2019-12-01, 00:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Background
När man hittade Lisas kropp så befarade polisen att det var Lisa Holm men svar kunde inte ges direkt.
Därför tror jag att pojkvännen har tagit bladet från munnen och börjat prata. Eller är jag fel ute nu?
Men det blir intressant att läsa vad som hittats när det publiceras.

Svårt att hänga med i tråden då det spårar ur och Löven nämns o en massa annat.

Oerhört tragiskt för familjen är alltihop

Han pratar nog inte alls ännu.
Citera
2019-12-01, 00:08
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Hon anmäldes försvunnen på söndagen. Vissa som bara skriver skit som inte stämmer...
Wilma försvann natten till den 14 nov, polisen tog anmälan den 17 nov, förhörde pojkvännen och anhöll honom den 19 november, alltså efter 5 dagar har gått.
Wilma kanske låg skadad hemma hos pojkvännen. Varför dröjde polisen så länge?
Om en försvunnen person inte hittas under den första dygnen sannolikheten blir stor att denne är död.
Senast redigerad av loislois 2019-12-01 kl. 00:11.
Citera
2019-12-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Background
När man hittade Lisas kropp så befarade polisen att det var Lisa Holm men svar kunde inte ges direkt.
Därför tror jag att pojkvännen har tagit bladet från munnen och börjat prata. Eller är jag fel ute nu?
Men det blir intressant att läsa vad som hittats när det publiceras.

Svårt att hänga med i tråden då det spårar ur och Löven nämns o en massa annat.
Oerhört tragiskt för familjen är alltihop
Detta har på intet sätt likheter med Lisa Holm...
Citera
2019-12-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LykkeLykke
Om man tänker tillbaka på Kim Wall-mordet så kunde de inte identifiera kroppsdelarna förens de hittade huvudet. I och med att man gått ut med att det med SÄKERHET är Wilma så måste det vara en direkt igenkännbar kroppsdel, dvs endast huvudet. Så var det iallafall med Kim Wall.

Nej, 21 augusti 2017 fann man KW torso och 23 aug 2017 var det pressmeddelande av polisen att torson stämde med KW DNA.
Citera
2019-12-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vad som har skrivits i tråden är att han har kommit till hennes skola, gapat och skrikit, kallat hennes kompisar för horor, hotat skjuta hennes klasskamrater o.s.v.
Som ett förhållande mellan en svenska och en invällare brukar vara alltså.

Jag har själv antagit att han har misshandlat henne. Detta då en människa inte brukar mörda en annan människa i ett förhållande helt utan förvarning. Det föregås så gott som alltid av misshandel.

Som vanligt alltså.

Skiljer ju sig sannerligen från alla fina ord om honom. Tack för uppdateringen, då är jag med helt.
Citera
Medlem
FÖR 511:e gången:
W anmäldes försvunnen söndagen 17/11.
Senaste gången hon sågs var torsdagen den 14/11.
MGM förhördes redan första dagen hon var anmäld försvunnen den 17/11.
Han anhölls sedan tisdagen 19/11.

Länk som bekräftar allt ovan:

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/wilma-17-försvann-detta-har-hänt-1.20634873#listicle-8ffd9299d93f1b502dc2b474d17261f3_4-of-12

End of discussion please
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Wilma försvann natten till den 14 nov, polisen tog anmälan den 17 nov, förhörde pojkvännen och anhöll honom den 19 november, alltså efter 5 dagar har gått.

Polisen visste inte ens att hon var försvunnen före söndag den 17 november. Samma dag förhördes pojkvännen.

Mycket kan man alltid vara efterklok om, men ser inte vad polisen skulle gjort annorlunda just där. Det var till och med ovanligt snabbt handlat av dom, för att vara ärende om försvunnen person.
Citera
2019-12-01, 00:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julia321
Har försökt hänga med i tråden, det är ingen som skrivit som är bekant med MGM, offer eller liknande? Eller lite mer säkra källor som beskrivit deras förhållande etc?
Några har skrivit om MGM och hans svartsjuka och hot.
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Hm.. Jag vet inte hur mycket man vågar berätta utan att folk ska känna igen en från händelserna. Men T har kommit på ”besök” på plusgymnasiet till W ett X antal gånger. Blivit ovän med hennes vänner etc. Det finns flera händelser som varit oroväckande för många och han har bl.a hotat med att skjuta en klasskompis till W med pistol för han lagt sig i när T skrikit h*ra efter Ws kompis. Frågar du Ws Fd klasskompisar skulle alla hålla med om att T var ett riktigt svin.
Han tränade även fotboll och både lagkompisar och tränare kan vittna för en kille som såg svart när saker gick snett.
Citat:
Ursprungligen postat av Tannii
Har en kollega som jag arbetat med som berättat att hennes barn har arbetat med den MGM. Där har denne hört både de ena å andra hur han varit svartsjuk och när W*ilma och MGM bråkat har W*lma ibland lämnat lägenheten..Hon brukade ibland åka till sina föräldrar då.. sen har hon inte fått komma tillbaka hem förens MGM sagt att hon fick det osv.. Han var tydligen väldigt kontrollerande. Sen om detta e sant eller inte vet jag inte men detta e vad jag har hört. Låter ju ändå ganska trovärdigt med tanka på vad man läst innan om honom.
Motiv svartsjuka...
Citera
2019-12-01, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
I det här fallet blev det dock ingen märkbar fördröjning. Samma dag som polisen ens visste att hon var försvunnen, förhördes killen som nu sitter häktad.

Vad som ska klassas som märkbart får var o en avgöra. Men det dröjde ju sen två dygn innan han greps.
Citera
2019-12-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LykkeLykke
Om man tänker tillbaka på Kim Wall-mordet så kunde de inte identifiera kroppsdelarna förens de hittade huvudet. I och med att man gått ut med att det med SÄKERHET är Wilma så måste det vara en direkt igenkännbar kroppsdel, dvs endast huvudet. Så var det iallafall med Kim Wall.

Nej, du minns nog fel. Den första delen var torson som flöt upp. ID Kim Wall, hon konstaterades avliden. Mördaren Peter Madsen hade många kreativa förslag till hur Kim "förolyckades". Bl.a. hade hon fått en tung lucka i huvudet mm. Så just huvudet blev särskilt viktigt att hitta. MEN inte för ID.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Om en försvunnen person inte hittas under den första dygnen sannolikheten blir stor att denne är död.

Fast polisen har ett datum för när dom misstänker att W dödades och det är samma dag som hon försvann den 14 november 2019.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Det är så att jag inombords blir uppriven att MGM kusin var här på besök i rätt tidslinje , verkar segla rakt igenom polisförhör & er här.

Ingen har någonsin tagit upp kusinen.

Enligt folk som känner kusinen är det samma virke som MGM .

Här kan faktiskt den uteslutande delen för fadern vara. Att medhjälparen i detta är kusinen och inte fadern.

Men han har seglat förbi alla.

Vem är kusinen?
Namn?
Länk till adress eller sociala medier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här