2019-12-01, 10:06
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Varför anser du att en styckning är värre en ett mord? Styckar man för transport så förstår jag inte hur det är värre en ett vanligt mord, jag skulle vilja påstå att ta en annan människas liv är det värsta du kan göra, hon kände ingenting när hon blev styckad om hon redan var död, sen får du tänka på att invandrarna fortfarande är en minoritet.
Jag anser att när någon styckar en annan människa är man så fruktansvärt kall i sinnet.
Om nu mgm blivit så arg så det slog sling vid mordet, att då sedan stycka är ännu sjukare.
Citera
2019-12-01, 10:10
Medlem
Var inte W:s far och knackade på hos MGN som inte öppnade? Om så, skulle det kanske ha varit något i lägenheten som absolut inte fick visas upp? ( bara spekulation)
Citera
2019-12-01, 10:16
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Föräldrarna har själva sett till att detta händer genom att tro alla invandrare om gott och anamma hedderskultur och utlänska pojkvänner. De flesta som har töser som döttrar som jag känner uppfostrar sina döttrar till att UNDVIKA kaos folket..

Polisen verkar väldigt handfallen och inkompetent som vanligt..Skulle tro detta mord blir ännu ett ouppklarat invandrarmord.. Polisen och Svenska myndigheter vill inte att sådana här mord löses.. folk kan ju bli förargade på blattarna
Känner du föräldrarna? Vadå polisen handfallna?? Det tog två dygn för dem att få till en anhållning och ytterligare 3 för stt häkta honom på sannolika skäl.. vad menar du att polisen inte gjort??
Citera
2019-12-01, 10:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Avstannat för natten menar du eller?
Meningen var att sökningarna skulle trappas ner för att lägga mycket kraft och resurser på utredningen, värdera alla fynd som inkommit bl a. Alltså som polisen sa att de går in i en annan fas.
Samma kväll gjorde de fyndet som bevisade att Wilma inte var vid liv så nu söker de för fullt men gissar att sökområdet nu är mer begränsat.

Citat:
itat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Nej, det finns inga belägg för att folk försvinner från andra forum. Vi har ju väldigt många kända profiler från Familjeliv här exempelvis. Det ploppar ju upp allehanda regelvidriga inlägg på andra forum innan moderator rycker in.

Det verkar nu som om polisen avstannat sitt sökande efter ytterligare kroppsdelar.

Självklart kan folk fundera hur det ligger till angående den funna kroppsdelen, oavsett om man inte vet vem som talar sanning. Det spekuleras från inlägg 1 om allt möjligt. Det finns troligtvis ingen här som förväntar sig ett definitivt svar. Så länge folk håller sig till topic ser jag inget problem med olika tankegångar. Det är bara att hoppa vidare till en annan tråd om man inte gillar diskussionen.

Nej dom skulle endast söka mer specifikt. Med hjälp av vittnesuppgifter och tips - men nog inte minst med hjälp av digitala spår. Dvs den tekniska bevisning de fram hittills b.a GPS i bil eller GM mobil som visar var och hur han kört, och även via mastuppkopplingar hans mobil gjort. Jag tror att polisen vid det här laget har fått en rätt bra bild av hans rörelsemönster under dessa dagar,

Vem vet de kanske speglade pappans mobil också eftersom han trots allt är fortsatt misstänkt, vet ej om även misstankegraden fortfarande är sannolika - men även skälig ger polisen möjligheter i form av olika tekniska tvångsåtgärder.

Och polisen kommer också via Kustbevakningens båt att fortsätta söka i vattendragen idag.
Man kan följa deras båt här: https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:327375/zoom:14
Citera
2019-12-01, 10:22
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Känner du föräldrarna? Vadå polisen handfallna?? Det tog två dygn för dem att få till en anhållning och ytterligare 3 för stt häkta honom på sannolika skäl.. vad menar du att polisen inte gjort??

Hittat liket och åtalat mördarna. Personligen så tror jag att det finns fler inblandade som ev kan ha lämnat landet..Kanske rent av mördaren själv och de som är häktade skyddar..(spekulationer)
Citera
2019-12-01, 10:27
Medlem
Var Wilma helsvensk, menar vit. ?
Citera
2019-12-01, 10:27
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Hittat liket och åtalat mördarna. Personligen så tror jag att det finns fler inblandade som ev kan ha lämnat landet..Kanske rent av mördaren själv och de som är häktade skyddar..(spekulationer)
De har sökt och sökt, åklagaren kan inte bara åtala folk för att de misstänker något. De behöver bevis och just därför har de arbetat i det tysta, haft efterlysning på en bil utan att offentliggöra det. Just för att inte ev medhjälpare ska kunna förstöra bevis.
En här i tråden skrev att hen blivit stoppad av civilpoliser, hen har en liknande bil som de sedan beslagtogs. Jag tror allt att polisen hittat mycket mer än vi tror.
Citera
2019-12-01, 10:30
Medlem
Citat:
Har du lyckats bättre? Dessutom åtalar polisen ingen, det görs av åklagare i Sverige. Men om du nu tror så förbannat mycket är det väl dumt att åtala MGM redan, innan utredningen är klar?
Citera
Medlem
Tror W blev strypt/kvävd. MGM får hjälp av pappan att forsla bort henne. De kör norr om stan (till fyndplatsen för de brända kläderna) och försöker elda upp W med. Det gick inget vidare. Kanske regnade det? Jag tror inte att de bemödat sig med att köra dit för att enbart elda upp kläderna. De kunde likväl ha slängts i någon soptunna. De lägger tillbaka W i bakluckan och åker till pappans jobb, däckfirman. Där delas kroppen. Kanske ligger hon kvar i bakluckan när det sker? En SUV (som beslagtagits) är ju högre upp och lättare att stå vid. Däckfirmor har stora och tåliga plastpåsar. Sådana kan ha använts. Sedan åker de till närmsta vattendrag från MGM's bostad sett. MGM kanske är en typ av kontrollfreak och vill ha henne nära för att kunna hålla viss uppsikt? Där läggs allt i på samma ställe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Var Wilma helsvensk, menar vit. ?

Ja!!! Så du kan fortfarande vara upprörd.
Citera
2019-12-01, 10:37
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Wilma försvann natten till den 14 nov, polisen tog anmälan den 17 nov, förhörde pojkvännen och anhöll honom den 19 november, alltså efter 5 dagar har gått.
Wilma kanske låg skadad hemma hos pojkvännen. Varför dröjde polisen så länge?
Om en försvunnen person inte hittas under den första dygnen sannolikheten blir stor att denne är död.
kära nån, W anmäldes försvunnen sönd 17 nov av systern, kvällen? Den 19 tisd hämtades han på jobbet. Det är det snabbaste dom kunnat då det skall godkännas först att anhålla. Polisen har gjort ett kanonjobb! W var död redan 14/11 torsdag FÖRE hon ens var saknad.
Citera
2019-12-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Ja!!! Så du kan fortfarande vara upprörd.
Var kommer hedern in då, om hon var vit. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in