2019-12-03, 15:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Noga undanstädat?

MGM blev nästan omgående anhållen misstänkt för mord, minst en kroppsdel är hittad.

Har de hittat fler? Har inte sett det någonstans
Citera
2019-12-03, 15:50
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Wilma hade ett val, som vi alla har här i livet, men det verkar kanske som om Wilma valde fel.

Nu sägs det ju att "kärleken är blind" men vem ska vi skylla detta på när vi har nästan faciten i vår hand?

A. Wilma
B. Wilmas föräldrar.
C: Wilmas vänner.
D: Vi övriga på t.ex. Flashback

När man är i den åldern är omdömet inte fullt utvecklat. Det sitter i frontalloben och utvecklas mer o mer

Använder man droger så påverkas dessutom omdömet/frontalloben negativt.
Senast redigerad av Marsipananka 2019-12-03 kl. 15:59. Anledning: En Mening föll bort
Citera
2019-12-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Läste du det jag citerade? Åklagaren säger ju rakt upp och ned att det är just hans beteende under förhör, bland annat, som gör att han ska undersökas. Men du tror inte på det alltså? Har jag uppfattat korrekt då?

Precis, det var ju så det stod i artiklarna, MGMs beteende under förhör. Han har väl visat tecken på nåt som inte står rätt till.
Citera
2019-12-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Kurden har haft hysteriska skrattutbrott utan anledning.Det är inte en skruv löst utan en hel burk.

What? Enligt vilken källa?
Citera
Medlem
Om droger är inblandat i bilden..så är det nog ett av "skälen" att hon var/stannade kvar hos honom.
Har hört att det är så lätt få tag i idag, ungefär som att gå på affären för att handla nåt.Fast man måste ju givetvis ha pengarna till det det är ju inte gratis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Poängen är att saker som W skulle haft med sig om hon frivilligt lämnat mordplatsen och sedan blivit mördad av någon okänd är typiskt sådant som GM skulle vilja bli av med efter att liket är dumpat, om GM har en relation till mordplatsen. Exempelvis om mordet gjorts i MGMs lägenhet.

Att dessa saker hittats uppeldade betyder att mordet gjorts inomhus på en plats där polisen kommer att leta. Dvs, det är en person som har en personlig relation till offret och som skulle misstänkas vid ett mord. Bara dessa fynd talar väldigt mycket för att det är MGM som är GM. Extremt klantigt gjort och något som talar för en inte så klartänkt mördare.

Att sedan GM har lyckats (relativt ändå) "bra" med att göra sig av med liket, verkar vara mer tur än skicklighet. Varför inte göra sig av med tillhörigheterna på ett lika bra sätt?
Just detta är det som talar för att GM har fått hjälp att göra sig av med kroppen, men sedan under städningen har kommit på att kläder, skor, glasögon mm inte är så bra att behålla. Varefter GM har gjort sig av med dessa på ett mycket sämre sätt. Eller så har GM varit så korkad att han planterat dessa bevis för att leda bort sökandet från liket. Riktigt, riktigt korkat i så fall.

Framtiden får utvisa, men jag är övertygad om att MGM är GM bara utifrån att tillhörigheterna hittats på det sätt de hittats. Om GM sedan har fått hjälp av MGM2 eller någon annan, det får framtiden utvisa (hoppas jag).
Vad skulle det ha gjort om han hade behållit en del av hennes tillhörigheter hemma? Alla vet ju om att hon bodde där ibland. Tycker det skulle verka konstigare om han började elda upp hennes saker. Dessutom har jag för mig att polisen har gått ut med att dom inte är riktigt säkra på att det var hennes saker eftersom allting var så förkolnat. Men det skulle ju också vara konstigt om någon annan person skulle fått för sig att börja elda upp saker i naturen helt plötsligt. Det finns ju andra sätt att göra sig av med saker. Har man ingenting att dölja behöver man ju inte elda upp någonting. Om det nu var en gärningsman som hade eldat var det ju också i så fall väldigt klantigt att inte gräva ner det som inte brunnit upp.
Citera
2019-12-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
När man är i den åldern är omdömet inte fullt utvecklat. Det sitter i frontalloben och utvecklas mer o mer

Sant! Var inte länge sen jag läste en artikel om det, omdömet är inte färdigutvecklat förrän man är i 25-årsåldern.
Citera
2019-12-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det fanns ju ett flertal "vuxna" i W´s närhet, fler än hos de flesta. Egen, biologisk familj - syster, mamma, pappa. Nytänd, inbytt relation - vuxen förälder - annans syskon. Hel, alternativt halv kurdklan, bestående av "pojkvän" - hans pappa + fyra softare på samma adress.
Ingen såg - ingen gjorde nåt.... knappt ens nu...

Illavarslande om det nu är sant som pojkvännens pappa sa redan dag 1 - 2 efter försvinnandet: "Wilma kommer hit och pratar ut om det varit något problem dem emellan. Sen äter vi mat..." (etc etc). Att hon inte i stället går till sin egen familj om det är trubbel med pojkvännen är mycket märkligt.

Om det nu ens är sant.
Citera
2019-12-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliminata
Körde där imorse och såg dom inte då..

Har jobbat i Uddevalla i två dagar även åkt förbi lägenheten men ingen polis eller båt så långt jag har sett så vart är dom och letar
Citera
2019-12-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Läste du det jag citerade? Åklagaren säger ju rakt upp och ned att det är just hans beteende under förhör, bland annat, som gör att han ska undersökas. Men du tror inte på det alltså? Har jag uppfattat korrekt då?

Att du ens orkar bli upprörd över det. Suck. Det "behöver inte" ha att göra med det. Och det är som sagt standard att sådana undersökningar görs i mordfall.

Nu har för övrigt den andra försvunna tjejen, Emilia, hittats död. Fy fn så tråkigt...
Citera
2019-12-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Illavarslande om det nu är sant som pojkvännens pappa sa redan dag 1 - 2 efter försvinnandet: "Wilma kommer hit och pratar ut om det varit något problem dem emellan. Sen äter vi mat..." (etc etc). Att hon inte i stället går till sin egen familj om det är trubbel med pojkvännen är mycket märkligt.

Om det nu ens är sant.

Man undrar ju... Man undrar även hur det var ställt med vänner. Hade hon några? Det var ju två tjejer som var med i tidningen som sa att de kände Wilma. Men inget om de var vänner eller bara ytligt bekanta. Sen funderar jag på vilka hon umgicks med på onsdagen, alltså dagen innan hon försvann/sist sågs/mördades. Hon var ju festklädd enligt MGMs granne. Vad var det för fest? Med hennes vänner? Med hans vänner? Var det fest alls? Inte mycket man förstår gällande det sociala. Verkar ju som att det var ganska begränsat.
Citera
2019-12-03, 16:04
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinkenberg
Har jobbat i Uddevalla i två dagar även åkt förbi lägenheten men ingen polis eller båt så långt jag har sett så vart är dom och letar

Har vi rikligt med tur så kanske dom inte behöver leta längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in