2019-12-01, 20:45
Medlem
Falcon-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Såg att Svea har lagt ut filmer på sin hemsida nu. Anything else Sux tårtan, bra tårta faktiskt, inte alls så grötig som jag trodde den skulle vara. Men 5000, mjää tack! Många jumpcut's i filmen, har tårtan misslyckats när den skulle gå över till nästa tårta? Eller kan dom ha skjutit tårtorna för sig och klippt ihop sen?

ja, va jävligt strange! ser ju att röken inte ligger lika tex efter 2:20 när vinkelskotten går av är där ingen rök kvar?
Citera
2019-12-01, 21:16
Medlem
Citat:
Såg att Svea har lagt ut filmer på sin hemsida nu. Anything else Sux tårtan, bra tårta faktiskt, inte alls så grötig som jag trodde den skulle vara. Men 5000, mjää tack! Många jumpcut's i filmen, har tårtan misslyckats när den skulle gå över till nästa tårta? Eller kan dom ha skjutit tårtorna för sig och klippt ihop sen?

Citat:
Ursprungligen postat av Falcon-52
ja, va jävligt strange! ser ju att röken inte ligger lika tex efter 2:20 när vinkelskotten går av är där ingen rök kvar?

För 5000 kan man till exempel köpa 5 masterpice och dra samtidigt. Men visst. Lite skoj är den säkert.
Citera
2019-12-01, 22:59
Medlem
PettaXs avatar
Gillar Sveas compounds starkt, synd bara att dem kostar skjortan
Citera
2019-12-01, 23:21
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Gillar Sveas compounds starkt, synd bara att dem kostar skjortan

Ähh bygg en egen istället

Kanske

1x Svea Take Off sen efter det 2x Athena sen efter det någon grovkalibrig guld tårta
Citera
2019-12-02, 00:14
Medlem
Vilka tårtor är prisvärda och av bra kvalitet i prisklassen 0-800kr hos 4verkeri? Nu är jag ingen expert eller kanske ens finsmakare - men jag skulle säga att jag gillar udda/roliga effekter och variation. Det bör finnas en tanke bakom snarare än att det bara matas på med samma effekt rakt igenom.

Jag har sett att priserna har höjts hos 4verkeri och att folk har reagerat på detta. Men kanske finns det trots allt en del bra grejer till bra priser? Annars; rek gärna tårtor hos andra ÅF i samma prisklass. Tack på förhand!
Citera
2019-12-02, 00:54
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Nja. Skrev 25*2”. Menade två tum/50mm. Däremot såg jag att Vulcans Great är 45mm. Bonnens är 50mm enligt hemsidan men det kan jag tänka mig är mer 47~ i verkligheten.

Jo, det är inget jättebra pris sett till vad dom brukar ligga på i pris

Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Vilka tårtor är prisvärda och av bra kvalitet i prisklassen 0-800kr hos 4verkeri? Nu är jag ingen expert eller kanske ens finsmakare - men jag skulle säga att jag gillar udda/roliga effekter och variation. Det bör finnas en tanke bakom snarare än att det bara matas på med samma effekt rakt igenom.

Jag har sett att priserna har höjts hos 4verkeri och att folk har reagerat på detta. Men kanske finns det trots allt en del bra grejer till bra priser? Annars; rek gärna tårtor hos andra ÅF i samma prisklass. Tack på förhand!

Beror på vad du gillar för effekter eller anser vara udda. Thunder Explosive är väldigt trevlig. Infinity är snurrskott rakt igenom, men är trots det riktigt vacker! Kanga är bra om man gillar tempo men effekterna kanske är lite väl enformiga. Big One - 50mm i vinkel är trots allt ovanligt. Be Happy är ju trevlig om du gillar mixkaliber och tjut. Lagonda ska ju vara bra har jag hört, men inte sett den själv i verkligheten. Järnboxen/Excalibur Night är ju nästan ett måste om du gillar palmer i den prisklassen

High Explosive har väldigt bra saluter. Shark om du gillar när färgen i topparna kommer lite senare. Pondus är ju faktiskt en riktigt bra tårta med om man gillar eleganta effekter. Både gult, lite W-shape och guld. Som sagt, finns mycket olika så det beror helt på vilka effekter du gillar
Citera
2019-12-02, 05:35
Medlem
Nu ligger Sveas blad uppe.
https://issuu.com/allguna/docs/sveabladet-2019

Jag hade Valhall för 2år sedan och tyckte att den var bra. Kanske blir en i år då den fortfarande går på 599!
Annars gillar jag Sveas små tårtor och köpte Mega bag för 999 förra året som jag faktiskt var riktigt nöjd med. Ser att den ligger kvar på samma pris i år
Citera
2019-12-02, 07:04
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon

Jag hade Valhall för 2år sedan och tyckte att den var bra. Kanske blir en i år då den fortfarande går på 599!
Annars gillar jag Sveas små tårtor och köpte Mega bag för 999 förra året som jag faktiskt var riktigt nöjd med. Ser att den ligger kvar på samma pris i år

Ja mega bagen har jag kollat på i flera år oh varit sugen på. En bra bag att leka med innan tolvslaget. Har redan en gammal Black Knight som också har en del fina tårtor.

Sen har ju jag under flera år gillat Atlas, men där är bara ett parti jag gillar i den riktigt mycket, så det känns ju lite si sådär att betala 1000kr för en tårta man gillar 10 sek i.

Annars är jag riktigt sugen på Armageddon ifrån Hansson. En sak är säker iaf, jag ska ha en tårta till. Och det kommer bli en del provskjutningar i år.
Citera
2019-12-02, 10:35
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon

Återigen inte mycket som lockar där inte, men det brukar alltid bli en sväng in hos en Svea återförsäljare ändå, får se om man klipper något. I så fall blir det nog 35 Monster..

Även festival är publicerat https://festivalfyrverkeri.com/
Citera
2019-12-02, 13:52
Medlem
Kul att tråden redan är igång vet någon vart man fortfarande kan köpa hammargrens Thunder, till ett rimligt pris?
Citera
2019-12-02, 15:02
Medlem
PettaXs avatar
Citat:

Kanske

1x Svea Take Off sen efter det 2x Athena sen efter det någon grovkalibrig guld tårta
Haha ja får nog göra det
Nu gav du mig en bra idé faktiskt Ska nog köra mindre sektioner istället för ett och samma, och en sektion lutar nog mot ett guld parti med Sveas takeoff och Athena
Citat:
Ursprungligen postat av DJeldush
Kul att tråden redan är igång vet någon vart man fortfarande kan köpa hammargrens Thunder, till ett rimligt pris?
Ja alltid trevligt när bladen kommer ut och tråden börjar glöda igen
Citera
2019-12-03, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Är Asgaard värd 699?

Citat:

Kanske

Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Haha ja får nog göra det
Nu gav du mig en bra idé faktiskt Ska nog köra mindre sektioner istället för ett och samma, och en sektion lutar nog mot ett guld parti med Sveas takeoff och Athena

Ja alltid trevligt när bladen kommer ut och tråden börjar glöda igen

Här hittade jag en svea video där de kör mycket dubbelt.
Får fundera om jag själv ska köpa något dubbelt och köra

https://youtu.be/1bEYE5lMmrw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in