2019-12-02, 18:07
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Hur tycker du själv att man ska tolka "efter uppgifter från pojkvännen"?

Hur många ggr har du inte läst om psykopater som erkänt handlingen men nekat till brott? Med tanke på hur lite insyn vi har i ärendet så finns det givetvis en möjlighet att så är fallet, även om det inte förefaller vara 99% troligt.

Jag tolkar uppgiften som att pojkvännen har sluntit på tungan i förhör, och att man därefter valt att söka i de trakter som nämns.
Han nekar ju till handling och brott
Citera
2019-12-02, 18:10
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Eftersom Wilma har bott i lägenheten tillsammans med honom och hon är kvinna så rinner det ju naturligt blod ur henne en viss tid i månaden, så frågan är hur de kan använda sig av resultatet i duschavloppet.

Möjligen att de kan använda rören i köket eftersom det normalt inte förkommer blodspill där.

De kan nog se skillnad på blod och mensblod. Dock inte helt hundra på det.
Citera
2019-12-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Varför kan polisen inte spåra MGMs varenda steg via mobiltelefonen? Hur tät ligger basstationer i sökningsområdet?

Kan vara många anledningar, "glömde telefonen hemma", telefonen är avstängd, kanske inte var han som gjorde sig av med BO osv.
Citera
2019-12-02, 18:11
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade han erkänt gärningen så hade vi fått veta det. Det tror jag inte han gjort. Ja du, efter uppgifter från pojkvännen, vet inte hur jag ska tolka det. Kanske var det innan de begrep att hon var definitivt död - när de letade efter en levande människa. Men man har också fått tips från vittnen som "sett" Wilma lite här och var.

Det står klart och tydligt i texten att man riktade in sökandet till Ljungskile EFTER UPPGIFTER FRÅN POJKVÄNNEN... Tolkar du det som att man letar där p.g.a. tips från någon förvirrad person som sett henne i Danmark?
Citera
2019-12-02, 18:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Nu vet jag inte om det finns laborativa metoder för att skilja på dessa olika typer av blod. Blod som blod tänker jag. Man brukar dock märka det på smaken.

Citera
2019-12-02, 18:15
Medlem
Citat:
Det står klart och tydligt i texten att man riktade in sökandet till Ljungskile EFTER UPPGIFTER FRÅN POJKVÄNNEN... Tolkar du det som att man letar där p.g.a. tips från någon förvirrad person som sett henne i Danmark?
Jag misstänker att det var när de trodde hon levde. Och de HAR fått tips att hon blivit sedd - men om det var i Ljungskile vet jag inte. Om de springer ditt han pekar är de dumma i huvudet - och det är dom inte.
Citera
2019-12-02, 18:19
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Hur vet du att detta är kusinen som var hos MGM?

Han passar väldigt bra in på en ev "anstiftare" inom "twitter-teorin". Dessutom finns det inte många konton som heter något med 96yosef, men det finns ett:
https://instagram.com/saeed.96yosefi?igshid=1at9cpxv5w0pv

Måste bara hitta kopplingen.

Kopplingen kan ju börja med att den påstådda kusinens efternamn är detsamma som det inledande efternamnet på instagramkontot, och att resterande namn är skrämmande likt ett av de intressanta twitterkontona
Citera
2019-12-02, 18:21
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag misstänker att det var när de trodde hon levde. Och de HAR fått tips att hon blivit sedd - men om det var i Ljungskile vet jag inte. Om de springer ditt han pekar är de dumma i huvudet - och det är dom inte.

Tror du missförstår mig... Om man letade i Ljungskile p.g.a. tips från någon som sett henne där så hade man med största sannolikhet inte uppgett att letandet initierades av vad pojkvännen uppgivit i förhör.
Nu släpper vi det...
Citera
2019-12-02, 18:24
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Kopplingen kan ju börja med att den påstådda kusinens efternamn är detsamma som det inledande efternamnet på instagramkontot, och att resterande namn är skrämmande likt ett av de intressanta twitterkontona
Det är dit jag vill komma, fattar att det låter osannolikt. Men jag tror det finns ett lager till att gräva i (anstiftan/klanen).
Citera
2019-12-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck

Så du menar att Fiffi har ett eget blodomlopp med specialblod? Du verkar inte vara helt hundra
Citera
2019-12-02, 18:29
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det är dit jag vill komma, fattar att det låter osannolikt. Men jag tror det finns ett lager till att gräva i (anstiftan/klanen).

Det är lite av ett långskott, men det är absolut inte osannolikt. Iväg med tipset till myndigheterna så får dom avgöra om det är intressant att följa upp.
Citera
2019-12-02, 18:31
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Så du menar att Fiffi har ett eget blodomlopp med specialblod? Du verkar inte vara helt hundra

Jag trodde mens blod innehöll mer vävnad. Som sagt så är jag inte hundra. Men det borde gå att skilja de åt anser jag. Men åter igen så kan jag ha fel.

Nej jag är nog inte helt hundra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in