2019-12-01, 19:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Så om vi leker med tanken att du råkat döda någon, skulle du då ringa till polisen och berätta vad du gjort?

Ja det skulle jag. Jag skulle inte våga försöka gömma kroppen. Det är bäst att bara erkänna det.
Citera
2019-12-01, 19:55
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Lite märklig den här tråden Rätta mig om jag har fel men var det en vanlig svensk skulle det inte pratas om att han fått hjälp med styckningen. Men då han ät kurd förväntas han ha vänner/släkt som självklart kan tänka sig att hjälpa till med att stycka en människa.

Ne jag tror snarare styckandet var nödvändigt eftersom han gjort detta själv.

Jag ska rätta dig. Kurdpappan blev inte gripen bara sådär för polisens höga nöjes skull, de har garanterat sina anledningar. Sen fungerar inte de som vi svenskar gör. Vi kan låta våra äldre generationer tyna bort på äldreboenden men riva upp både himmel och aftonbladet om de inte får mat som skulle kunna kvala in i guide Michelin.

Kurder med flera, är inte bara familjer. De är släkter, de är klaner och de är ett folkslag som ser sig som bättre och finare än alla andra (kolla in Özz Nujen för bättre förståelse). Så det spelar ingen roll om man ska slakta en kyckling i bergen nere i Kurdistan eller skära upp en flicka för att dölja ett mord. Man hjälper varandra. In i döden. Oavsett vad.
Citera
2019-12-01, 19:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jonna hade en såg med sig om jag inte minns fel. Rätta mig gärna!

Är ganska säker på att du har rätt, det är dock inte synonymt med att en såg behövs, använde hon ens sågen?
Citera
2019-12-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Jag ska rätta dig. Kurdpappan blev inte gripen bara sådär för polisens höga nöjes skull, de har garanterat sina anledningar. Sen fungerar inte de som vi svenskar gör. Vi kan låta våra äldre generationer tyna bort på äldreboenden men riva upp både himmel och aftonbladet om de inte får mat som skulle kunna kvala in i guide Michelin.

Kurder med flera, är inte bara familjer. De är släkter, de är klaner och de är ett folkslag som ser sig som bättre och finare än alla andra (kolla in Özz Nujen för bättre förståelse). Så det spelar ingen roll om man ska slakta en kyckling i bergen nere i Kurdistan eller skära upp en flicka för att dölja ett mord. Man hjälper varandra. In i döden. Oavsett vad.

ÖZZ NUJEN?

Har han skyddat mördare?
Citera
2019-12-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det skulle jag. Jag skulle inte våga försöka gömma kroppen. Det är bäst att bara erkänna det.

Men om du vågar döda personen måste du väl för bövelen våga gömma den?
Citera
2019-12-01, 19:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
För att det var något uppenbart som direkt identifierade henne.
Ansiktet, nån typisk tatuering, födelsemärke mm.
Troligtvis var det ansiktet då identifiering gick väldigt fort.

Hur fort gick det från fynd till identifierad?
Citera
2019-12-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jaa vicken bedrift att hitta en styckad människokropp, i detta fall KW, i Öresund. Häpnadsväckande. Hoppas nu gud vill att WA hittas. I vatten eller på land - det kvittar mig.
Var det ikke de svenske lik hundene som var til stor hjelp i det fallet?
Citera
2019-12-01, 20:00
Medlem
Inget illa ment, men de som tror att man inte kan stycka med endast en kniv har nog aldrig varit med om att stycka ett större djur. En kniv är tillräckligt. Fast det säger givetvis ingenting om hur det gått till i det här fallet. Att ha en såg hemma även när man bor i lägenhet är knappast ovanligt. Den som förmår att såga i en människa har nog inga problem med att skära i en människa.

Fast hela ämnet får det att vända sig i magen på en normal människa, oavsett om man styckat djur tidigare eller inte.
Citera
2019-12-01, 20:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Ja så var det ja. (Detta borde läggas till i trådstarten. Viktig info)
Kan inte hitta var den infon ursprungligen kommer ifrån.
Vet vi var hon var då?

Samtliga artiklar säger att hon försvann den 14 november. Och polisen verkar utgå från att hon dog den dagen också. Finns i massor av artiklar och inlägg här i tråden.
Citera
2019-12-01, 20:02
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv

Han avsåg nog dråp. Råkat döda. Då ringer man polisen och säger som det är. En person som mördar någon gör ofta inte det.
Citera
2019-12-01, 20:02
Medlem
abo142s avatar
Citat:
ÖZZ NUJEN?

Har han skyddat mördare?

Han betalade akilov svart månader innan han körde på och döda människor på Drottninggatan. Skyddat mördare nej.
Citera
2019-12-01, 20:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Nej man kanske är jättearg och slår någon i huvudet med en stekpanna så att de dör, då blir man rädd och ringer polisen. Eller man gör det i självförsvar, eller man knuffar någon så att hen slår i huvudet och dör.

Jag tror det var den ursprungliga poängen, man är en kallblodig mördare om man har ambitionen och sinnesnärvaron att gömma liket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in