2019-12-03, 15:26
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Att hon inte har haft det bra i sin egen familj tror jag stämmer. Det kan man läsa inte bara mellan raderna tycker jag... Och att ena eller båda föräldrarna är missbrukare känns ju också som en riktig lågoddsare ärligt talat, vem låter sin sjuttonåring driva för vinden så som Wilma verkar ha gjort?

När jag var 17 så "drev jag också för vinden". Handlade dock lnte om vad min familj tillät, utan vad jag valde att göra utanför deras tillåtelse
Citera
2019-12-03, 15:27
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Den "beställda" psyk-undersökningen säger egentligen ingenting, eftersom detta är standard i sådana här mål.
2. Psyk-undersökningen riktar i huvudsak in på om personen var allvarligt psykisk störd VID GÄRNINGEN. Han behöver med andra ord inte nödvändigtvis ha varit psykisk sjuk "under denna långa tiden".

Men oavsett vad, så kan jag lova att han INTE kommer bedömas som allvarligt psykisk störd.
Ryser när jag tänker på åklagarens ord ang beslutet, det om att en anledning är efter de hittat en kroppsdel.
Om hon inte enbart blivit styckad utan även om han ”dissekerat” den 😣
Usch 😢
Citera
2019-12-03, 15:28
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Tycker inte man ska gå in för mycket på vad föräldrarna till Wilma borde ha gjort och vad dom har gjort osv. Jag tyckte själv att de var jätteskumt att dem går ut och gör en anmälan 3 dagar för sent då dem första dygnen är jätteviktiga för en utredning och för varje dygn minskar oddsen att hitta en människa vid liv. Att man väntar med att efterlysa sin dotter så länge är också ett bevis på hur dålig relationen måste ha varit, då dem kanske trodde att hon frivilligt hållit sig undan.. vilken människa som helst borde ha reagerat efter ett dygn. När man inte svarat på ett par samtal. Men men. Återigen är det inte deras fel. Tishko borde ha förstått att man inte mördar någon.
De trodde först att båda gett sig av nånstans
Citera
2019-12-03, 15:28
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är alltså bland annat hans beteende i förhör som gör att en sinnesundersökning är aktuell.

"Jim Westerberg vill även att mannen ska genomgå en paragraf 7-undersökning, som brukar kallas för en ”liten sinnesundersökning”.

– Det är förhörsledaren som har redogjort för hur han agerat i förhör. Till detta hör att mannen är misstänkt för ett grovt våldsbrott, och så har man hittat en kroppsdel av offret, säger Jim Westerberg."

Han sitter väl och skrattar eller nåt, kan jag tänka mig.

Det hade inte förvånat mig ett dugg om han satt och skrattade dessutom efter ett sådant vidrigt brott. Blir förbannad över att han inte bara berättar och ger allmänheten men framförallt familjen ett avslut.
Citera
2019-12-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holger123
Förstår inte riktigt hur många av er tänker, ni pratar om att det handlar om heder hit och dit att det är för jäkligt hur de behandlar kvinnor som inte får säga verken bu eller bä men tycker samtidigt att det är fel när svenska kvinnor träffar dem de tycker om och vill träffa. Blir det inte samma sak här då om ni får som ni vill? att det är Wilmas föräldrarnas fel att något sådant här hemskt har hänt är ju otroligt dumt att påstå.

Wilma hade ett val, som vi alla har här i livet, men det verkar kanske som om Wilma valde fel.

Nu sägs det ju att "kärleken är blind" men vem ska vi skylla detta på när vi har nästan faciten i vår hand?

A. Wilma
B. Wilmas föräldrar.
C: Wilmas vänner.
D: Vi övriga på t.ex. Flashback
Senast redigerad av InteMuhammed 2019-12-03 kl. 15:35.
Citera
2019-12-03, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är alltså bland annat hans beteende i förhör som gör att en sinnesundersökning är aktuell.

"Jim Westerberg vill även att mannen ska genomgå en paragraf 7-undersökning, som brukar kallas för en ”liten sinnesundersökning”.

– Det är förhörsledaren som har redogjort för hur han agerat i förhör. Till detta hör att mannen är misstänkt för ett grovt våldsbrott, och så har man hittat en kroppsdel av offret, säger Jim Westerberg."

Han sitter väl och skrattar eller nåt, kan jag tänka mig.

Tror inte det behöver bero så mkt på hur han betett sig i förhör. Sitter man och nekar iskallt eller obekymrat blir det ju frågetecken såklart.... men är väl ganska standard att misstänkta i mordfall får genomgå "en paragraf 7-undersökning". Vid ev fällande dom blir det den stora varianten.
Citera
2019-12-03, 15:30
Medlem
Kurden har haft hysteriska skrattutbrott utan anledning.Det är inte en skruv löst utan en hel burk.
Citera
2019-12-03, 15:31
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
De trodde först att båda gett sig av nånstans

Precis. De trodde säkert de var någonstans vid liv. Ingen orkar nog tänka på att ens dotter ligger död någonstans. Det är väl inte det man vill tänka på direkt.
Citera
2019-12-03, 15:32
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Kurden har haft hysteriska skrattutbrott utan anledning.Det är inte en skruv löst utan en hel burk.

Källa?
Citera
2019-12-03, 15:32
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger123
Förstår inte riktigt hur många av er tänker, ni pratar om att det handlar om heder hit och dit att det är för jäkligt hur de behandlar kvinnor som inte får säga verken bu eller bä men tycker samtidigt att det är fel när svenska kvinnor träffar dem de tycker om och vill träffa. Blir det inte samma sak här då om ni får som ni vill? att det är Wilmas föräldrarnas fel att något sådant här hemskt har hänt är ju otroligt dumt att påstå.
Ja det är verkligen inte lätt som ungdom att växa upp nu med alla droger
Citera
2019-12-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlanticOcean
Har läst mycket i denna tråden då jag själv bor i Uddevalla och själv jobbar inom hemtjänsten. Detta är vad jag hört av folk som känner MGMs familj samt folk som jobbat med MGM. Sen om det är sant eller inte vågar jag inte svära på.
1. MGM var timvikarie och har därför jobbat i flera grupper och i många områden i Uddevalla.
2. Både MGM och W*ilma har använt droger, det har även hittats apodospåsar som MGM har stulit i källaren i MGMs hyreshus.
3. MGM ska ha sagt till sina arbetskamrater att offret ska ha umgåtts med konstigt folk (missbrukare) och tagit hem dem till hans lägenhet och att han var trött på det.
4. MGMs arbetskamrater förstår ingenting utan ser honom som en väldigt snäll och trevlig person.
5. MGMs familj har tagit hand om W*lma då hon inte haft det bra i sin egen familj. Eventuellt så ska en eller båda av hennes föräldrar själva haft problem med nån sorts missbruk.
6. MGM har beskrivits av flera som träffat honom som ganska trög och ganska ointelligent. Många menar att om han är skyldig så har han fått hjälp då han inte är tillräckligt smart för att kunna planera vad han ska göra med kroppen osv.

Detta är som sagt saker jag hört från olika personer, känner inte någon ur vare sig MGMs familj eller i W*lmas familj och kan inte med säkerhet säga vad som är sant eller inte. Men flashback är ju en sida för spekulationer och rykten..
Det mesta är väl vad som framkommit mellan raderna i denna tråd. Det enda nya för mig är att flickan umgåtts med konstigt folk och tagit hem dem till hans lägenhet och att han var trött på det. Det borde ju grannar veta om i så fall och nämnt detta till polisen. Nu verkar ju inte polisen bry sig mycket om någon annan än pojkvännen så troligen är det inte sant.

I mycket ett fall likt Lisa Holm fast där var gärningsmannen för offret okänd. En ung kvinna försvunnen och sen återfinns kropp, i detta fall kroppsdel. En förvirrande MGM som inte erkänner så långt vi vet. Det verkar vara spår utspridda här och var och som jag kan utläsa verkar det inte bara vara mord och en styckning utan mer ändå.

Inget normalt mord av en svartsjuk man med andra ord även om det är en kulturberikare. Det blir intressant att läsa FUP senare i detta fall för det är det ju sällan annars.
Citera
2019-12-03, 15:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Tror inte det behöver bero så mkt på hur han betett sig i förhör. Sitter man och nekar iskallt eller obekymrat blir det ju frågetecken såklart.... men är väl ganska standard att misstänkta i mordfall får genomgå "en paragraf 7-undersökning". Vid ev fällande dom blir det den stora varianten.

Läste du det jag citerade? Åklagaren säger ju rakt upp och ned att det är just hans beteende under förhör, bland annat, som gör att han ska undersökas. Men du tror inte på det alltså? Har jag uppfattat korrekt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in