2019-12-01, 19:43
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag tror det blir lite missvisande att tala om huvudfåran i denna del av "Bäveån". I själva verket är det nog mer rätt att säga att Bäveån i denna del är en havsvik. Det är ett helt annat djup och bredd än inne vid första bron.

Ärligt talat så tror jag att jag missat en viktig ingrediens och det är den kraftiga strömningen som sker när det blåser kraftig östlig eller västlig vind. I det senare fallet kan ju stan delvis översvämmas...

Jag har ingen koll på hur det blåst det sista, men har det varit en kraftig vind i endera riktningen så kan hon ha förts långt.

Ptja... du har rätt. Jag har funderat på detta angående vindar - kan relatera till pålandsvind + tidvattenspåverkan vid Irlands västkust. Minskar ned det till en bråkdel, men kanske lägger till fullmåne... ja, då är förmodligen min beskrivning av "huvudfåran" tvåfaldigt fel. Hur som - vattnet strömmar från Bäveån - bort, bort... saker flyter med. Om nu W dumpats i vatten - vad vet jag
Citera
2019-12-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Ptja... du har rätt. Jag har funderat på detta angående vindar - kan relatera till pålandsvind + tidvattenspåverkan vid Irlands västkust. Minskar ned det till en bråkdel, men kanske lägger till fullmåne... ja, då är förmodligen min beskrivning av "huvudfåran" tvåfaldigt fel. Hur som - vattnet strömmar från Bäveån - bort, bort... saker flyter med. Om nu W dumpats i vatten - vad vet jag
Man hittade Kim Wall. Det är ett enormt område de letade i då. Finns Wilmas kvarlevor Bäveån så kommer dessa hittas.
Citera
2019-12-01, 19:47
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Jävla massa bud nu, vad är bekräftat, vad är trådsanning och vad är spekulationer. Lär nog inte klarna förrän fupen är ute, men:

Är det bekräftat vad som gjorde att polis grep honom som misstänkt för mord? Måste funnits något konkret från början då kroppen inte är funnen än

Är det bekräftat från polis att det var i torsdags som ”kroppsdelen” hittades som gör att de vet att hon är död? Eller är detta bara uppgifter som massmedia skriver?

Sammanfattning finns på s.1
Citera
Medlem
Lite märklig den här tråden Rätta mig om jag har fel men var det en vanlig svensk skulle det inte pratas om att han fått hjälp med styckningen. Men då han ät kurd förväntas han ha vänner/släkt som självklart kan tänka sig att hjälpa till med att stycka en människa.

Ne jag tror snarare styckandet var nödvändigt eftersom han gjort detta själv.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jonna hade en såg med sig om jag inte minns fel. Rätta mig gärna!
Hon åkte och hämtade verktyg hon behövde...
Citera
2019-12-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Obs! Endast lite tankar.

Nu ska jag röra till det lite.
(Just för att vi måste försöka se lite bredare och vara lite mer ”open minded”

Möjligt scenario:
1) Onsdagen den 13/11 gick W på fest. (Vittnesuppgifter finns av en granne som mött W festklädd)
2) Senare 13/11. MGM åker och hämtar henne (med pappans bil) på festen och nåt händer på vägen. (Han får reda på något han inte vill höra) får spelet och dödar henne redan då. Lägger henne i bagageluckan. Detta är anledningen till att Polisen vet att MGM är inblandad. Info via mobilpositioneringen att han vistats i områden som är intressanta.
3) 14/11 Ljuden (bråket) från lägenheten kom pga att MGM berättat vad som hänt för sin pappa som blir vansinnig och går bärsärk.
4) Det som sker sen på natten den 14/11 (alt 15/11) då grannen hört ”lite högljudda steg” behöver ju egentligen inte vara nånting. Alternativt att MGM bara var på väg ut eller in.
5) Natten 14/11 eller 15/11 får MGM hjälp av någon/ra att stycka upp (var vet jag inte) och göra sig av med likdelarna. Antingen var han med eller så var han inte det. (Vilket kan vara en orsak till att han inte vet nåt)

Bevisningen har skärps efter att bilen tagits i beslag. Då man hittat DNA och/eller annat i bilen. MGM s pappa tas in till förhör och säger att MGM lånat bilen nämnda dagar.

Obs! Detta är endast en tanke från min sida. Och för att skapa lite annan syn på vad som faktist kan ha hänt.
1 Att se festklädd ut är inte detsamma som att faktiskt ha varit på fest. Vissa av oss klär sig propert dagligen.
2.Att hon blev mördad på onsdagen går bort eftersom hon är bekräftat synlig på torsdagen.
3.Absolut kan bråket vara mellan några andra än MGM och W.
4. Absolut. Behöver inte ens vara MGM som orsakat ljuden.
5. Kan vara så.
Citera
2019-12-01, 19:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Obs! Endast lite tankar.

Nu ska jag röra till det lite.
(Just för att vi måste försöka se lite bredare och vara lite mer ”open minded”

Möjligt scenario:
1) Onsdagen den 13/11 gick W på fest. (Vittnesuppgifter finns av en granne som mött W festklädd)
2) Senare 13/11. MGM åker och hämtar henne (med pappans bil) på festen och nåt händer på vägen. (Han får reda på något han inte vill höra) får spelet och dödar henne redan då. Lägger henne i bagageluckan. Detta är anledningen till att Polisen vet att MGM är inblandad. Info via mobilpositioneringen att han vistats i områden som är intressanta.
3) 14/11 Ljuden (bråket) från lägenheten kom pga att MGM berättat vad som hänt för sin pappa som blir vansinnig och går bärsärk.
4) Det som sker sen på natten den 14/11 (alt 15/11) då grannen hört ”lite högljudda steg” behöver ju egentligen inte vara nånting. Alternativt att MGM bara var på väg ut eller in.
5) Natten 14/11 eller 15/11 får MGM hjälp av någon/ra att stycka upp (var vet jag inte) och göra sig av med likdelarna. Antingen var han med eller så var han inte det. (Vilket kan vara en orsak till att han inte vet nåt)

Bevisningen har skärps efter att bilen tagits i beslag. Då man hittat DNA och/eller annat i bilen. MGM s pappa tas in till förhör och säger att MGM lånat bilen nämnda dagar.

Obs! Detta är endast en tanke från min sida. Och för att skapa lite annan syn på vad som faktist kan ha hänt.

Går inte. Familjen hade kontakt med henne på torsdagen.
Citera
2019-12-01, 19:50
Medlem
Citat:
Man hittade Kim Wall. Det är ett enormt område de letade i då. Finns Wilmas kvarlevor Bäveån så kommer dessa hittas.

Fördelen där var väl att han använt tyngder så att det låg kvar där det dumpats va.. förutom bålen då. Nu vet vi ju inte hur det gjorts i detta fall.
Citera
2019-12-01, 19:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilka speciella anatomiska kunskaper hade styckmörderskan i Askersund, var hade hon förvärvat specialkunskaper?

Låt vara att MGM kan ha fått kämpa ett tag, kan eventuellt visas på styckytorna om alla kvarlevor hittas, ser sannolikt inte ut att ha gjorts av ett proffs.

Noterar att GW menar att huvudet åker av först, anledningen är då att det inte är särskilt trevligt att titta på det. Därefter resten bit för bit.

Om man har tur så finns det bara en del till och är då kanske lättare att hitta. Alltså att bara en del har avlägsnats och att det övriga är intakt.
Citera
2019-12-01, 19:52
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Jaa vicken bedrift att hitta en styckad människokropp, i detta fall KW, i Öresund. Häpnadsväckande. Hoppas nu gud vill att WA hittas. I vatten eller på land - det kvittar mig.
Citera
2019-12-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Lite märklig den här tråden Rätta mig om jag har fel men var det en vanlig svensk skulle det inte pratas om att han fått hjälp med styckningen. Men då han ät kurd förväntas han ha vänner/släkt som självklart kan tänka sig att hjälpa till med att stycka en människa.

Ne jag tror snarare styckandet var nödvändigt eftersom han gjort detta själv.
Fel. Den spekulationen om hjälp kommer ifrån att en anhörig plockades in för skyddande av brottsling.och inte så mycket om själva styckningen utan även bortforslande. Vi vet ju inget. Därav spekulationerna. Styckningen var säkert en transportstyckning.
Citera
2019-12-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Går inte. Familjen hade kontakt med henne på torsdagen.

Ja så var det ja. (Detta borde läggas till i trådstarten. Viktig info)
Kan inte hitta var den infon ursprungligen kommer ifrån.
Vet vi var hon var då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in