2019-12-01, 15:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Polisbåten har varit aktiv i Bäveån idag, i första hand där Repslagaregatan går ut mot ån. Jag tippar att det är där man gjort första fyndet av Wilma.

Att inte fler fynd redan rapporterats tyder på att GM bara dumpat en del på denna plats.

Om GM har haft tillgång till bil bör andra platser utmed Bäveån / Byfjorden sökas av, t.ex. kajen vid Skeppsviken.

Om GM inte haft tillgång till bil kan det tänkas att Wilma styckats för transport med cykel. I så fall bör hon ligga utmed Bäveån.

Dom kanske liksom polisen har ledigt idag.
Dom verkar ha parkerat vid bryggorna.

Här är en överblick:

https://forumbilder.com/i/rdX9

Gult: där de sökte igår (där VG filmade)

Rött: GM bostad

Blått: där Kustbevakningens båt ligger just nu.

Jag tror också att han kört ner längs Repslagaregatan.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-12-01 kl. 15:12.
Citera
2019-12-01, 15:09
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så är det sannolikt. Hon ville göra slut, hade hånglat med någon annan, i varje fall i hans svartsjuka fantasier. Han lackade ur & tog livet av henne som en ren impulshandling. Därefter ringer han sina släktingar som hjälper till med att göra sig av med kroppen.

Så är det nog. Hoppas bara att ingen annan familjemedlem börjar ta på sig skulden för mordet, typ farsan, och sedan slipper skogstrollet undan en morddom. Man vet ju aldrig.
Citera
2019-12-01, 15:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Det logiska är ju att de funnit huvudet. Men jag vet inte riktigt hur de identifierar delar av människa och samtidigt få ett snabbt svar att det är hon och att hon omöjligt lever. Så rent krasst så är det nog huvudet. Men jag personligen kan egentligen inte svara på vilken kroppsdel det är.

Och gm lär vara totalt rubbad.

Om kroppsdelen inte legat helt dränkt i vatten, kan man förmodligen se om en kroppsdel avskilts från en levande kropp (pulserande, sprutande blod ut via artärerna) eller om den avskiljts från kroppen efter döden (hjärtat slutat slå, blodet samlas i de lägst belägna delarna av kroppen).

Identifiering brukar fastställas via tandidentifiering och DNA efter vad jag har förstått. Skulle tro att man inte går ut med uppgifter till anhöriga innan detta är säkerställt på detta sätt. Rutiner för att undvika att man gör fel. Ofta kan man se i pressen att man skriver att polisen kan säga te x att det har hittats en kropp, eller en kroppsdel, och att man ännu inte vet om det är den saknade och att man väntar på besked.

Jag är inne på att den kroppsdel man har hittat är huvudet.
Hade det varit ett ben eller en arm, är det givet att man inte tror att flickan lever. Och även om det skulle finnas en detalj, såsom en tatuering eller ett märke som man vet att W hade, misstänker jag att man skulle ha nämnt att det var en arm, ett ben eller liknade. Tror jag.

Ett huvud, det vill man inte säga rakt ut i media, att det är det man hittat . Jag spekulerar bara, men det handlar om utredningssekretess (för att det ska avstämma vid förhör) och av integritetsskäl. Det är makabert att säga det rakt ut till media. Rubrikerna på förstasidan (!). Hu.

Från DN:
"Vad är det som gör er säkra på att kroppsdelen är flickans?

– Det vill jag inte gå in på, men vi beklagar djupt att sökandet efter flickan slutade på detta tragiska sätt."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-fortsatter-sokandet-i-uddevalla/

I det här fallet har man redan från start vetat att W med största sannolikhet är död. Tandkort har säkert redan tagits fram innan kroppsdelen har ens hittats. Och DNA jämförelse, kan man få akut, väldigt snabbt.
Citera
2019-12-01, 15:16
Medlem
Hur mycket kan man stycka en kropp? Tänker om det är huvudet man hittat , kan han ha styckat kroppen i lägenheten och spolat ner allt i toan utom huvudet?

Vet man vart kroppsdelen hittades ?
Citera
2019-12-01, 15:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Så är det sannolikt. Hon ville göra slut, hade hånglat med någon annan, i varje fall i hans svartsjuka fantasier. Han lackade ur & tog livet av henne som en ren impulshandling. Därefter ringer han sina släktingar som hjälper till med att göra sig av med kroppen.

Jag tror att det är så det gått till.
Jag misstänker också att eftersom kroppen är styckad, iaf någon del, så har någon varit mgm behjälplig om det skett i lägenheten.

Jag tror inte att de flesta människor som gör ett sådant mord klarar av att stycka kroppen. Ännu färre klarar av att göra det i nära anslutning till mordet, medan kroppen ännu är varm.

Sedan finns det undantag.

Om han har fått hjälp, kanske han inte ens var närvarande?
Någon annan tog hand om det hela?
Citera
2019-12-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom kanske liksom polisen har ledigt idag.
Dom verkar ha parkerat vid bryggorna.

Här är en överblick:

https://forumbilder.com/i/rdX9

Gult: där de sökte igår (där VG filmade)

Rött: GM bostad

Blått: där Kustbevakningens båt ligger just nu.

Jag tror också att han kört ner längs Repslagaregatan.
kollar man marin tracer så har de sökt som sjutton idag!!
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.924/centery:58.347/zoom:16
använd funktionerna för att kika hur de kört omkring.. väl sökt säger jag!
Citera
2019-12-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att det är så det gått till.
Jag misstänker också att eftersom kroppen är styckad, iaf någon del, så har någon varit mgm behjälplig om det skett i lägenheten.

Jag tror inte att de flesta människor som gör ett sådant mord klarar av att stycka kroppen. Ännu färre klarar av att göra det i nära anslutning till mordet, medan kroppen ännu är varm.

Sedan finns det undantag.

Om han har fått hjälp, kanske han inte ens var närvarande?
Någon annan tog hand om det hela?

Läs detta:

Rättsmedicinalverkets studie om styckmord i Sverige.

https://mobil.vimmerbytidning.se/nyheter/styckning-oftast-ett-satt-att-gomma-kroppen-om6347614.aspx

”I några fall var flera gärningspersoner inblandade.”
Citera
2019-12-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ja, kanske han bara knuffade henne och huvudet hamnade på dödligt läge ? han måste berätta vad som hänt ?
Citera
2019-12-01, 15:30
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordAmok
Hur mycket kan man stycka en kropp? Tänker om det är huvudet man hittat , kan han ha styckat kroppen i lägenheten och spolat ner allt i toan utom huvudet?

Det där har jag också undrat över. Han gjorde sig väl oanträffbar i ett par dagar samtidigt som folk misstänkte att han var hemma? Tänk om han spenderat 72 timmar med att karva kroppen i småbitar och spolat ned?

Låter rimligt att han varit hyfsat adrenalinstinn och inte vågat transportera med bil. En annan teori är att han GÅTT ned med styckbitarna på nätterna och dumpat dem i Bäveån?
Citera
2019-12-01, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordAmok

På Orust..vid varekil. Inte i vattnet utan på land
Citera
2019-12-01, 15:44
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Oavsett lär det ha varit en slabbig historia, jag styckar mkt vilt men då har man först tömt på blod och sotat.. Svårt tänka mig att man lyckats dölja allaspår av styckning av w om det skett i lägenheten...

Helt omöjligt att dölja en styckning i ett badkar plus rörläggnong, hon blev ej styckas hemma hos pojkvännen.
Citera
2019-12-01, 15:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn
Ja, kanske han bara knuffade henne och huvudet hamnade på dödligt läge ? han måste berätta vad som hänt ?
Jag gissar fortfarande på det jag skrivit innan. Att hans berättelse kommer att bli ungefär:

-"Vi bråkade, hon flög på mig, jag knuffade undan henne, hon föll olyckligt & slog i skallen mot en vass bordskant & dog. Sen fick jag panik & gjorde mig av med kroppen. Pga. "rasism" så förstod jag att ingen skulle tro på min berättelse."-

Visar det sig att hon dog av strypning så blir det svårare att ljuga ihop något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in