2019-12-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tyckte det såg ganska gammalmodigt ut så jag är tveksam om de har rörelsevakt. Kan vara en grej där som polisen får kolla med fastighetsägaren, ifall de renoverat belysningsbiten där.

Den som hört stegen, vet vi var den lgt låg i förh. till Ahmed?
Normalt borde de personen kunna avgöra om ngn gick upp eller ned.
Citera
2019-12-03, 19:25
Medlem
Groucho-Marxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagote
Tycker att polisen håller in med för mycket..
Om dom går ut med mera detaljer i media får ju fler reda på vad som har hänt och där med sätts mer press på han i fängelset och även vänner/familj runt om kring.
Så småningom kommer någon att bryta och berätta.🤔
Tror nog inte de behöver allmänhetens hjälp pä det sättet längre. De verkar ha en ganska bra bild pä vad som hänt. Nu kör de en P7:a på honom vilket tyder på att han är riktigt risig och att de har rätt mycket på honom...
Citera
2019-12-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om detta stämmer så minskar nog sannolikheten för att det har med familjen att göra. Det kan vara så att det är en offensiv styckning. Det kan ju också leda till att han hamnar på psyket även om han inte kan fällas för mord.
Han kanske har varit väldigt aggressiv vid förhören. Obs. att jag skriver kanske. Har ju visat sådana sidor tidigare.
Citera
2019-12-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
GM bodde väl på tre trappor? I ett lägre hus som är just tre trappor högt? Jag har inte kollat alls. Men om grannen hört dunsar i trappen en stund så har GM hunnit förbi hans trappavsats och fortsatt ner, hört att grannen öppnat dörren, stått still, och fortsatt ner när grannen stängt dörren....
Citera
2019-12-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jackan som dom hittade vet jag var hennes, dom källorna litar jag på. Glasögon vet dom inte ännu, och skorna kunde inte bedömas dom var katastrof
Källa på det om jackan.
Citera
2019-12-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleibiza
Ja då är vi ganska överens. Det är inte främst ditt inlägg jag reagerar på då det är avsevärt mer nyanserat än hundratals andra varav många tack och lov rapporterats och rensats bort. Det Vidhåller dock att det är otroligt störande. Läser man en tråd där någon annan bestialisk eventuell gärningsman heter Kalle Karlsson är det så otroligt mer nyanserat och intressant. Hedersmord är poppis just nu men faktum är att det i 99 fall av 100 handlar om kvinnor, döttrar, systrar, hustrur i den egna familjen släkten vars oskuld skall bevaras för familjens heder. Likaså är extremt få kurder engagerade i IS. Så att läsa detta om och om igen är som en ständig förorening. att däremot en ung mans kulturella bakgrund kan spela in, är jag inte främmande för. Men det kan handla om en mängs olika saker. I familjer med bakgrund som flyktingar från familjen är det förvisso inte ovanligt med familjevåld, inte bara mot kvinnor utan även mot barn, pojkar såväl som flickor. Vilket i sin tur kan framkalla psykisk ohälsa, aggressivitet mm. Precis som hos svenska barn som lever i samma kontext. Självklart förekommer det
även en kvinnosyn som kan framkalla aggression vid uppbrott, otrohet mm. Det återstår att se vad det handlar om i detta fall, det jag är mest orolig över är att vi och framför allt flickans familj aldrig får den klarheten.
Skulle du kunna ta den diskussionen i en tråd där man behandlar heder och annat? Här handlar det specifikt om Wilma.
Citera
2019-12-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Tror nej, men lite beroende på hur huset är byggt, kan det ju vara så att ljud kan höras från trappuppgången bredvid ( ...jag säger kan...), särskilt på natten. Bara "tunga steg i trappen" är luddigt, men polisen har nog koll på detta, och om det passar med andra iaktagelser.
Citera
2019-12-03, 19:42
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Alternativt har hon isf försökt ta sig ut efter mgm har gått och lagt sig.

Jafan och sen styckat sig själv för att sätta dit den stackars kurden
Citera
2019-12-03, 19:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Tror nej, men lite beroende på hur huset är byggt, kan det ju vara så att ljud kan höras från trappuppgången bredvid ( ...jag säger kan...), särskilt på natten. Bara "tunga steg i trappen" är luddigt, men polisen har nog koll på detta, och om det passar med andra iaktagelser.

Jag tror inte hon blev mördad i lgh,brottsplatsen är är en annan plats i Uddevalla
Citera
2019-12-03, 19:49
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagote
Tycker att polisen håller in med för mycket..
Om dom går ut med mera detaljer i media får ju fler reda på vad som har hänt och där med sätts mer press på han i fängelset och även vänner/familj runt om kring.
Så småningom kommer någon att bryta och berätta.🤔

Vet inte hur du tänker där? Att polisen skulle gå ut med mer detaljer till allmänheten?
DÅ - förstör man verkligen de bevis och det arbete som de håller på med och kan INTE fälla någon gärningsman/-kvinna. Ditt resonemang går ut på att poliser agerar som Kling och Klang i Pippi Långstrump och så fungerar det inte i verkligheten.

Med ditt tänk skulle du verkligen INTE platsa att arbeta som polis. Helt klart!
Citera
2019-12-03, 19:55
Medlem
nordiceagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skulle du kunna ta den diskussionen i en tråd där man behandlar heder och annat? Här handlar det specifikt om Wilma.

Eftersom du inte läst det fulla replikutbytet mellan mig och personen du åsyftar med ditt inlägg, så kommer du också fel in i detta. Vi diskuterade en av teorierna kring varför Wilma dog. Det måste vara tillåtet här inne? Det gör alla andra här inne såvitt jag kan se?! Jag och personen du åsyftar med ditt inlägg hade en diskussion som förvisso rörde sig i någon form av "utmark", visst, men var direkt kopplad till mordet på Wilma, och en av flera teorier till varför hon mördades.

Så, alltså ungefär som att jag skulle be dig nu att ta dina diskussioner i en tråd där man behandlar mord, för här handlar det specifikt om Wilma. Blir lite tokigt eftersom det faktiskt har med varandra att göra och ingår i ramen för det som faktiskt diskuteras här, inte sant?!
Citera
2019-12-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Svårt psyksjuk?..han hade ju sällskap med Wilma..Hur i helsike kan hon under den långa tiden undgått att proppskåpet i hans huvud var bränt?
Detta är skumt.
Kärleken är ju blind
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in