2016-10-31, 19:29
Medlem
Joe Blows avatar
Dagarna går och ni sitter fortfarande och diskuterar utifrån att ett uselt och i alla meningar billigt TV-program. Det framgick inte hur mycket tid supersnutarna ägnat utredningen, vilket material dom fått ta del av, vilka dom pratat med eller någonting. Det enda vi fick var deras svepande påstående som ni tydligen sväljer med hull och hår. Gapar stort och sväljer snällt. Tackar ödmjukast och bockar så pannan slår i fötterna.

Att det skall vara en cykel från föräldrarnas hus och som man påträffar trettio år senare är så befängt att man häpnar hur ni fortfarande kan tro på det. Laban skulle sannolikt komma till undsättning om matte blir attackerad av vem som helst. Först skälla en stund och sedan komma närmare. Ett lyckosamt knivstick så är han tyst.

Vart och varannat inlägg skriver ni att ni är övertygade om än det ena än det andra baserat på andras inlägg och rena vilda gissningar. Ibland dristar sig någon sammanfatta vad "vi vet" utan att verka inse att denne inte ens fått se en bråkdel av utredningsmaterialet. Vissa önskar sig få se FUPen som om det vore en deckare med den förlösande otvivelaktiga upplösningen på slutet. Tidningsartiklar från tiden är så klart intressanta men innehåller sällan korrekta citat eller trovärdiga berättelser. Den som följt kriminaljournalistik några decennier är mycket medveten om detta. Slasktidningar skriver strunt om allt vare sig dom försöker eller inte.

Jag menar inte att försöka göra mig lustig över ert skrivande. Bara att ni bör inse hur lite ni fått reda på och att det är en blaskig och tunn soppa med en ytterst liten spik som ni blivit serverad och sörplar i er.
Citera
2016-10-31, 19:33
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag skiter i pressen just nu eftersom detta med cykeln är taget från polisen i programmet.
Samtalet 23.15 till väninnan till Eva som körde henne hem finns inte eftersom väninnan svarade på den frågan i programmet. Resten av samtalen vet inte jag, men jag utgår ifrån att dom stämmer.
När det gäller vittnen ska dom alltid tas med stor försiktighet.
Samtalet 06.30 är det enda där någon svarat.
Dom andra samtalen till föräldrarna är ifrån inledande förundersökning vad jag förstår.

Samtalet 06.30 är det enda som är bekräftat. Det vore bra om vi skiljer på de uppgifter som polisen/allmänhet har och de uppgifter som enbart kommer från "Mr.P"? Jag vill naturligtvis tacka dig för din tidslinje också!
Citera
2016-10-31, 19:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Dagarna går och ni sitter fortfarande och diskuterar utifrån att ett uselt och i alla meningar billigt TV-program. Det framgick inte hur mycket tid supersnutarna ägnat utredningen, vilket material dom fått ta del av, vilka dom pratat med eller någonting. Det enda vi fick var deras svepande påstående som ni tydligen sväljer med hull och hår. Gapar stort och sväljer snällt. Tackar ödmjukast och bockar så pannan slår i fötterna.

Att det skall vara en cykel från föräldrarnas hus och som man påträffar trettio år senare är så befängt att man häpnar hur ni fortfarande kan tro på det. Laban skulle sannolikt komma till undsättning om matte blir attackerad av vem som helst. Först skälla en stund och sedan komma närmare. Ett lyckosamt knivstick så är han tyst.

Vart och varannat inlägg skriver ni att ni är övertygade om än det ena än det andra baserat på andras inlägg och rena vilda gissningar. Ibland dristar sig någon sammanfatta vad "vi vet" utan att verka inse att denne inte ens fått se en bråkdel av utredningsmaterialet. Vissa önskar sig få se FUPen som om det vore en deckare med den förlösande otvivelaktiga upplösningen på slutet. Tidningsartiklar från tiden är så klart intressanta men innehåller sällan korrekta citat eller trovärdiga berättelser. Den som följt kriminaljournalistik några decennier är mycket medveten om detta. Slasktidningar skriver strunt om allt vare sig dom försöker eller inte.

Jag menar inte att försöka göra mig lustig över ert skrivande. Bara att ni bör inse hur lite ni fått reda på och att det är en blaskig och tunn soppa med en ytterst liten spik som ni blivit serverad och sörplar i er.

Jo det vet vi vad dom fått tagit del av och vad dom själva utrett och vilka dom talat med.

Det första dom gör är att träffa polisen och får ett föredrag och tittar i förundersökningen med brottsplats. Sedan talar dom med olika personer rörande vittnesuppgifter och pratar även med den sk pojkvännen. Man kör också bilturen och promenerar för att klocka tiderna. Man tittar också vad man kan ha sett från en bil vid brottsplatsen. Sedan lägger man till sin kunskap som då Bo och Safarik har gällande mord. 22 mord har Bo löst och Safarik är tidigare från FBI. Så vad hade du för något som skulle vara mer dugligt än vad dom kommit fram till?
Senast redigerad av Moosky 2016-10-31 kl. 19:55.
Citera
2016-10-31, 19:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Samtalet 06.30 är det enda som är bekräftat. Det vore bra om vi skiljer på de uppgifter som polisen/allmänhet har och de uppgifter som enbart kommer från "Mr.P"? Jag vill naturligtvis tacka dig för din tidslinje också!

Man kan ju inte skriva att dom andra inte är bekräftade bara att ingen svarar.
Dom säger i programmet att tiderna stämmer och är kontrollerade, så måste det nästan vara.
Däremot så sticker dom hål på första samtalet till väninnan, så frågan är då om alla samtal är bekräftade?
Citera
2016-10-31, 19:38
Medlem
Citat:
Jag skiter i pressen just nu eftersom detta med cykeln är taget från polisen i programmet.
Samtalet 23.15 till väninnan till Eva som körde henne hem finns inte eftersom väninnan svarade på den frågan i programmet. Resten av samtalen vet inte jag, men jag utgår ifrån att dom stämmer.
När det gäller vittnen ska dom alltid tas med stor försiktighet.
Samtalet 06.30 är det enda där någon svarat.
Dom andra samtalen till föräldrarna är ifrån inledande förundersökning vad jag förstår.

Det stod också en intressant sak på tavlan som de inte nämner, att Paj ringt ett samtal till en bekant, enligt Paj för att anmäla sig sjuk, "call to friend was to report sick", men det står inte när samtalet ska ha ägt rum.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-31 kl. 19:52.
Citera
2016-10-31, 19:38
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Dagarna går och ni sitter fortfarande och diskuterar utifrån att ett uselt och i alla meningar billigt TV-program. Det framgick inte hur mycket tid supersnutarna ägnat utredningen, vilket material dom fått ta del av, vilka dom pratat med eller någonting. 1.Det enda vi fick var deras svepande påstående som ni tydligen sväljer med hull och hår. Gapar stort och sväljer snällt. Tackar ödmjukast och bockar så pannan slår i fötterna.

2.Jag menar inte att försöka göra mig lustig över ert skrivande. Bara att ni bör inse hur lite ni fått reda på och att det är en blaskig och tunn soppa med en ytterst liten spik som ni blivit serverad och sörplar i er.

1. Vi sväljer inte allt med "hull och hår". Vi försöker gå till botten med uppgifterna från programmet och de uppgifter vi kan få fram från annat håll. Det vore bättre om du hjälpte till med lite saklig kritik istället för att enbart bajsa ur munnen.

2. Det är just detta du försöker göra. Kom med mer saklig kritik eller lämna tråden.
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-10-31 kl. 19:54.
Citera
2016-10-31, 19:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det stod också en intressant sak på tavlan som de inte nämner, att Paj ringt ett samtal till en bekant, enligt Paj för att anmäla sig sjuk, "call to to friend to report sick", men det står inte när samtalet ska ha ägt rum.

Släng på det samtalet på sammanfattningen också samt Laban och tiderna då han är synlig osv.
Bara att komplettera, så vi får en överblick. Ta in länkar också eller vad du tycker passar in.
Är vi inte överens så tar du flera alternativ bara i sammanfattningen.
Senast redigerad av Moosky 2016-10-31 kl. 19:42.
Citera
2016-10-31, 19:54
Medlem
Citat:
Släng på det samtalet på sammanfattningen också samt Laban och tiderna då han är synlig osv.
Bara att komplettera, så vi får en överblick. Ta in länkar också eller vad du tycker passar in.
Är vi inte överens så tar du flera alternativ bara i sammanfattningen.

Fast uppgifterna om cykeln i programmet verkar inte stämma med den gamla utsagan, vem vet vad som är rätt?

Här är Safariks issues:

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/issues01_zpslzgzamc1.jpg.html?sort=3&o=1

Friend är sannolikt väninnan? Jag tolkar det som att han 1987 hävdat att han ringt väninnan för att säga att han var sjuk, hon var kanske inte hans arbetsgivare men det kanske handlade om hästtävlingen?

Det står också 1:30-6:30 asleep, kanske har paj hävdat detta i förhör? Men han höll väl på hela natten med grejer känns det som..
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-31 kl. 19:58.
Citera
2016-10-31, 19:55
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Fast uppgifterna om cykeln i programmet verkar inte stämma med den gamla utsagan, vem vet vad som är rätt?

Då tar vi med bägge uppgifterna?
Citera
2016-10-31, 19:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Nej, men det är polisen Börje Öhman i programmet som lämnar uppgifterna om cykeln. Så vill du ha dom äldre uppgifterna med i sammanfattningen, så går ju det bra. Bara att separera vilka uppgifterna är och från var dom kommer. Jag har inte dom uppgifterna som du pratar om utan det jag tagit är ifrån programmet.
Tror att denna polisen dom talar med var chef vid länskriminalen under en del tid av mordutredningen.
Han är väl mer informationspolis just nu. Men när det är något gällande fallet verkar han vara talespersonen.
Senast redigerad av Moosky 2016-10-31 kl. 20:01.
Citera
2016-10-31, 20:00
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Nej, men det är polisen i programmet som lämnar uppgifterna. Så vill du ha dom äldre uppgifterna med i sammanfattningen, så går ju det bra. Bara att separera vilka uppgifterna är och från var dom kommer. Jag har inte dom uppgifterna som du pratar om utan det jag tagit är ifrån programmet.
Tror att denna polisen dom talar med var chef vid länskriminalen under en del tid av mordutredningen.
Han är väl mer informationspolis just nu. Men när det är något gällande fallet verkar han vara talespersonen.

Börje Öhman är talesman för polisen när det gäller alla fall i Västernorrland.
Citera
2016-10-31, 20:03
Medlem
"JÄVLA MÖRDARE! HOPPAS DU TORSKAR SNART DITT INAVLADE FETTO!"

Ojdå! Nån Hassan Ali som skrivit på PAJ´s FB-sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in