Citat:
Jag har läst parkeringen på flera ställen men hittar bara ett nu.Anneli kallas för Karin i den här artikeln från 2005.
Det är ju för att blocket hittas på parkeringen som grannarna titta in i skogen från det hållet och inte från grusvägen för där syns inget, det är för högt gräs och sly.
Dom har ju gått förbi på vägen flera gånger och inget sett innan.
Eva skulle bara rasta Laban
Publicerad 22 jul 2005
Trots att det har gått 18 år är Karins minnen knivskarpa. Hon berättar koncentrerat. - Först blev jag inte så orolig. Jag tänkte att om det hade hänt något med Eva skulle Laban ha kommit hem och hämtat hjälp. Men Karin ringde ändå till deras vänner. Ingen hade sett Eva. Då gick Karin ut och letade. Hela tiden försökte hon övertyga sig själv om att Eva mådde bra.
Först flera timmar senare kom en granne och sa att han hade hittat Evas block på parkeringen. - Då förstod jag att något var fel och sprang ner. Någon ropade att det var något konstigt bland träden och jag sprang in i dungen. Jag minns att det var blött. Allt var blött, marken, gräset. Jag blev blöt på benen. Och där låg Eva i bara T-shirt. Bredvid henne låg Laban.
https://www.expressen.se/nyheter/eva-skulle-bara-rasta-laban/
Du har själv citerat den artikeln 2016-10-31 men länkade inte till den då.
Citat:
Nu har vi svaret på vart Anneli skulle...
Efter en stund åkte Karin. Hon skulle sova hos en vän i Bollsta.
På morgonen blev Karin uppringd av Evas pojkvän. Han undrade om Eva hade kommit hem? [...] Först flera timmar senare kom en granne och sa att han hade hittat Evas block på parkeringen.
- Då förstod jag att något var fel och sprang ner. Någon ropade attdet var något konstigt bland träden och jag sprang in i dungen. Jag minns att det var blött. Allt var blött, marken, gräset. Jag blev
blöt på benen. Och där låg Eva i bara T-shirt. Bredvid henne låg Laban.[...]
Efter en stund åkte Karin. Hon skulle sova hos en vän i Bollsta.
På morgonen blev Karin uppringd av Evas pojkvän. Han undrade om Eva hade kommit hem? [...] Först flera timmar senare kom en granne och sa att han hade hittat Evas block på parkeringen.
- Då förstod jag att något var fel och sprang ner. Någon ropade attdet var något konstigt bland träden och jag sprang in i dungen. Jag minns att det var blött. Allt var blött, marken, gräset. Jag blev
blöt på benen. Och där låg Eva i bara T-shirt. Bredvid henne låg Laban.[...]
Senast redigerad av Timeout 2019-12-06 kl. 00:23.
Senast redigerad av Timeout 2019-12-06 kl. 00:23.