2019-12-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merapengar
Har endast en kroppsdel hittats?
Är inte så insatt i vad som skrivits men läste att han kan gå fri om ej kropp hittas kan någon ge svar på om det kan bli så?
Hemskt obehagligt i så fall
Verkar inte finnas något nytt i fallet. Finns det något, så håller polisen tyst om det just nu.
Citera
2019-12-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/åklagarens-begäran-wilmas-misstänkte-mördare-ska-genomgå-mindre-sinnesundersökning-1.21085094

Åklagaren Jim Westerberg som leder utredningen efter det misstänkta mordet på Wilma Andersson i Uddevalla har begärt att mannen som sitter häktad misstänkt för mord ska genomgå en mindre rättspsykiatrisk undersökning.
Enligt Westerberg beror begäran på tecken som den misstänkte visat under förhör.
– Det i kombination med att en kroppsdel nu har hittats gör att jag har skickat in en skriftlig begäran till tingsrätten, säger Jim Westerberg.

När det gäller utredningen i övrigt så kvarstår misstankarna mot den man som tidigare har suttit anhållen misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott. Mannen, som är en anhörig till den mordmisstänkte mannen, satt anhållen i några timmar under söndagen den 24 november men försattes därefter på fri fot.

Om detta stämmer så minskar nog sannolikheten för att det har med familjen att göra. Det kan vara så att det är en offensiv styckning. Det kan ju också leda till att han hamnar på psyket även om han inte kan fällas för mord.
Citera
2019-12-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej. Det berömda "våldet i nära relationer". Typ det som hände Tova.

Nej för vi vet även att dessa importer har det i generna, alltså aggressiviteten och dålig impulskontroll. Det är fakta. Många generationers inavel.
Citera
2019-12-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om detta stämmer så minskar nog sannolikheten för att det har med familjen att göra. Det kan vara så att det är en offensiv styckning. Det kan ju också leda till att han hamnar på psyket även om han inte kan fällas för mord.
Det där får du utveckla. Hur menar du? Familjen?
Citera
2019-12-03, 11:44
Medlem
Var måndagens sök framgångsrikt?
– Inte så att vi har hittat Wilma, det har vi inte gjort, säger Timmersjö.
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/inga-nya-genombrott-i-s%C3%B6kandet-efter-wilma-1.21086865

Mer sök idag som det verkar!
Citera
2019-12-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Förstår inte varför man inte säkert kan säga att det var Wilmas saker som hade eldats.Måste bero på att sakerna var så förkolnade att man bara kunde ana att det varit något sådant.

Har det inte framkommit att jackan/kappan/fuskpälsen var hennes?
Citera
2019-12-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där får du utveckla. Hur menar du? Familjen?

Jag menar bara att det har varit väldigt mycket snack i tråden om att det skulle vara pappan och det skulle varit kusinerna eller hederskulturen som är orsaken. Men om det nu är så att killen är psykiskt störd så är det ju troligen bara han själv som har utfört detta. Men ingenting går ju att utesluta så klart på det här stadiet.
Citera
2019-12-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merapengar
Har endast en kroppsdel hittats?
Är inte så insatt i vad som skrivits men läste att han kan gå fri om ej kropp hittas kan någon ge svar på om det kan bli så?
Hemskt obehagligt i så fall

Jag tror inte du behöver oroa dig allt för mycket. Min magkänsla är att man hade rätt bra koll på vad som hade hänt innan kroppen hittades. Det finns nog en hel del bekymmersama saker för mgm att förklara.
Citera
2019-12-03, 11:49
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Jag menar bara att det har varit väldigt mycket snack i tråden om att det skulle vara pappan och det skulle varit kusinerna eller hederskulturen som är orsaken. Men om det nu är så att killen är psykiskt störd så är det ju troligen bara han själv som har utfört detta. Men ingenting går ju att utesluta så klart på det här stadiet.

Å andra sidan så har ju åklagaren något mot pappan eftersom han på sannolika skäl är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.
Däremot så vet vi ju inte till vilken grad han var inblandad..
Citera
2019-12-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Har det inte framkommit att jackan/kappan/fuskpälsen var hennes?

Jackan som dom hittade vet jag var hennes, dom källorna litar jag på. Glasögon vet dom inte ännu, och skorna kunde inte bedömas dom var katastrof
Citera
2019-12-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Å andra sidan så har ju åklagaren något mot pappan eftersom han på sannolika skäl är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.
Däremot så vet vi ju inte till vilken grad han var inblandad..

Ja det är ju också en variant. Att killen har haft ihjäl tjejen, men att pappan har hjälpt till att städa och pappan kanske inte är helt normal han heller.
Citera
2019-12-03, 11:52
Medlem
Citat:
Aha, du tänker så. Det har jag själv aldrig trott eftersom detta inte KAN vara ett hedersbrott. Däremot tror jag pappan VET vad sonen gjort, och eventuellt hjälpt till att tillhandahålla bil, kanske dessutom varit med att forsla iväg kvarlevorna. Pappan är inblandad med nån sorts vetskap i alla fall.

Sonen har begått mordet i affekt. Och styckat henne i badrummet. Troligen har han också blivit/varit knäpp. Herregud - det finns ett par mordfall där jag haft svårt med nattsömnen under mycket lång tid efter jag läst vissa fupar eller på annat sätt varit involverad i ett mord. Kan bara tänka mig hur knäpp jag blivit om jag själv hade styckat en kropp. Fullt utvecklad psykos vad gäller mig efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in