2019-12-04, 12:10
Avslutad
fb går i takt med polisen. Inte riktigt hundra att mordet skett i lägenheten men polisen har det som hetast i nuläget.

Så dags för analys av bild.
Var i Uddevalla exakt är detta? Bilden ska röra sig om eldningsplatsen skorna och glasögonen. Muren på baksidan måste väl någon uddevallaboende känna igen?.

https://minfil.com/J7h4s0D1nd/sg_png
Citera
2019-12-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De måste kanske inte hitta henne för just bevisföringen? Vi vet inte vad de hittat hemma hos Ahmed och i den bil som beslagstogs. Hela tiden verkar mordrubriceringen stärkas. Men en duktig advokat kanske kan fibbla med åklagaren och domarna. Pappan är dessutom fortfarande misstänkt så vitt jag vet. På vilka grunder vet vi inte. Men de verkar ha ganska mycket på GM i alla fall, men inte tillräckligt för att våga väcka åtal än.

Fan. Jag vill veta MER!

Jojo ska man sikta på ett livstidsstraff så måste du ha en kropp. Bevisläget tror jag är gott, de säger ju åklagaren också i viss mening
Citera
2019-12-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja, de är självklart. Hon dör i sovrum eller stora rum och styckas i badkaret.
De är så de ser ut i såna här fall

Inte alls självklart utan konkret bevisning, men uttalandet tyder på att det faktiskt finns säkrade bevis för att så är fallet 🙃
Citera
2019-12-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Inte alls självklart utan konkret bevisning, men uttalandet tyder på att det faktiskt finns säkrade bevis för att så är fallet 🙃

Mord i nära relationer sker uteslutande i hemmet. Då sker ju en styckning där också
Citera
2019-12-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Fanns det inte ett tillägg?

1. Flyktfara
2. Kollusionsfara
4. Fängelse lägst två år ("obligatorisk" häktning)

Tillägg: Tillstånd att kunna ålägga den misstänkte restriktioner begärs.
Citera
2019-12-04, 12:30
Medlem
Citat:
Mord i nära relationer sker uteslutande i hemmet. Då sker ju en styckning där också

Ja statistiskt sett ja, men man kan inte få en person dömd för att "det brukar vara så"..
Citera
2019-12-04, 12:31
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Du kan ha rätt..
Javisst är det kul med självklarheter.. Men jag hade ju hoppats att du även kunde fylla på med vad som hittades vid Dynamitbacken. Och lägga till det i din sammanfattning.
Citera
2019-12-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Ja statistiskt sett ja, men man kan inte få en person dömd för att "det brukar vara så"..

Nä de har ja ju sagt hela tiden, du måste ha en kropp. Visst de finns dom fall där de inte behövts någon kropp personen har blivit dömd ändå. Men de blir aldrig livstid. Utan kanske ynka 7 år eller något mer eller mindre
Citera
2019-12-04, 12:34
Medlem
Citat:

Jag tror att det är det senare som de anser sig ha bevis på i MGMs lägenhet. Troligtvis i form av stora mängder blod (även om enbart små mängder hittats så har de säkerligen hittats där de inte borde varit utan att en styckning genomförts).
Citera
2019-12-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag tror att det är det senare som de anser sig ha bevis på i MGMs lägenhet. Troligtvis i form av stora mängder blod (även om enbart små mängder hittats så har de säkerligen hittats där de inte borde varit utan att en styckning genomförts).

Ja precis, blod av henne i hans lägenhet i små mängder kan ju ske eftersom hon vistades där.
Men här pratar vi säkert såpass mkt att de styrker en styckning som ägt rum. De blir ju lite annan sorts blod då
Citera
2019-12-04, 12:38
Medlem
Citat:
Nä de har ja ju sagt hela tiden, du måste ha en kropp. Visst de finns dom fall där de inte behövts någon kropp personen har blivit dömd ändå. Men de blir aldrig livstid. Utan kanske ynka 7 år eller något mer eller mindre

Nej jag tror detsamma, dråp/vållande till annans död och brott mot griftefriden.. måtte de hitta resten av kroppen och ha en tydlig dödsorsak!
Citera
2019-12-04, 12:39
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
En bekant sa till mig att det fanns en film där hon blev mördad och styckad.

Jag har gått tillbaka några sidor här o försökt hitta något men finner inget.
Kan ni bara bekräfta att det är rent skit snack?
För hade de legat någon sanning i det hade det väl skrivits om det överallt?
Något liknande har nämnts här tidigare, långt tillbaka i tråden. Minns inte om det var en gissning från postare sida eller om det var något denne hade hört.

Har faktiskt rätt länge haft en tanke om att det kan finnas någon sanning i detta och att gm varit så turligt korkad. Att jag har tänkt så är för att det eventuellt kan vara därför som polisen så tidigt gick ut med att de misstänkte mord bakom försvinnandet, mån 18 nov har jag för mig, alltså redan innan anhållandet av gm den 19 nov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in