Citat:
Ursprungligen postat av
mrboom
Jajaja
Prisvärda tårtor för att njuta av fina effekter i samma prisklass:
Hanssons/Fyrverkerimästarna 1 kilos tårtor i 30mm
New York om man vill ha med både raka och vinkelskott. Kostar aningen mer men motiverat pga av vinkelskott och därmed mer avancerad.
Freedom (om den är från Chinasky fireworks fabriken) så får man fina effekter på olika storlekar och höjd. Kostar aningen mer men mer avancerad.
---
Vill man ha nåt skojsigare istället i samma prisklass så Be Happy från Extreme fireworks.
Egentligen en prisklass högre men bra kilopris på BF. Sydney från Linders om man vill ha en intensivare tårta.
Jag kan ju inte tycka att den har så speciella effekter. Tycker förvisso att ingen Svensk konsumenttårta har riktigt bra effekter. Alla kör bara med sitt silver/guld och knaster, senaste 3 åren har även strobe kommit in i dom flesta tårtor. Men var är färgen? Jag älskar färger, men har bara sett Funke lyckats med det hitintills.
Sen speciellt avancerad kan du ju inte påstå att den är. Den tuggar skott efter skott för sedan skjuta iväg, hmm 5 skott samtidigt?
Majestic är ett bra exempel på avancerad tårta. En tårta som är en bra mix med kometer, vinklat i olika former (sida till sida. Sen är där ett parti i mitten som skjuter vinklat inifrån och ut) en final som är en kombo med saluter, guldhäng och visslor. Dock är guldeffekterna lite väl klena.
Även om där är höjdskillnad på rören på Freedom så är det inget som kommer märkas, då det inte skjuts ifrån dom låga och långa rören samtidigt. Effekterna kommer inte kännas större, då dom med mindre kaliber går lägre och dom större går högre. Det enda som kommer märkas är att knallen i dom större skotten smäller lite mer och att effekten stannar kvar ca 0,5sek längre på himlen. Så helt onödigt med trappstege, kunde lika bra kört 30mm rakt igenom.
Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
Är Asgaard värd 699?
Jag gilla den på en provskjutning, bra ös i den, köpte den. Och den jag hade stod och tuggade i över 2min, så det blev en besvikelse!