2019-12-01, 09:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMEOVERdose
"– Det är områden vi sökt av tidigare, men som behöver gås igenom igen, säger Göransson.
Tidigare har dykare från försvaret deltagit i sökandet, marinens röjdykningsenhet huserar i Skredsvik bara någon mil nordväst om centrala Uddevalla."

https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-trappar-upp-arbetet-tar-hjalp-av-kustbevakningen/

Endast spekulation från min sida:
Kan det vara så att kroppen dumpades av någon annan när MGM redan plockats in? Och att det kommit fram nya fakta i förhör om att kroppen flyttats dit efter första söker på platsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Denna tanke har också slagit mig. Men borde man inte åkt längre bort och dumpat kroppen/kroppsdelarna då?

Eller pga att Bäveån helt enkelt är ström...
Citera
2019-12-01, 09:09
Medlem
GAMEOVERdoses avatar
Citat:
Denna tanke har också slagit mig. Men borde man inte åkt längre bort och dumpat kroppen/kroppsdelarna då?

Eller så dumpar man där man vet att polisen sökt, i tron om att ingen kommer att snacka och att polisen inte kommer söka samma ställe 2 ggr utan ny info? Undrar verkligen vad som sägs/sagts i förhör..
Citera
2019-12-01, 09:45
Medlem
Ytterligare en bilbrand inatt i Uddevalla... Denna gång vid Lerbo-motet.
Källa: Rescue photo Facebook
Citera
2019-12-01, 09:48
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag kan göra en DNA-analys på mindre än två timmar, men det är inte den faktiska laborationstiden som är den begränsande faktorn, i synnerhet inte under helgtid.
Exakt. I det aktuella fallet är det dessutom så att man inte skulle behöva sekvensera precis allt för att fastställa sannolikheten för en matchning så rent tekniskt går det snabbt.
Citera
2019-12-01, 09:48
Medlem
Varför styckade han och slängde ut delarna? Han kunde ha styckat och sedan slängt delarna i badkaret med syra som Dexter?
Citera
2019-12-01, 09:50
Medlem
Fortsatt sök idag antar jag med hänvisning till
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:327375/zoom:18
Kört fram & tillbaka inom ett litet område.
Citera
2019-12-01, 09:53
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMEOVERdose
"– Det är områden vi sökt av tidigare, men som behöver gås igenom igen, säger Göransson.
Tidigare har dykare från försvaret deltagit i sökandet, marinens röjdykningsenhet huserar i Skredsvik bara någon mil nordväst om centrala Uddevalla."

https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-trappar-upp-arbetet-tar-hjalp-av-kustbevakningen/

Endast spekulation från min sida:
Kan det vara så att kroppen dumpades av någon annan när MGM redan plockats in? Och att det kommit fram nya fakta i förhör om att kroppen flyttats dit efter första söker på platsen?

Citat:
Det är en jäkla risk att åka tillbaka och ta upp kroppen. Alternativet är om man nöjt sig med att låta det ligga kvar i bakluckan. Mot det sista talar att de hade såpass många dygn på sig till gripandet.
Tror antingen att man redan från början dumpat i vattnet men att det av helt naturliga orsaker är jättesvårt att hitta.
Eller så som jag först tänkte, man ska leta igenom Lövåsberget ordentligt! Därifrån kan man dumpa något ner i vattnet. Just precis i det område där de nu söker.
Citera
2019-12-01, 09:56
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Varför styckade han och slängde ut delarna? Han kunde ha styckat och sedan slängt delarna i badkaret med syra som Dexter?
Gissar: Han hade ingen syra hemma.
Citera
2019-12-01, 09:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag kan göra en DNA-analys på mindre än två timmar, men det är inte den faktiska laborationstiden som är den begränsande faktorn, i synnerhet inte under helgtid.
Visst är det en personal- & prioriteringsfråga.

När gubben i Landskrona blev ihjälkörd när han satt i en busskur så tog det ganska exakt ett år att få fram DNA från bilen för att avgöra vem av de fyra blattarna som hade suttit bakom ratten under vansinneskörningen.
Citera
2019-12-01, 10:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Fair enough. Vi får helt enkelt ta dig på ditt ord.

Håller dock inte med om att om det "bara" varit en arm så hade det inte kunnat uteslutas att W fortfarande lever. Men det är väl hårklyverier egentligen.

Självklart går det att utesluta att Wilma är i livet med bara en upphittad arm. Om man ser att armen skars av när blodflödet i kroppen avstannat så var hon död.
Citera
2019-12-01, 10:01
Medlem
Det har alltså hittats en kroppsdel som varit avgörande för att dra slutsatsen att hon är död.
Kan kroppsdelen vara något annat än huvudet?
Visserligen kan det vara bålen men det skulle inte vara lika dramatiskt
Citera
2019-12-01, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nu vet jag inte exakt plats där kroppsdelar anträffats, men det tar 2 minuter från Göteborgsvgen ned till Södra Hamnen och till Bäveån. En sträcka på 750 meter.

Jag vet inte hur strömt det är i ån eller från vilken plats den MT kastat kroppsdelarna ifrån, utan konstaterar enbart att mördare i allmänhet gärna inte transporterar en kropp någon längre sträcka.

Jag tänkte först att W hade kunnat funnts kvar gömd någonstans i huset några dagar innan MGM baxade in hennes kvarlevor i en bil och dumpade kroppen i det vattendrag som var smidigast att nå. När jag tittade på kartan såg just Södra Hamnen ut att vara den man når snabbast och det andra alternativet är Byfjorden ca 2 km sydväst vid Nordens väg 84.

Jag gissar att platserna för söken som görs nu är baserat på fakta som framkommit under utredningen t ex att man har uppgifter om MGM:s rörelseschema.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in