2019-12-01, 13:50
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Säkra kan vi inte vara men det är i dagsläget väldigt sannolikt att hon blivit styckad då en kroppsdel blivit funnen och polisen fortsätter leta efter delar. Det är som du säger inte alla som skulle klara av att stycka en människa, rent mentalt. Hur är man funtad om man kan sätta igång och såga eller hugga?

Ja helt sjukt och fruktansvärt. Människor som är kapabla till att stycka måste det vara något stort fel på i skallen. Det lär väl ta tid och stycka en kropp. Att personen/personerna slutför det hela och inte kommer på sig under tiden vad fan de pysslar med och slutar. Här verkar de ha fullföljt det hela. Jag hoppas de får fast de skyldiga. Vi kan ju inte ha personer som mördar och styckar tonåringar i vårat samhälle.
Citera
2019-12-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad får dig att tro det?
Rent tidsmässigt talar det för lördagen, jag tror att hon ville lämna honom, tror okså att hon blev strypt med nåt typ ett rep eller nåt, kan okså tänka mig att alkohol var inblandat.kommer man till nåt vatten om man åker 161 an
Citera
2019-12-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Ja helt sjukt och fruktansvärt. Människor som är kapabla till att stycka måste det vara något stort fel på i skallen. Det lär väl ta tid och stycka en kropp. Att personen/personerna slutför det hela och inte kommer på sig under tiden vad fan de pysslar med och slutar. Här verkar de ha fullföljt det hela. Jag hoppas de får fast de skyldiga. Vi kan ju inte ha personer som mördar och styckar tonåringar i vårat samhälle.
Håller med GM måste ha ett väldigt märkligt psyke, som kan stycka någon han haft en nära känslomässig relation med.

(Förövrigt ni förstår väl att det är huvudet man hittat)
Citera
2019-12-01, 13:55
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Håller med GM måste ha ett väldigt märkligt psyke, som kan stycka någon han haft en nära känslomässig relation med.

Du lyssnade uppenbarligen inte på GW i morse. Det kan vara allt utom tår eller fingrar.
Citera
2019-12-01, 13:57
Medlem
Motiv garantert svartsjuka
säkert filmat de som hände i lägenhet
på filmen finnes också gärnings man nummer 2.
Alternativ snap till tjejens ny pojkvänn.
Tragiskt för familj o vänner
Beklagar sorgen.
Citera
2019-12-01, 14:00
Medlem
Citat:

Varför skulle det vara det? Det kan vara en arm, ben, bål eller vad som helst. Det är inte en kirurg som styckat henne. Hur han än gjort, och eftersom polisen säger att man drar slutsatsen att hon inte finns i livet, så räcker det med att hon blöder ut rejält vid kapningen av den kroppsdel man hittat. Behöver inte alls vara huvudet. Innan vi får bekräftelse på vad de funnit vore det en välgärning att sluta sprida lögner och trådsanningar och en massa annat skit som är obekräftat.
Citera
2019-12-01, 14:01
Medlem
Citat:

Nästan alla som styckar gör defensivetyckning och väldigt liten del av dom är psykisktstörda
Citera
2019-12-01, 14:04
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför skulle det vara det? Det kan vara en arm, ben, bål eller vad som helst. Det är inte en kirurg som styckat henne. Hur han än gjort, och eftersom polisen säger att man drar slutsatsen att hon inte finns i livet, så räcker det med att hon blöder ut rejält vid kapningen av den kroppsdel man hittat. Behöver inte alls vara huvudet. Innan vi får bekräftelse på vad de funnit vore det en välgärning att sluta sprida lögner och trådsanningar och en massa annat skit som är obekräftat.
Precis, som GW sa i morse på Nymo var att det är en vital del, inte tår eller fingrar. Ett ben, arm eller bål eller huvud.
Citera
2019-12-01, 14:05
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Det verkar som att sökandet fortsätter i vattnet även nu. Här är länken igen till sidan där man kan följa båtarna:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:327375/zoom:15

Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Rent tidsmässigt talar det för lördagen, jag tror att hon ville lämna honom, tror okså att hon blev strypt med nåt typ ett rep eller nåt, kan okså tänka mig att alkohol var inblandat.kommer man till nåt vatten om man åker 161 an

Polisbåten har varit aktiv i Bäveån idag, i första hand där Repslagaregatan går ut mot ån. Jag tippar att det är där man gjort första fyndet av Wilma.

Att inte fler fynd redan rapporterats tyder på att GM bara dumpat en del på denna plats.

Om GM har haft tillgång till bil bör andra platser utmed Bäveån / Byfjorden sökas av, t.ex. kajen vid Skeppsviken.

Om GM inte haft tillgång till bil kan det tänkas att Wilma styckats för transport med cykel. I så fall bör hon ligga utmed Bäveån.
Citera
2019-12-01, 14:05
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tofo
Skärbrännare och Lödkolv???

Det måste vi få veta mer om. Berätta hur man kan dela organiskt material med en lite varm gaslåga utan att skapa enorm rökutveckling. Då kan man ju lika gärna göra upp eld mitt i vardagsrummet och tända på ett par madrasser.

Vid rökutveckling dyker brandkåren upp inom 15 minuter och hela huset blir utrymt. Då kommer du ut med svetsglasögon och meddelar att allt är lugnt?
Elektrisk bränntråd. Påminner om en bågsåg fast har en tråd istället för sågblad. Tråden blir riktigt varm och skär igenom och drar mänger med ström. Vad dom kallas vet jag inte
Citera
2019-12-01, 14:07
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:

Det logiska är ju att de funnit huvudet. Men jag vet inte riktigt hur de identifierar delar av människa och samtidigt få ett snabbt svar att det är hon och att hon omöjligt lever. Så rent krasst så är det nog huvudet. Men jag personligen kan egentligen inte svara på vilken kroppsdel det är.

Och gm lär vara totalt rubbad.
Citera
2019-12-01, 14:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4z3r
Nästan alla som styckar gör defensivetyckning och väldigt liten del av dom är psykisktstörda

Om man är kapabel att mörda så kanske steget till styckning inte är så stort.
Men å andra sidan så blir ju de flesta som mördas inte styckade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in