Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Nej det är game over för ditt resonemang, du har inte har några trovärdiga källor, jag har ID på mannen som hittade blocket vid vägkanten, alltså vid cykeln. Ska vi lita på dig och dina spekulationer när du är dåligt påläst istället för anhöriga som är insatta i det här fallet. Du har helt missförstått hur det gick till nära Eva hittades, en bilist som var på besök såg blocket när han var på väg hem och vände sedan tillbaka till Bruket och stötte på grannfrun som var ute och letade efter Eva med en bekant.
Edit: lite ur en konversation med Evas bekant:
Jaha och? det kvittar väl vad han heter?
Visst du kan säkert ha ID på mannen som du beskriver "hittade blocket vid vägkanten" men sen lägger du till "alltså vid cykeln".
Du har ju själv INTE pratat med mannen som hittade blocket eller hur? m.a o. blir det 30 år gammal hörsägen som du hänvisar till.
Anneli säger i intervjun från 2005 att blocket hittades på parkeringen men du litar alltså mer på en "bekant" till Eva som du har pratat med? En gammal bekant till Eva har knappast bättre koll på läget än vad Eva's syster Anneli har som själv var närvarande.
Jag litar på Anneli, säger hon hennes systers anteckningsblock hittades på parkeringen så litar jag på henne. Du får givetvis tro på vem du vill och på vad du vill men kom inte och säg att du, endast DU kan ha rätt och ingen annan.
För övrigt så var frågorna till Eva's påstådda bekant direkt ledande så dom svaren, (om vart ett block hittades för 30 år sen där hon själv inte ens närvarade) ger jag inte mycket för.
Citat:
inte kan väl vid sidan av vägen eller vägkanten misstolkas som parkeringen??
Nej det var långt mellan dessa
visst hittades blocket vid vägkanten, där cykelns setts, och
inte på parkeringen?
Ja vid vägkanten.
Man får givetvis dom svaren man söker och här ser man ju klart och tydligt vad du var ute och fiskade efter...
Ställde du frågorna idag eller? för att få rätt i den här diskusionen? man skulle kunna tro det eftersom du redan i frågeställningen antyder vad du vill att hon/han ska svara.
Väldigt oseriöst om du frågar mig.