2019-11-30, 22:00
Medlem
DjPuttes avatar
Bara så ni vet WhatsApp konversationer lär dem INTE få fram på ngt sätt, Dessa är krypterade från leverantören!
Citera
2019-11-30, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
alternativt inte dricka om du har dåligt ölsinne och komma ihåg din medicin.

Tog åt mig som fan av detta, ngl Men det verkar ju som om flera stjärnskott här försöker överträffa en annan i dumhet...

Kom igen nu folk. Detta handlar om en svartsjuk pojkvän som i affekt "råkat" ha ihjäl sin bae. Pappan har styckat och spridit ut delarna över en imponerande stor areal av västra götaland. Även en "vit" svensk pappa skulle förmodligen åtminstone överväga att göra detsamma för pensionsräddaren i fråga! Men för vissa på forumet är xenofobin för stark för sanningen... Tråkigt.
Senast redigerad av löktårta 2019-11-30 kl. 22:03.
Citera
2019-11-30, 22:02
Medlem
Nu har det fullständigt spårat ur. Jag skrev tidigare att jag insett att det inte är några direkta astrofysiker som sitter här och skriver. Och de sista timmarna har verkligen bekräftat det.

Jag hoppas nu att alla utredare får en lugn helg med massor av vila och sömn. GM sitter där han sitter - med förhoppningsvis en rejäl ångest och pappan (?) känner polisen nosa honom i bakhasorna. Fallet skall lösas. Alla Wilmas kvarlevor skall hittas. Sen syr vi in fanskapet och låter honom bli bortglömd för världen.
Citera
2019-11-30, 22:08
Medlem
Jävla massa bud nu, vad är bekräftat, vad är trådsanning och vad är spekulationer. Lär nog inte klarna förrän fupen är ute, men:

Är det bekräftat vad som gjorde att polis grep honom som misstänkt för mord? Måste funnits något konkret från början då kroppen inte är funnen än

Är det bekräftat från polis att det var i torsdags som ”kroppsdelen” hittades som gör att de vet att hon är död? Eller är detta bara uppgifter som massmedia skriver?
Citera
2019-11-30, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu har det fullständigt spårat ur. Jag skrev tidigare att jag insett att det inte är några direkta astrofysiker som sitter här och skriver. Och de sista timmarna har verkligen bekräftat det.

Jag hoppas nu att alla utredare får en lugn helg med massor av vila och sömn. GM sitter där han sitter - med förhoppningsvis en rejäl ångest och pappan (?) känner polisen nosa honom i bakhasorna. Fallet skall lösas. Alla Wilmas kvarlevor skall hittas. Sen syr vi in fanskapet och låter honom bli bortglömd för världen.

Halleluja.!!
Det sköna är ändå att Polisen precis hade beslutat sig för att dra ner på insatsen, och så vips hittar man en kroppsdel och allt drar på igen.
Samtidigt så kommer kroppsdelen att hjälpa till så GM kommer bli dömd.
Otroligt viktigt fynd.
Snart hittar dom resten av henne....

PS. Tror fortfarande att hon ligger i skogarna ovanför skyttebanorna.
Citera
2019-11-30, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Nådu, svenneföräldrar anmäler själva sina barn om de gjort något sådant. Vi har inte det tänket att skydda vårt blod oavsett vad de gör. Det märks redan i skolan. Om svenneungen beter sig illa och skolan meddelar detta kommer svennepäronen tillrättavisa sitt barn. Om samma sker med klankulturpäron kommer dessa att skälla på den från skolan som "påstår" detta om deras blod.

Nej, det gör de inte. Ge mig exempel på mordfall där detta har inträffat.
Citera
2019-11-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Jävla massa bud nu, vad är bekräftat, vad är trådsanning och vad är spekulationer. Lär nog inte klarna förrän fupen är ute, men:

Är det bekräftat vad som gjorde att polis grep honom som misstänkt för mord? Måste funnits något konkret från början då kroppen inte är funnen än

Är det bekräftat från polis att det var i torsdags som ”kroppsdelen” hittades som gör att de vet att hon är död? Eller är detta bara uppgifter som massmedia skriver?
Detta är från polisens hemsida:

I sökandet efter den försvunna 17-åringen i Uddevalla har polisen nu gjort ett avgörande fynd. Under torsdagskvällen den 28 november gjordes fynd som gör att det med säkerhet kan konstateras att Wilma Andersson är död. Polisen har hittat en kroppsdel som gör att det är uteslutet att hon kommer att hittas vid liv. Anhöriga är underrättade om fyndet.

Vad som föranledde anhållan och häktning har man inte gått ut med. Däremot så tog man en mindre svart suv i beslag, och därefter har, enligt åklagaren, misstankarna förstärkts. Dvs från sannolika skäl till ännu högre misstankar. Man har gjort minst två husisar hos GM. En omg efter anhållan, och minst en därefter.

Tror det är allt vi vet just nu vad gäller denne kille.
Citera
2019-11-30, 22:13
Medlem
T34Panzers avatar
Här kan man se var Kustbevakningen har sökt idag:
https://forumbilder.com/images/2019/11/30/0D3858F9-68B7-4C0E-BC2F-5D652BFA33D3.jpg

Antar att de är förberedda inför ett nytt sök imorgon
Citera
2019-11-30, 22:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nu har jag inga uppgifter om hur länge polisen haft kroppsdelen innan de meddelade identifieringen, men en DNA-analys kan du göra på under 24 timmar idag.
Jag kan göra en DNA-analys på mindre än två timmar, men det är inte den faktiska laborationstiden som är den begränsande faktorn, i synnerhet inte under helgtid.
Citera
2019-11-30, 22:17
Avslutad
Citat:

Trådsanning är att "huvudet" är kroppsdelen. Nej, vi lär få vänta på FUP.

Citat:

Skulle gissa att vad som fick honom gripen är det gamla vanliga, dvs. nära anhörig samt misstänkt beteende.

Citat:

Ingen aning. Tvivlar på det. Polisen har rimligen jobbat med hypotesen att W är död mycket längre än så. Såvida de inte är helt hjärndöda.
Citera
2019-11-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nej, det gör de inte. Ge mig exempel på mordfall där detta har inträffat.
Ge mig exempel där det varit delaktiga att stycka kroppen? Hade ett fall i Uddevalla får några år sedan där mamman först satte dit sin son men sedan vägrade att vittna i rättegången. Vilket ledde till att han gick fri. Säger inte att svennar är perfekta men de gör inte som i det aktuella fallet.
Citera
2019-11-30, 22:19
Medlem
Det mest intressanta nu och framöver, tycker jag, är i vilken mån det rör sig om ett mord eller om ett dråp, och hur många kring MGM som är inblandade. Intressant för att om möjligt ge offret och hennes anhöriga en upprättelse, och kanske bidra till diskussionen om "hedersvåld", en helt ny och importerad företeelse i vårt nordiska land, sett över tid.

Jag är i detta läge mycket trygg med att polisen har mer än tillräckligt för att binda MGM och ev. medhjälpare till det avskyvärda avslutandet av en 17-årig ung kvinnas liv!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in