2019-12-06, 20:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad hade Pernilla Walhgrens picadelli cirkus med Birgitt Nilsson å göra?
höga överstrukna ciss?

Klart att vi ska veta med rekane-bygden är för nått
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-12-06 kl. 20:46.
Citera
2019-12-06, 20:43
Medlem
Slashaskillen i dressinen ser bara ut att vänta på att gå till LAN sammankomsten istället
Citera
2019-12-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det är ju bara fotbollens Mecka.

Japp, har tackat för detta Lite lustigt är det dock att SVT släpper igenom denna fråga som visar hur multinationalistisk och rasistisk klubb Athletic Bilbao är utan att kritiska röster höjs.

Ja lite lustigt är det. Tror inte ens de kan tänka tanken om att det är rasistiskt och nationalistiskt etc, det är ju bara i spanien och inte här och då finns det ingen rasism. De klassar det bara som något lite lustigt: alla måste vara basker i laget, tänk så kul.

Så Unge har haft Christer Lindarw som barnvakt, förklarar en del.

Edit: det kom en till fotbollsreferens, ”Guds hand”.
Senast redigerad av Proggrogg 2019-12-06 kl. 20:55.
Citera
2019-12-06, 20:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Ja lite lustigt är det. Tror inte ens de kan tänka tanken om att det är rasistiskt och nationalistiskt etc, det är ju bara i spanien och inte här och då finns det ingen rasism. De klassar det bara som något lite lustigt: alla måste vara basker i laget, tänk så kul.

Så Unge har haft Christer Lindarw som barnvakt, förklarar en del.
Det var väl Lindström(som är från Eskilstuna) som hade Lindarw som barnvakt väl?
Citera
2019-12-06, 20:57
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Järnvägen i Sverige var aldrig med om högertrafikomläggningen. Hade blivit för dyrt att bygga om alla spår och växlar. Tågtrafiken kör fortfarande vänstertrafik. Men du kanske bara skulle göra dig lustig? Järnvägen kör fortfarande vänstertrafik. Finns dock ett betydligt undantag, och detta är spårvägarna. Spårvägen kör högertrafik, beror mest på att vagnarna "kör på gator i stan". Spårväg räknas faktiskt rent juridiskt sett till järnväg. Spårvägen lyder under samma myndighet, om den nu fortf. heter järnvägsinspektionen..

Men kul att vara till tjänst! Nu har du lärt dig något nytt idag!
(Kunskap är aldrig fel, "vettu").

Alltid fint att vara "på spåret", och oftast "på rätt sida spåret"!
Det har jag aldrig tänkt på, jag hoppades att du råkade försäga dig så att jag kunde vara lustig
Citera
2019-12-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det var väl Lindström(som är från Eskilstuna) som hade Lindarw som barnvakt väl?

Aj, kanske var det så. Följer med ett öga, nog fel av mig. Men det förklarar också då en del.
Citera
2019-12-06, 21:07
Medlem
Imnshos avatar
London var ju skitsvårt, förutom musikfrågan då. Bilbao var inte heller min grej. Är lite trött på dom erbarmligt dåliga ordvitsarna.

Dagens lågpunkt var ju Lidingö. Vad i helvete?? Och kan man inte Towa Carson så har man inte mycket i PS att göra.

En ganska tråkig omgång med två relativt färglösa lag. Tråkigast var slusk-Unge och brunråttan Hagen. Hur fan kan man klä sig så till ett prajm tajm program?? En formlös t-shirt under en kofta med uppkavlade ärmar. Då var Ahlenius och Magnusson betydligt mer klädda för eventet.

Sara Klang och bakgrundskören sjöng betydligt bättre än Nina Persson. Bandet var OK. Saknade inte Augustifamiljen.

Byt ut Luuk nån gång. Hans inledning var pinsam, försökte elda upp nån slags entusiasm. Det enda som gav publiken extas när han förkunnade att det gamla favoritmomentet hade tagits bort!
Citera
2019-12-06, 21:29
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Sara Klang och bakgrundskören sjöng betydligt bättre än Nina Persson. Bandet var OK. Saknade inte Augustifamiljen.
Kören ja. Vilken sopcontainer har SVT hittat dem i?

Jonathan Unge, a.k.a. "Gissa mina diagnoser"...
Citera
2019-12-06, 21:31
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Jumbo: Peter Magnusson & Inga-Britt Ahlenius
Varför Peter Magnusson bjuds tillbaka in i tågkupén för en tredje gång är för mig en evig gåta. De två tidigare insatserna har båda slutat med att herren, helt på eget bevåg, misstolkat någon ledtråd och likt en hög amfetaminist dragit bort sitt lag ur tävlingen. 2015-16 åkte han ut på Southampton i en grupp som vanns av Epstein & Nordegren (!) och för två år sedan ryckte han bort sig igen på Quito. Kommer Inga-Britt Ahlenius kunna lugna ner honom från stressen och förmå honom att inte rycka? Så klart inte!
Dom: Ut i gruppen.
Lagets styrka: Inga-Britts dolda kunskapsresurser.
Lagets svaghet: Att Peter får ett tourettesanfall och rycker i nödbromsen för tredje året i rad, något som i sammanhanget får anses mycket troligt.
Snyggt spanat. Lidingö...
Citera
2019-12-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Snyggt spanat. Lidingö...

En guldstjärna till ercy för det synska inlägget.👍

Så skapades Peter ”Lidingö” Magnusson
Citera
2019-12-06, 22:00
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Kören ja. Vilken sopcontainer har SVT hittat dem i?
Såg ut som sluskar (speciellt snubbarna) men kunde sjunga bättre än Nina Persson i varje fall.

Artister måste idag se ut som luffare för att vara "credible". Att handla nåt malätet på second hand anses som hippt och klimatsmart och en revolutionär handling.

Apropå malätet, Luuk verkar gräva djupt i SvT:s maskeradarkiv för att hitta nåt. Vad hade han idag, nån sorts jävla plyschkavaj med en illa passande näsduk i bröstfickan?
Citera
2019-12-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
London var ju skitsvårt, förutom musikfrågan då. Bilbao var inte heller min grej. Är lite trött på dom erbarmligt dåliga ordvitsarna.

Dagens lågpunkt var ju Lidingö. Vad i helvete?? Och kan man inte Towa Carson så har man inte mycket i PS att göra.

En ganska tråkig omgång med två relativt färglösa lag. Tråkigast var slusk-Unge och brunråttan Hagen. Hur fan kan man klä sig så till ett prajm tajm program?? En formlös t-shirt under en kofta med uppkavlade ärmar. Då var Ahlenius och Magnusson betydligt mer klädda för eventet.

Byt ut Luuk nån gång. Hans inledning var pinsam, försökte elda upp nån slags entusiasm. Det enda som gav publiken extas när han förkunnade att det gamla favoritmomentet hade tagits bort!
Jag håller med, Towa Carlsson är världsberömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in