2019-12-06, 20:45
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nej, det är väl din teori? Jag tror på att "pojkvännen" gjorde det, ok han kan kallas fiende trots att han var förälskad i Eva men tror han snarare agerade i vredesmod.
Då minns du fel. Jag tror som du att "pojkvännen" gjorde det i vredesmod. Antingen sa Eva något strax innan dom lämnade lägenheten eller så glömde hon anteckningsblocket hos honom och i denna stod något som "pojkvännen" fann ytterst förnedrande och for efter Eva för att konfrontera henne. Om detaljerna i övrigt har jag ingen närmare hypotes.

Edit. Jag ser nu att Eva tydligen hade med sig blocket i bilen.
Senast redigerad av Joe Blow 2019-12-06 kl. 20:48.
Citera
2019-12-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Case closed? Nej nu får du faktiskt själv ta och ge dig.

Det står ju för sjutton i artikeln som du länkar till att anteckningsblocket hittades VID SIDAN AV VÄGEN och alltså INTE VÄGEN.
Varför envisas du med att feltolka vad som står? På vägen är på vägen och vid sidan av vägen är vid sidan av vägen, på samma sätt som att en spade är en spade och inte en såg.

I Expressen-artikeln som 'Timeout' länkade till i går så står det att blocket hittades på parkeringen vilket med andra ord är detsamma som = "vid sidan av vägen" som det står i den artikeln som du nu länkar till. Man förstår uppenbarligen inte vikten av att uttrycka sig med exakthet här utan använder sig lite slarvigt av uttrycket "vid sidan av vägen" vilket är mycket olyckligt eftersom grannen vilseleder läsarna Här (kanske t.o.m. även polisen?)

Den låg vid samma plats som cykeln, cykeln låg inte på parkeringen utan i diket med ena hjulet synligt.

"Anteckningblocket låg på den plats där den röd/orange damcykeln observerades."

https://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Misstankt/004_zpsa9ovfbem.jpg.html?sort=3&o=2

Eller misstror du alla källor som går emot ditt resonemang?
Senast redigerad av echoesofglory 2019-12-06 kl. 20:58.
Citera
2019-12-06, 20:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Personen som hittade blocket berättade själv för lokalmedia 1987:

"På väg hem körandes Långbacken ner får han syn på ett anteckningsblock vid sidan av vägen"

Exakt så, d.v.s. han ser blocket ligga på sidan av vägen - på den plats som även benämns som parkeringen - när han kommer körandes ner för Långbacken.
För mig är det fullkomligt solklart nu. Det hela styrks av uppgiften att grannarna sedan gick till den här s.k. "platsen" (d.v.s. parkeringen) där man nyss hade hittat blocket för att leta fler ägodelar då mannen i sällskapet plötsligt fick syn på Evas ben inne i dungen.

Citat:
Case closed. Helt otroligt hur mycket utrymme i den här tråden som tillägnats det där kollegieblocket, det låg inte på parkeringen utan vid sidan av vägen. När grannar gick till platsen för att leta fler ägodelar såg de kroppen, de hämtade Annelie som sedan sprang in i buskaget och var därmed först vid kroppen.

Ja och vet du varför det har ägnats så otroligt mycket utrymmet till detta i tråden? Orsakerna är 2:

1. Därför att det är så oerhört viktigt att det blir rätt.

2. Därför att du har vägrat att förstå och ta till dig hur det verkligen ligger till.

"När grannar gick till platsen för att leta fler ägodelar såg de kroppen". Ja du echoes, vart stod grannen nu igen, när han fick syn på benet som stack upp inne i dungen? Jag har skrivit och förklarat det här säkert 5-7 gånger nu den senaste veckan (läser du inte vad jag skriver?) men ok, jag får väl ta det igen då: Grannen stod på PARKERINGEN (där blocket nyss hade hittats) och blickade in mot den angränsande skogsdungen och det var då han fick syn på Eva.

Case closed, precis som du skrev.
Blocket hittades på parkeringen (vid vägen) = nere vid Långbackens början där vägen och parkeringen går ihop.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-12-06 kl. 21:20.
Citera
2019-12-06, 21:33
Medlem
Citat:
Exakt så, d.v.s. han ser blocket ligga på sidan av vägen - på den plats som även benämns som parkeringen - när han kommer körandes ner för Långbacken.
För mig är det fullkomligt solklart nu. Det hela styrks av uppgiften att grannarna sedan gick till den här s.k. "platsen" (d.v.s. parkeringen) där man nyss hade hittat blocket för att leta fler ägodelar då mannen i sällskapet plötsligt fick syn på Evas ben inne i dungen.

Ja och vet du varför det har ägnats så otroligt mycket utrymmet till detta i tråden? Orsakerna är 2:

1. Därför att det är så oerhört viktigt att det blir rätt.

2. Därför att du har vägrat att förstå och ta till dig hur det verkligen ligger till.

"När grannar gick till platsen för att leta fler ägodelar såg de kroppen". Ja du echoes, vart stod grannen nu igen, när han fick syn på benet som stack upp inne i dungen? Jag har skrivit och förklarat det här säkert 5-7 gånger nu den senaste veckan (läser du inte vad jag skriver?) men ok, jag får väl ta det igen då: Grannen stod på PARKERINGEN (där blocket nyss hade hittats) och blickade in mot den angränsande skogsdungen och det var då han fick syn på Eva.

Case closed, precis som du skrev.
Blocket hittades på parkeringen (vid vägen) = nere vid Långbackens början där vägen och parkeringen går ihop.

Ja du skriver ofta och långa inlägg, omöjligt att följa allt. Att du vill få fram att vi ska kalla fyndplatsen för blocket för parkeringen och inte vid sidan av vägen, så fullkomligt meningslöst när du själv skriver att det är samma sak. Är det för att du vill att vi ska tro att P körde bil för att mörda Eva?
Citera
2019-12-06, 21:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Den låg vid samma plats som cykeln, cykeln låg inte på parkeringen utan i diket med ena hjulet synligt.

"Anteckningblocket låg på den plats där den röd/orange damcykeln observerades."

https://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Misstankt/004_zpsa9ovfbem.jpg.html?sort=3&o=2

Eller misstror du alla källor som går emot ditt resonemang?

Nämen se där, här kommer ytterligare en uppgift, en tredje uppgift.. Svar JA, jag misstror lokal gammelmedia som ofta är väldigt slarviga i sin rapportering. Grannkvinnan har under senare år berättat om hur hon hittade blocket nere på parkeringen (och ja, uppgiften benämns alltså i gammelmedia även som "vid vägen").
Som jag skrev igår, den här uppgiften kom till min kännedom efter den nya granskningen av fallet, så min övertygelse om att blocket hittades på parkeringen bygger inte på en 30 år gammal tveksam uppgift, som t.ex. den du kom dragandes med nu dvs, att blocket hittades vid cykeln, den uppgiften är inte alls trovärdig om man lägger ihop allt som har framkommit och det man nu vet. Dessa händelser kan tydligt länkas ihop, fram tills dess att kroppen hittas. Det är ju fyndet av blocket som leder till att grannenbörjar titta sig omkring på platsen och då tittar lite extra noga in i dungen från parkeringen och då även hittar kroppen. Fyndet av blocket ledde dom till kroppen, förstår du hur det hela hänger ihop nu?
Har du möjligen någon uppgift som på ett trovärdigt sätt styrker att blocket hittades intill cykeln? Sen kan man ju även fråga sig hur blocket kunde hittas vi

Nej varför skulle jag göra det men alla källor kan knappast vara sanna utan endast EN eller hur? Vi har ju 3 olika uppgifter om vart blocket hittades. "På parkeringen", "vid vägen" och "på den plats där damcykeln observerades". Då är det dags att se efter vilken av dessa 3 fyndplatser som det talar mest för.

Nej, jag misstror inte alla källor men jag kan lägga ihop 1+1 och på det sättet utesluta dom felaktiga uppgifter som återstår.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-12-06 kl. 21:54.
Citera
2019-12-06, 21:50
Medlem
Citat:
Nämen se där, där kommer ytterligare en uppgift, en tredje uppgift.. Ja jag misstror lokal gammelmedia som är väldigt slarviga i sin rapportering. Grannkvinnan har under senare år berättat om hur hon hittade blocket nere på parkeringen (och ja, uppgiften benämns alltså i gammelmedia även som "vid vägen").
Som jag skrev igår, den här uppgiften kom till min kännedom efter den nya granskningen av fallet, så min övertygelse om att blocket hittades på parkeringen bygger inte på en 30 år gammal tveksam uppgift, som t .ex. den du kom med nu dvs, att blocket hittades vid cykeln, den uppgiften är inte alls trovärdig om man lägger ihop allt som man nu vet.

Har du möjligen någon uppgift som på ett trovärdigt sätt styrker att blocket hittades intill cykeln?

Jag vet vem som hittade blocket, det var inte grannfrun. Jag har pratat med anhöriga till Eva Söderström om det här för ett tag sen vilket du vet om, och har kvar konversationen:

Citat:
***** såg blocket vid vägkanten, kvinnan **** gammal vän till familjen bott granne alltid, har många barn som var med systrarna Söderström och lekte...

Case closed (igen!)
Senast redigerad av echoesofglory 2019-12-06 kl. 21:59.
Citera
2019-12-06, 22:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag vet vem som hittade blocket, det var inte grannfrun. Jag har pratat med anhöriga till Eva Söderström om det här för ett tag sen, och har kvar konversationen:

Game over pudel.

Ehh.. "Game over" för mig för att du vet att det inte var grannkvinnan som hittade blocket??
Mogen kommentar...

Det är väl inte det vi talar om nu? En på pricken id- försäkran om VEM som hittade det är i sig faktiskt ganska ointressant... det enda som är i intressant är vart blocket hittades.

Ok, jag vet inte exakt om det nu var grannfrun eller om det var en bekant. Men en kvinna, bekant, granne eller whatever plockade upp blocket och hennes bror som var med nere på parkeringen såg i samband med detta Eva's ben sticka upp inne i dungen vad är ditt problem?

Det viktiga är egentligen inte vem som hittade blocket utan VART det hittades och det hittades på parkeringen.
Citera
2019-12-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ehh.. "Game over" för mig för att du vet att det inte var grannkvinnan som hittade blocket??
Mogen kommentar...

Det är väl inte det vi talar om nu? En på pricken id- försäkran om VEM som hittade det är i sig faktiskt ganska ointressant... det enda som är i intressant är vart blocket hittades.

Ok, jag vet inte exakt om det nu var grannfrun eller om det var en bekant. Men en kvinna, bekant, granne eller whatever plockade upp blocket och hennes bror som var med nere på parkeringen såg i samband med detta Eva's ben sticka upp inne i dungen vad är ditt problem?

Det viktiga är egentligen inte vem som hittade blocket utan VART det hittades och det hittades på parkeringen.

Nej det är game over för ditt resonemang, du har inte har några trovärdiga källor, jag har ID på mannen som hittade blocket vid vägkanten, alltså vid cykeln. Ska vi lita på dig och dina spekulationer när du är dåligt påläst istället för anhöriga som är insatta i det här fallet. Du har helt missförstått hur det gick till nära Eva hittades, en bilist som var på besök såg blocket när han var på väg hem och vände sedan tillbaka till Bruket och stötte på grannfrun som var ute och letade efter Eva med en bekant.

Edit: lite ur en konversation med Evas bekant:

Citat:
inte kan väl vid sidan av vägen eller vägkanten misstolkas som parkeringen??

Nej det var långe mellan dessa

visst hittades blocket vid vägkanten, där cykelns setts, och inte på parkeringen?

Ja vid vägkanten...
Senast redigerad av echoesofglory 2019-12-06 kl. 22:35.
Citera
2019-12-06, 22:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nej det är game over för ditt resonemang, du har inte har några trovärdiga källor, jag har ID på mannen som hittade blocket vid vägkanten, alltså vid cykeln. Ska vi lita på dig och dina spekulationer när du är dåligt påläst istället för anhöriga som är insatta i det här fallet. Du har helt missförstått hur det gick till nära Eva hittades, en bilist som var på besök såg blocket när han var på väg hem och vände sedan tillbaka till Bruket och stötte på grannfrun som var ute och letade efter Eva med en bekant.

Jaha och? det kvittar väl vad han heter?
Visst du kan säkert ha ID på mannen som du beskriver "hittade blocket vid vägkanten" men sen lägger du till "alltså vid cykeln".
Du har ju själv INTE pratat med mannen som hittade blocket eller hur? m.a o. blir det 30 år gammal hörsägen som du hänvisar till.

Anneli säger i intervjun från 2005 att blocket hittades på parkeringen men du litar alltså mer på en "bekant" till Eva som du har pratat med? En gammal bekant till Eva har knappast bättre koll på läget än vad Eva's syster Anneli har som själv var närvarande.

Jag litar på Anneli, säger hon hennes systers anteckningsblock hittades på parkeringen så litar jag på henne. Du får givetvis tro på vem du vill och på vad du vill men kom inte och säg att du, endast DU kan ha rätt och ingen annan.

För övrigt så var frågorna till Eva's påstådda bekant direkt ledande så dom svaren, (om vart ett block hittades för 30 år sen där hon själv inte ens närvarade) ger jag inte mycket för.

Citat:
inte kan väl vid sidan av vägen eller vägkanten misstolkas som parkeringen??

Nej det var långt mellan dessa

visst hittades blocket vid vägkanten, där cykelns setts, och inte på parkeringen?

Ja vid vägkanten.

Man får givetvis dom svaren man söker och här ser man ju klart och tydligt vad du var ute och fiskade efter...
Ställde du frågorna idag eller? för att få rätt i den här diskusionen? man skulle kunna tro det eftersom du redan i frågeställningen antyder vad du vill att hon/han ska svara.

Väldigt oseriöst om du frågar mig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-12-06 kl. 23:51.
Citera
2019-12-06, 23:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ok. låt höra. Vad har du för trovärdiga källor? Källor som är mer tillförlitliga än Eva's syster som var närvarande den här eftermiddagen. Anneli litar du alltså inte på.

Exakt vilka anhöriga är det som du syftar på i min fetning? Du tar i och skriver t.o.m. anhöriga, plural alltså, hur många anhöriga har du varit i kontakt med? Anneli är väl i stort sett den enda nu levande anhöriga till Eva som idagsläget verkligen vet vad som hände den där lördagseftermiddagen när blocket och Evas kropp hittades?
Eller har du kontaktat Eva's halvbror som i nutid, personligen har sagt till dig att blocket låg där cykeln observerades?
Citera
2019-12-06, 23:19
Medlem
Citat:
Jaha och? det kvittar väl vad han heter?
Visst du kan säkert ha ID på mannen som du beskriver "hittade blocket vid vägkanten" men sen lägger du till "alltså vid cykeln".
Du har ju själv INTE pratat med mannen som hittade blocket eller hur? m.a o. blir det 30 år gammal hörsägen som du hänvisar till.

Anneli säger i intervjun från 2005 att blocket hittades på parkeringen men du litar alltså mer på en "bekant" till Eva som du har pratat med? En gammal bekant till Eva har knappast bättre koll på läget än vad Eva's syster Anneli har som själv var närvarande.

Jag litar på Anneli, säger hon hennes systers anteckningsblock hittades på parkeringen så litar jag på henne. Du får givetvis tro på vem du vill och på vad du vill men kom inte och säg att du, endast DU kan ha rätt och ingen annan.

Fanns mängder av människor kring Palme när han mördades, gick ju knappast att få en korrekt bild av händelseförloppet. Människor minns fel. Men du gav mig en bra idé, ska försöka få fram svar om den där artikeln.
Senast redigerad av echoesofglory 2019-12-06 kl. 23:28.
Citera
2019-12-06, 23:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Fanns mängder av människor kring Palme när han mördades, gick ju knappast att få en korrekt bild av händelseförloppet. Människor minns fel. Men du gav mig en bra idé, ska försöka få fram svar om den där artikeln.

Inget game over för någon av oss ännu med andra ord man måste ju få lita på vilka uppgifter man vill.

Jäkligt trist också att lägga an en aggressiv attityd, knappast konstruktivt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-12-07 kl. 00:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in