlsson är världsberömd.
Ha!

Carlsson...

Carson för helvete. Inte släkt med Johnny Carson, en annan berömdhet.

Wikipedia bekräftar iofs att Carlsson är hennes födelsenamn, men vem fan vill heta Birgit Rose-Marie Carlsson som artist?
Citera
2019-12-06, 22:21
Medlem
På Spåret gick ner sig redan vid öppningen med nytt intro. Hädelse. London var av någon anledning svårare än Bilbao som jag hade lättare för än Eskilstuna
Citera
2019-12-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Hur fan kan man inte ens Oyster card? Peter Magnusson suger ju.

London och man får ingen fotbollsfråga. Fyfan.

Kanske för att Oystercard infördes 2003 och PM besökte London senast 1999 Du verkar inte speciellt smart, kanske tom samma klass som programledarna som inte ger godkänt för London Pyramid vilket är ett högst accepterat smeknamn både på engelska och svenska för byggnaden.
Citera
2019-12-07, 00:00
Medlem
peterZiipens avatar
Haha, tycker småsynd om Peter. I år har han tydligen bestämt sig för att försöka ändra lite på sitt varumärke, genom att visa sin allmänbildning i olika frågesportprogram. Antingen får han en tok-tank i laget eller så förlorar han med små marginaler.
Citera
2019-12-07, 00:02
Medlem
nabplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Järnvägen i Sverige var aldrig med om högertrafikomläggningen. Hade blivit för dyrt att bygga om alla spår och växlar. Tågtrafiken kör fortfarande vänstertrafik. Men du kanske bara skulle göra dig lustig? Järnvägen kör fortfarande vänstertrafik. Finns dock ett betydligt undantag, och detta är spårvägarna. Spårvägen kör högertrafik, beror mest på att vagnarna "kör på gator i stan". Spårväg räknas faktiskt rent juridiskt sett till järnväg. Spårvägen lyder under samma myndighet, om den nu fortf. heter järnvägsinspektionen..

Men kul att vara till tjänst! Nu har du lärt dig något nytt idag!
(Kunskap är aldrig fel, "vettu").

Alltid fint att vara "på spåret", och oftast "på rätt sida spåret"!

Väldigt intressant tack!
Citera
2019-12-07, 00:39
Medlem
Läskigs avatar
Bara jag som aldrig hört talas om Cyclops Mews tidigare? Och googlar man hittar man knappt något om det heller mer än några enstaka bostadsannonser, ovanligt svår ledtråd kan jag tycka.
Citera
2019-12-07, 00:40
Medlem
Var det ingen som märkte att kapellmästaren tillika "klassiskt skolad pianist" inte ens kunde spela 3 sekunder Mozart utan att göra fel?
Citera
2019-12-07, 01:36
Medlem
Tycker inte det är speciellt pinsamt att inte kunna vad Londons tunnelbanekort heter. Speciellt inte om man inte varit där på väldigt länge.

Varför skulle det vara särskilt pinsamt?
Citera
2019-12-07, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Bara jag som aldrig hört talas om Cyclops Mews tidigare? Och googlar man hittar man knappt något om det heller mer än några enstaka bostadsannonser, ovanligt svår ledtråd kan jag tycka.

Nej inte bara du. Vet säkert en till som inte hade en aning.

Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Var det ingen som märkte att kapellmästaren tillika "klassiskt skolad pianist" inte ens kunde spela 3 sekunder Mozart utan att göra fel?

Jag märkte inte. Men vet inte mycket om något, ej heller klassiskt. Vad gjorde hon för fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Tycker inte det är speciellt pinsamt att inte kunna vad Londons tunnelbanekort heter. Speciellt inte om man inte varit där på väldigt länge.

Varför skulle det vara särskilt pinsamt?

Håller med. Har varit i London. För länge sen. Då fanns inga plastkort alls.
Citera
2019-12-07, 03:00
Medlem
Tycker Peter Magnusson passar perfekt in i programmet. Rolig uppsyn samt är faktiskt inte så oduglig som vissa vill få det att framstå som.

Sedan får han sina hjärnsläpp ibland vilket är rätt roligt.
Citera
2019-12-07, 03:05
Medlem
Stör mig rätt mycket på Jonathan. Tycker det känns som att de har slängt in ett stort barn i studion.

Kan han iallafall inte bemöda sig att sitta ordentligt?

Det tycker jag man ska kunna klara av även om man har diverse diagnoser. Kanske bara var en ren och skär avtändning vi såg?
Citera
2019-12-07, 05:58
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Märkte också det. Kunde de inte ta om det? Synd om tjejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in