Citat:
Ursprungligen postat av
Schlaback
Obs! Endast lite tankar.
Nu ska jag röra till det lite.
(Just för att vi måste försöka se lite bredare och vara lite mer ”open minded”
Möjligt scenario:
1) Onsdagen den 13/11 gick W på fest. (Vittnesuppgifter finns av en granne som mött W festklädd)
2) Senare 13/11. MGM åker och hämtar henne (med pappans bil) på festen och nåt händer på vägen. (Han får reda på något han inte vill höra) får spelet och dödar henne redan då. Lägger henne i bagageluckan. Detta är anledningen till att Polisen vet att MGM är inblandad. Info via mobilpositioneringen att han vistats i områden som är intressanta.
3) 14/11 Ljuden (bråket) från lägenheten kom pga att MGM berättat vad som hänt för sin pappa som blir vansinnig och går bärsärk.
4) Det som sker sen på natten den 14/11 (alt 15/11) då grannen hört ”lite högljudda steg” behöver ju egentligen inte vara nånting. Alternativt att MGM bara var på väg ut eller in.
5) Natten 14/11 eller 15/11 får MGM hjälp av någon/ra att stycka upp (var vet jag inte) och göra sig av med likdelarna. Antingen var han med eller så var han inte det. (Vilket kan vara en orsak till att han inte vet nåt)
Bevisningen har skärps efter att bilen tagits i beslag. Då man hittat DNA och/eller annat i bilen. MGM s pappa tas in till förhör och säger att MGM lånat bilen nämnda dagar.
Obs! Detta är endast en tanke från min sida. Och för att skapa lite annan syn på vad som faktist kan ha hänt.
1 Att se festklädd ut är inte detsamma som att faktiskt ha varit på fest. Vissa av oss klär sig propert dagligen.
2.Att hon blev mördad på onsdagen går bort eftersom hon är bekräftat synlig på torsdagen.
3.Absolut kan bråket vara mellan några andra än MGM och W.
4. Absolut. Behöver inte ens vara MGM som orsakat ljuden.
5. Kan vara så.