2019-12-02, 17:49
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Apropå det, har de undersökt spår av blod från kurdo tishko's avloppsrör? Lär ju finnas en hel del DNA där efter att han styckmördade henne. Vattenreningsverket osv bör kopplas in.

Det gör dem säkert.
Citera
2019-12-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Boden var speciellt. Det enda man fann var blod i GMs baklucka. Lägenheten var helt fri från spår, likaså samtliga kroppsdelar. Ryser fortfarande av tanken att han kan vara oskyldigt dömd, att någon satte dit honom.

I detta fall verkar det redan finnas mer att gå på, eftersom att han häktats i ett så tidigt skede. Till och med innan första kroppsdelen hittas.

Kanske styckade han kroppen nån annan stans än i lägenheten.
Lite hade dem ju, hans DNA på offrets ben, samma tejp på offret som hemma hos honom, att hon slagit in 112 på mobilen från hans lägenhet, att han sökt om hur man styckar en person tiden innan.
Och blodet i bagagen är svårt att komma runt.
Tror Han är skyldig.

I detta fallet verkar styckningen ha skett i lägenheten då bör det ju finnas mer att gå när man har en brottsplats.
dock lättare om det finns vittnen och ett erkännande.
Citera
2019-12-02, 17:54
Medlem
Turphiees avatar
Kan det vara så att han medvetet sitter och vilseleder polisen i förhör?

Källa: GT (Expressen)
Citera
2019-12-02, 17:55
Medlem
Citat:
Apropå det, har de undersökt spår av blod från kurdo tishko's avloppsrör? Lär ju finnas en hel del DNA där efter att han styckmördade henne. Vattenreningsverket osv bör kopplas in.
Har de inte skruvat isär vartenda rör och avlopp och tagit prover i vattenlåset, så har de gjort ett slarvigt jobb - så det förutsätter man ju att de gjort.
Citera
2019-12-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Kan det vara så att han medvetet sitter och vilseleder polisen i förhör?

Källa: GT (Expressen)
Du tror väl inte att polisen ränner dit gärningsmannen pekar? Han nekar ju fullständigt till brott - och då är det ju svårt att styra. Polisen har genomfört 500 förhör, säkert har något av dessa förhör varit lite insiktsfulla och gett något tips.
Citera
2019-12-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Ja, jag blir så förbannad jag med. Inte nog med att man mördat någons barn så sitter man och är tyst om vart kroppsdelarna befinner sig. Kan han inte bara säga vad han gjort med det så familjen får ett avslut?! Jävla vider. Skäms över att jag är från samma land.

Det behöver du inte skämmas för. Monster finns i alla länder. Inte ditt fel.
Hoppas att man kan hitta nåt kryphål i lagen och utvisa förövaren.
Citera
2019-12-02, 18:01
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du tror väl inte att polisen ränner dit gärningsmannen pekar? Han nekar ju fullständigt till brott - och då är det ju svårt att styra. Polisen har genomfört 500 förhör, säkert har något av dessa förhör varit lite insiktsfulla och gett något tips.

Hur tycker du själv att man ska tolka "efter uppgifter från pojkvännen"?

Hur många ggr har du inte läst om psykopater som erkänt handlingen men nekat till brott? Med tanke på hur lite insyn vi har i ärendet så finns det givetvis en möjlighet att så är fallet, även om det inte förefaller vara 99% troligt.

Jag tolkar uppgiften som att pojkvännen har sluntit på tungan i förhör, och att man därefter valt att söka i de trakter som nämns.
Citera
2019-12-02, 18:02
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Ja, jag blir så förbannad jag med. Inte nog med att man mördat någons barn så sitter man och är tyst om vart kroppsdelarna befinner sig. Kan han inte bara säga vad han gjort med det så familjen får ett avslut?! Jävla vider. Skäms över att jag är från samma land.
Varför kan polisen inte spåra MGMs varenda steg via mobiltelefonen? Hur tät ligger basstationer i sökningsområdet?
Citera
2019-12-02, 18:04
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Som jag skrev i inlägget här: (FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
, så ändrade Twitter-kontot "1186054619388092416" namn från "angelshollywoo" till "wilmanouvelle" någon gång mellan kl. 10:49 och 16:06 den 13 november 2019.
Och kontot "1186039032909836289" ändrade namn från "lovemygirls999" till "96yoseff" någon gång mellan 24 oktober 2019 kl. 16:39 och 13 november 2019 kl. 17:47, då det första och enda inlägget med "96yoseff" som användarnamn gjordes, alltså detta:

https://mobile.twitter.com/96yoseff/status/1194658119873372162

Att det var det första och enda inlägg som "96yoseff" gjorde kan man se här:

http://web.archive.org/web/*/http://twitter.com/96yoseff/*

Det kan dock ha gjorts något inlägg som sen togs bort, innan archive.org-crawlern hittade det.

I rubriken till den här tråden står det att Wilma försvann 13 eller 14 november 2019, och jag vet inte exakt när människor började undra var hon var.
Möjligen om någon har som jobb att hålla koll på tex försvinnanden, eller om någon propaganda-bot har gjort namnändringen automatiskt. Efterlysningen gjordes väl av systern på en Facebook-sida just för aktuella händelser? Frågan är exakt när efterlysningen gjordes, om den nu ens gjordes 13 november?

Att MGM skulle gjort sökningar på sin dator om att dumpa kroppar tror jag på när polisen säger det.

En teori som jag har är att detta är sofistikerade twitter-botar som av ren slump kommit över Wilmas namn, och att de är tillräckligt intelligenta för att bara vara aktiva under perioder som originalanvändaren är aktiv. Detta skulle kunna förklara varför tweetsen upphörde samtidigt som hon försvann.
Citera
2019-12-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Hur tycker du själv att man ska tolka "efter uppgifter från pojkvännen"?

Hur många ggr har du inte läst om psykopater som erkänt handlingen men nekat till brott? Med tanke på hur lite insyn vi har i ärendet så finns det givetvis en möjlighet att så är fallet, även om det inte förefaller vara 99% troligt.

Jag tolkar uppgiften som att pojkvännen har sluntit på tungan i förhör, och att man därefter valt att söka i de trakter som nämns.
Hade han erkänt gärningen så hade vi fått veta det. Det tror jag inte han gjort. Ja du, efter uppgifter från pojkvännen, vet inte hur jag ska tolka det. Kanske var det innan de begrep att hon var definitivt död - när de letade efter en levande människa. Men man har också fått tips från vittnen som "sett" Wilma lite här och var.
Citera
2019-12-02, 18:06
Medlem
Citat:

Eftersom Wilma har bott i lägenheten tillsammans med honom och hon är kvinna så rinner det ju naturligt blod ur henne en viss tid i månaden, så frågan är hur de kan använda sig av resultatet i duschavloppet.

Möjligen att de kan använda rören i köket eftersom det normalt inte förkommer blodspill där.
Citera
2019-12-02, 18:07
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
haha, vart fan får det det ifrån? Aldrig hört talas om något liknande och då vet jag flera med skilda föräldrar inklusive med själv.

Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Se inlägg #7562 sidan 631.

Hur vet du att detta är kusinen som var hos MGM?

Han passar väldigt bra in på en ev "anstiftare" inom "twitter-teorin". Dessutom finns det inte många konton som heter något med 96yosef, men det finns ett:
https://instagram.com/saeed.96yosefi?igshid=1at9cpxv5w0pv

Måste bara hitta kopplingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in