2019-12-01, 19:32
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Han pappa tvivlar jag inte alls på hade fixat det galant...
Mgm är 22 år gammal! En vuxen. Han har säkert varit med om och praktiskt hjälp till vid de manliga delarna i matlagning sedan han var 13 - 14 år.
Citera
2019-12-01, 19:32
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
I strömfåran följer såväl tyngre som lättare föremål med - nedströms.
Än lättare föremål följer med / alternativt stannar upp ett slag beroende på tillströmning och flödeshastighet / vattenmängd, vid sidorna om huvudfåran. På ena sidan - virvlar, medsols å andra sidan motsols.
Densiteten gällande styckad människokropp förändras nog över tid, om än i kallt vatten. Delar som tidvis "stannat upp" i höljor / sel - lugnvatten, kan allt eftersom följa med strömfåran längre ut i fjärden.
Olika branta stränder undervattenstopografi försvårar möjligheterna att på ett något så när säkert sätt bedöma scenariot. Kustbevakningen söker brett, understundom smalt - smart.

Jag tror det blir lite missvisande att tala om huvudfåran i denna del av "Bäveån". I själva verket är det nog mer rätt att säga att Bäveån i denna del är en havsvik. Det är ett helt annat djup och bredd än inne vid första bron.

Ärligt talat så tror jag att jag missat en viktig ingrediens och det är den kraftiga strömningen som sker när det blåser kraftig östlig eller västlig vind. I det senare fallet kan ju stan delvis översvämmas...

Jag har ingen koll på hur det blåst det sista, men har det varit en kraftig vind i endera riktningen så kan hon ha förts långt.
Citera
2019-12-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
Man skär i leden. Alla människor kan lista ut var en led är...
Inte i skarpt läge. Och lite panik, obehag, rädsla... nej,jag tvivlar.
Citera
2019-12-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hammare och liten köttyxa kan fixa det.

Absolut👍... Det är nog ändå ingen finstyckning (detalj) vi snackar om
Citera
2019-12-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Mgm är 22 år gammal! En vuxen. Han har säkert varit med om och praktiskt hjälp till vid de manliga delarna i matlagning sedan han var 13 - 14 år.

Eller så är han en liten bortskämd skit som inte ens kan se blod utan att spy 🤢... Spekulera kan man ju
Citera
2019-12-01, 19:36
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Tvivlar inte på att det är genomgånget, men Parasolltrollet har rätt i att berget är intressant.

Man kan tänka sig att GM kört in på grusvägen upp på berget och sedan fraktat kroppsdelarna ned till vattnet.

https://imgur.com/a/9nkH0S6

Är inte så mkt för att spekulera egentligen, men alldeles innan backen börjar verkar det ju finnas en betongramp ner till vattenbrynet. Teoretiskt ett ett rätt effektivt ställe vid en ev dumpning. Verkar ju gå att i stort sett backa ända ner till vattenbrynet. Inte ens en meter för förflyttning mellan bil o vatten.

Som sagt.....bara en flyktig reflektion.
Citera
2019-12-01, 19:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aldrig i livet han klarat med kniv. Det krävs anatomiska kunskaper, lugn, kyla och eftertanke. Jag tror inte han fixat det med kniv.

Vilka speciella anatomiska kunskaper hade styckmörderskan i Askersund, var hade hon förvärvat specialkunskaper?

Låt vara att MGM kan ha fått kämpa ett tag, kan eventuellt visas på styckytorna om alla kvarlevor hittas, ser sannolikt inte ut att ha gjorts av ett proffs.

Noterar att GW menar att huvudet åker av först, anledningen är då att det inte är särskilt trevligt att titta på det. Därefter resten bit för bit.
Citera
Medlem
Hur kunde polisen så fort veta att det var Wilma dom hittat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
BO:s syster är inte tillsammans med någon invandrare.. det finns en till med samma namn som är tillsammans med en invandrare på Facebook som efterlyser BO. Dom två förväxlas hela tiden här

Precis vad jag tänkte. Började följa eme*iecar*ssons på instagram för ett tag sen och det känns inte som att det är hennes syster.
Inget är upplagt om fallet (tänker att hon borde gjort det eftersom hon gjorde det på Facebook) , hon tränar på som vanligt och hittar heller inga Connections till BO.

*= L
Citera
2019-12-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilka speciella anatomiska kunskaper hade styckmörderskan i Askersund, var hade hon förvärvat specialkunskaper?

Låt vara att MGM kan ha fått kämpa ett tag, kan eventuellt visas på styckytorna om alla kvarlevor hittas, ser sannolikt inte ut att ha gjorts av ett proffs.

Noterar att GW menar att huvudet åker av först, anledningen är då att det inte är särskilt trevligt att titta på det. Därefter resten bit för bit.
Jonna hade en såg med sig om jag inte minns fel. Rätta mig gärna!
Citera
2019-12-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Hoppas han googlade på "hur man styckar en människa" 😜😂😂😂.. Äh önsketänkande från min sida bara...
Citera
2019-12-01, 19:43
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Bo Familj sade att mgm visat en ny sida någon vecka innan försvinnandet.
Som dem beskriver som en "mörk och svartsjuk sida".
Vad för nåt var mgm svartsjuk på?
Vad för någonting var det som utlöste denna sida?
I de flesta fall brukar det ju vara för att bo gjort något med nån annan.
Så att vi kan börja greppa uppsåtet här på forumet.

Det här är min teori baserat på verklighetsupplevt.
Kurdfamiljen är till grunden kriminell och att dom sköter sina saker skickligt.
Grabben deras går i livets skolning och har fått sig en alldeles egen liten leksak att öva upp talang som hallick på, det är ingenting som sägs rakt ut, grabben förstår men är fortsatt ett barn, det är pappan som styr bakom kulisserna pappan är den som duperar flickan och håller i verksamheten, sjutton fyllda då är hon redan vuxen och drar in pengar, träffar kunder.
Det är där som det gick snett, grabben har inte vad som krävs, en bortskämd spoling som blir kränkt och svartsjuk, han ger sig på tjejen för att hon gör det hon ska, träffar andra män.
Som den lätting han är så försöker han sedan bara glida igenom på något underligt vis, pappan anar snabbt oråd då han har sitt kontrollsystem, han får nys på allt och skrider snabbt till verket.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2019-12-01 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in