2019-12-01, 20:11
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Lite märklig den här tråden Rätta mig om jag har fel men var det en vanlig svensk skulle det inte pratas om att han fått hjälp med styckningen. Men då han ät kurd förväntas han ha vänner/släkt som självklart kan tänka sig att hjälpa till med att stycka en människa.

Ne jag tror snarare styckandet var nödvändigt eftersom han gjort detta själv.

Du har fel, våra styckare är ensamvargar, det är alltid slabbigt och klantigt gjort, amatörmässigt ifrån början till slut, drogbruk och mental ohälsa står till grund.

I det här fallet så får man den bilden att allt är noga undanstädat, kroppen är skickligt hanterad och undanröjd, kroppen är så skickligt borta att det har uppstått problem för Polisen och uppenbart så har inte GM gett dom något.

Det är lite för bra gjort av en liten slyngel på 22 bast.
Nej det finns inte utan att det är mer erfarna som har skött själva städningen.
Citera
2019-12-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Det är ju precis det jag säger?

Mister skrev ju att kolla på Özz!

Jag menar att det är väldigt märkligt att jämföra med Özz överhuvudtaget
Citera
2019-12-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Sammanfattning finns på s.1

Tyvärr är den sammanfattningen är en vecka gammal
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du har fel, våra styckare är ensamvargar, det är alltid slabbigt och klantigt gjort, amatörmässigt ifrån början till slut, drogbruk och mental ohälsa står till grund.

I det här fallet så får man den bilden att allt är noga undanstädat, kroppen är skickligt hanterad och undanröjd, kroppen är så skickligt borta att det har uppstått problem för Polisen och uppenbart så har inte GM gett dom något.

Fast med tanke på att dem har letat på flertalet ställen flera gånger under flera veckor så har dem fått information från någonstans?

Där man pratar om att fyndplatsen var i Torsdaga där har man letat med båtar i över en vecka, så visst har han gett polisen information!

Ingen tvekan om att han har gjort det
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur fort gick det från fynd till identifierad?
Det vet vi inte exakt. Fyndet gjordes vid 14-tiden på torsdagen. När polisen var absolut säker på identitet och att fyndet innebär att W är död så meddelade de familjen först, förstås. Exakt när det kunde ske vet inte utomstående. Men därefter dröjde det till middagstid på fredagen innan de gick ut offentligt med beskedet.
Citera
2019-12-01, 20:16
Moderator
OYs avatar
Citat:

Noga undanstädat?

MGM blev nästan omgående anhållen misstänkt för mord, minst en kroppsdel är hittad.
Citera
2019-12-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hur kunde polisen så fort veta att det var Wilma dom hittat
Det är huvudet de har hittat
Citera
2019-12-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flawful
Eftersom MGM familj hade o göra med trippelmördarna i Uddevalla för några år sen, borde nån ens va förvånad?

Varför tror du det?
Känner båda familjerna (okej nu låter det som att min umgängeskrets är full med brottslingar men så är inte fallet) och förstår inte ens varför man skulle tro att de har något med varandra att göra?
Ena familjen är kristna libaneser vars föräldrar ofta bara umgicks med kristna libaneser och den andra familjen kurder..? De har inget med varandra att göra.
Citera
2019-12-01, 20:19
Medlem
Citat:
Det här är min teori baserat på verklighetsupplevt.
Kurdfamiljen är till grunden kriminell och att dom sköter sina saker skickligt.
Grabben deras går i livets skolning och har fått sig en alldeles egen liten leksak att öva upp talang som hallick på, det är ingenting som sägs rakt ut, grabben förstår men är fortsatt ett barn, det är pappan som styr bakom kulisserna pappan är den som duperar flickan och håller i verksamheten, sjutton fyllda då är hon redan vuxen och drar in pengar, träffar kunder.
Det är där som det gick snett, grabben har inte vad som krävs, en bortskämd spoling som blir kränkt och svartsjuk, han ger sig på tjejen för att hon gör det hon ska, träffar andra män.
Som den lätting han är så försöker han sedan bara glida igenom på något underligt vis, pappan anar snabbt oråd då han har sitt kontrollsystem, han får nys på allt och skrider snabbt till verket.

Hahaha. Livlig fantasi, värre än min.
Min bild av kurder är att de är just svartsjuka, och inte skulle klara av att sälja en flickvän.
Pakistanier däremot. De ser bara den vita flickan som en sak att utnyttja och dela med kusiner och presumtiva kunder.
Citera
2019-12-01, 20:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid.o
Det är huvudet de har hittat

Kan vara så, men vilka belägg har du för påståendet?

Exakt var hittades kroppsdelen?
Citera
2019-12-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det vet vi inte exakt. Fyndet gjordes vid 14-tiden på torsdagen. När polisen var absolut säker på identitet och att fyndet innebär att W är död så meddelade de familjen först, förstås. Exakt när det kunde ske vet inte utomstående. Men därefter dröjde det till middagstid på fredagen innan de gick ut offentligt med beskedet.

Kl 14.43 i fredags gick Expressen ut med informationen om att polisen bekräftar.

https://www.expressen.se/gt/polisen-bekraftar-avgorande-fynd-i-wilma-fallet-hittat/
Citera
2019-12-01, 20:22
Medlem
Komment1

Har du hört nåt mer från dina källor igår och idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in