Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Vad har du för trovärdig källa? En artikel från 2005? Anneli var inte med när blocket hittades, hon var inte ens vid Bruket utan kom precis tillbaka efter att varit på lunch med sin pojkvän när grannarna sprang upp och berättade om att Eva hittats.
Var hon fått uppgiften om parkeringen vet jag inte eller om hon fortfarande tror det. I tidningen Misstänkt som verkar bygga på polisens uppgifter står det att blocket återfanns där cykeln hade observerats. Så inkompetent är inte Börje att han får sånt fel, men jag tvivlar du kommer acceptera den artikeln som trovärdig trots att den sannolikt bygger på uppgifter i FUP förmedlade av Börje.
Både du och jag vet att vi troligen inte kommer få annat än andrahandsuppgifter, FUP är stängt för oss. När jag ställer frågor till min källa är väl inte relevant? Är inte vad som framkommer viktigare? Det har kommit fram saker som kanske bekräftar dina teorier, det verkar tex som om ingen har sett Eva stiga ur bilen, artikeln som påstod det stämmer inte.
Det ultimata vore att hitta mannen som hittade blocket, vilket jag åtminstone kommer försöka göra. Vad gör du själv?
Jag har f.n. inte möjlighet att lägga en massa tid på att leta källor vart jag har sett eller hört det här med parkeringen tyvärr. Jag har egentligen inte ens tid att sitta och skriva här överhuvudtaget.
Det är väl klart att jag vet att Anneli inte var med personligen när blocket hittades osv, så opåläst är jag inte, jag har bra koll på det mesta.
Nej du har rätt, jag vet faktiskt inte hur man ska bedöma Börje's trovördighet, jag är minst sagt tveksam till många av hans uttalanden. Han påstår ju även att PAJ är nogrannt utredd men du kanske tror på den uppgiften också? det gör inte jag. Jag får Löfven vibbar här faktiskt, han är nog mer av en nickedocka som vill skydda sina gamla medarbetare, upprätthålla fasaden och prestigen hellre än att gräva efter sanningen.
Det är jättebra om du har tid och ork att lokalisera mannen som hittade blocket. Han sitter ju inne med det rätta svaret, garanterat. För mig kvittar det egentligen vem av oss som jag rätt, det enda viktiga är att sanningen kommer fram. Du tror på det du har ang. blocket och fyndplatsen och jag tror på det jag har tagit del av under dom senaste åren.
Jag hoppas att du kan få fram något nytt som röjer alla tvivel, håller tummarna!