Citat:
Ursprungligen postat av
AtlanticOcean
Har läst mycket i denna tråden då jag själv bor i Uddevalla och själv jobbar inom hemtjänsten. Detta är vad jag hört av folk som känner MGMs familj samt folk som jobbat med MGM. Sen om det är sant eller inte vågar jag inte svära på.
1. MGM var timvikarie och har därför jobbat i flera grupper och i många områden i Uddevalla.
2. Både MGM och W*ilma har använt droger, det har även hittats apodospåsar som MGM har stulit i källaren i MGMs hyreshus.
3. MGM ska ha sagt till sina arbetskamrater att offret ska ha umgåtts med konstigt folk (missbrukare) och tagit hem dem till hans lägenhet och att han var trött på det.
4. MGMs arbetskamrater förstår ingenting utan ser honom som en väldigt snäll och trevlig person.
5. MGMs familj har tagit hand om W*lma då hon inte haft det bra i sin egen familj. Eventuellt så ska en eller båda av hennes föräldrar själva haft problem med nån sorts missbruk.
6. MGM har beskrivits av flera som träffat honom som ganska trög och ganska ointelligent. Många menar att om han är skyldig så har han fått hjälp då han inte är tillräckligt smart för att kunna planera vad han ska göra med kroppen osv.
Detta är som sagt saker jag hört från olika personer, känner inte någon ur vare sig MGMs familj eller i W*lmas familj och kan inte med säkerhet säga vad som är sant eller inte. Men flashback är ju en sida för spekulationer och rykten..
Det mesta är väl vad som framkommit mellan raderna i denna tråd. Det enda nya för mig är att flickan umgåtts med konstigt folk och tagit hem dem till hans lägenhet och att han var trött på det. Det borde ju grannar veta om i så fall och nämnt detta till polisen. Nu verkar ju inte polisen bry sig mycket om någon annan än pojkvännen så troligen är det inte sant.
I mycket ett fall likt Lisa Holm fast där var gärningsmannen för offret okänd. En ung kvinna försvunnen och sen återfinns kropp, i detta fall kroppsdel. En förvirrande MGM som inte erkänner så långt vi vet. Det verkar vara spår utspridda här och var och som jag kan utläsa verkar det inte bara vara mord och en styckning utan mer ändå.
Inget normalt mord av en svartsjuk man med andra ord även om det är en kulturberikare. Det blir intressant att läsa FUP senare i detta fall för det är det ju sällan annars.