Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Hörrudu grisen, Inget går att utsluta i det här fallet så du kan sluta och försöka göra dig lustig.
Nu vill jag istället få veta hur DU tror att det hela gick till, låt höra smartass!
Men vad får dig att tro att jag skämtar? Nåja, jag tycker nog bara att det vore vettigare att diskutera hur den misstänkte gärningsmannen rent tidsmässigt skulle ha kunnat ta sig till och från mordplatsen innan det diskuteras något annat.
Jag tror personligen att mannen som blev sedd av cykelvittnet är skyldig och jag tror faktiskt att grabbarna från FBI också misstänkte det efter som de själva omedvetet läkte information om honom (nej, det där var ett skämt på riktigt).
Jag tror man borde tänka på att den som nu i programmet misstänks vara GM faktiskt säger att han såg en man med en hund stå just vid mordplatsen dagen efter Hmm..om det skulle råka vara sant, vad gjorde han där då?
Sen tror jag att anledningen till att Evas block låg på parkeringen och inte vid vägen är att gärningsmannen kommer uppifrån backen eller står gömd i skogen så att hon försökte fly mot parkeringen och tappade blocket där när han hinner ikapp henne
Sen tror jag att den röda cykeln i diket tillhör någon annan och som kanske fick hjälp av någon vän att komma och forsla bort cykeln fram på småtimmarna MEN allt detta är ju bara spekulationer.
Det viktigaste just nu är väl att helt enkelt försöka ta reda på om den som nu är misstankt rimligtvis kunde ha hunnit med det han anklagas för. Har du själv någon idé om vilken väg han skulle ha åkt till mordplatsen och hur lång tid det tar att köra den? Vi kan väl vara överens om att han isåfall inte tog den snabbaste vägen med risk för att bli sedd?