2019-12-01, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Ytterst osannolikt. Få normalt funtade människor hade inte kontaktat polisen och ännu färre skulle vara bekväma med att sitta och stycka ett lik Peter Madsen-style, i synnerhet inte i en person som man haft någon form av koppling till. Ännu färre skulle nog få för sig tanken att lämna kroppsdelar på olika ställen.

Stämmer även ryktet att man skulle hittat ett huvud (och vilken kroppsdel skulle det annars vara som gör att man med 100% säkerhet kunnat konstatera att hon är död?) så är det ju ännu mindre som talar för att det bara skulle ha rört sig om nån lätt knuff från början. Då handlar det ju liksom om en bestialisk handling och inte något en vanlig svensson som gjort en för hård knuff.

Betänker man sen att flickan tycks ha varit attraktiv och hur många våldsbabbar det numera finns i landet, så är det ju faktiskt inte så konstigt att sådant här händer.

Jaha, nu ska man få skuld och skäll för att man ser bra ut? Eller vad menar du? Annars ser jag inte hur detta är relevant.
Citera
2019-12-01, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Var kommer all denna information från?
Kan inte länka men Ajaj.3 skrev 23 nov om hur MGM hotat knivskära någon på Wilmas skola. Inte skjuta.
IS-krigare har det aldrig stått något om. Familjen är ju kurder....
Edit: Postaren Bengt-Gerhard tog upp detta som ex på desinfo. My bad...🥺
Senast redigerad av Collectcall 2019-12-01 kl. 08:00.
Citera
2019-12-01, 07:27
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollsan
Jaha, nu ska man få skuld och skäll för att man ser bra ut? Eller vad menar du? Annars ser jag inte hur detta är relevant.

Va?

Jag syftade förstås bara på att en attraktiv kvinna löper större risk för att bli bortrövad, våldtagen och utsatt för brott än en icke-attraktiv. Blir en babbe avvisad av en feministpadda som t. ex. Lady Dahmer så hade det nog kunnat rinna av honom och han hade inte blivit så upprörd eller ilsken till att ta till våld.

Med andra ord, det är lättare att se ett motiv nu än ifall offret hade varit ful.
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2019-12-01 kl. 07:30.
Citera
2019-12-01, 08:03
Medlem
GAMEOVERdoses avatar
"– Det är områden vi sökt av tidigare, men som behöver gås igenom igen, säger Göransson.
Tidigare har dykare från försvaret deltagit i sökandet, marinens röjdykningsenhet huserar i Skredsvik bara någon mil nordväst om centrala Uddevalla."

https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-trappar-upp-arbetet-tar-hjalp-av-kustbevakningen/

Endast spekulation från min sida:
Kan det vara så att kroppen dumpades av någon annan när MGM redan plockats in? Och att det kommit fram nya fakta i förhör om att kroppen flyttats dit efter första söker på platsen?
Citera
2019-12-01, 08:20
Medlem
Fioehlbaerths avatar
[quote=Currbits|69468375][b]/B]
Citat:
Ursprungligen postat av Ballelainoo
man blir förbannad, ledsen, fundersam på hur människor här på denna sidan kan kasta så mycket skit åt andra människor... ni vet inte ett skit om någonting!

En svarting självklart!!!

sluta kasta skit o kalla andra personen massa skit.... vi lever bara en gång, bete dig så som du själv vill bli bemött!! Snälla! Ta ett andetag o fundera lite hur ni skriver och svarar...[/B

Kanske skulle börja ta dina egna råd innan du skriver - du, precis som många andra här verkar ha missat att det handlar om MÄNS VÅLD MOT KVINNOR oavsett etnicitet!!

Okunskap föder hat och fördomar.

Inget nytt att det ofta är svårt att bli av med MENA-kavaljerer.
Gammaldags bergsturkar har nog extra svårt att ta till sig den lössläppta europeiska moralen.
Familjehedern var hotad, och risken för blodshämnd från svenskar minimal.
Det handlar om folk som kan mörda familjemedlemmar för hederns skull.
En svensk kvinna hamnar betydligt lägre på deras värdeskala.
Citera
2019-12-01, 08:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Jag förstår nog innebörden av 'kontraproduktivt' bättre än en person som använder bokstavskombinationer som 'mnjä' som om det vore ett vedertaget uttryck. Eventuellt 'kackel' i de utredningar du refererar till är inte relevant för det jag avser .

"Mnjä" är inte kanske ett vedertaget uttryck men det är begripligt för de flesta även om man inte använder det i formella sammanhang (där är inte Flashback än).
Det fetade, jo, kacklet som inverkat negativt på utredningar är bland annat en grund till att de stramat åt rutinerna kring förundersökningssekretess. Ölvebro var inne på problematiken redan när han ledde Palmeutredningen. Om man delger information till allmänheten för att få in information så får man räkna med att hantera en massa skräp, inte för att folk nödvändigt vill jävlas och missleda avsiktligt utan för att de vill "hjälpa till". Och mer skräp blir det väl desto mer uppmärksammat ett fall är såvitt man inte kan begränsa efterfrågade iakttagelser till en specifik plats och tidpunkt. Och skräpet måste hanteras och stjäl resurser.
Citera
2019-12-01, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Håll käften din j-vla idiot,håll dig i någon annan tråd!!!
Visa lite respekt för W och hennes familj!
När det sista kapitlet i denna döds-story skrivs så kommer det nog inte visas respekt för någon. Allra minst för W, med anhöriga.
Er favvo MGM kommer kanske bara torska dit på hantering av ett lik, bl.a. demontering av någon kroppsdel. Men knappast för mord/dråp.
Och sen riktas mycket fokus på BO istället: hur faen lyckades WA hamna inne i uddevalla?
Således kan det bli sedvanligt "syndabocksältande", med WA +anhöriga i fokus!?
Citera
2019-12-01, 08:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Med tanke på hur du formulerar dig håller jag det för helt uteslutet att du varit nämndeman. I övrigt är det som jag säger. Erkännanden som ligger till grund för domar är vanligtvis väl underbyggda, men du verkar prata om erkännanden i allmänhet.

I många yrken är det bra att kunna uttrycka sig på ett sätt som är begripligt för dem man har att göra med. Människor som är verksamma inom rättsväsendet har att göra med människor ur alla samhällsskikt. Erkännanden backas typiskt upp med stabil bevisning så domar "grundas" typiskt inte på erkännanden (d. v. s. erkännandet är inte avgörande fakta för utgången).
Citera
2019-12-01, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Var det du som skrev om denna kusin häromdagen med??
Hur säker är du på att detta stämmer? Att kusinen varit hos MGM den aktuella tiden? Tror INTE det skulle ha undgått polis att kolla upp det om de vet detta. Vi har mycket kompetent polis och en, vad jag tycker, mycket duktig åklagare som hittills lett denna utredning oklanderligt.. De kollar garanterat allt.

Han har varit på förhör som X-antal andra också varit som umgås med MGM.
Och han var här i den aktuella tiden.

Han bor ju inte i Uddevalla. Så han var här på besök.
Citera
2019-12-01, 08:40
Medlem
[quote=Fioehlbaerth|69468464]
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
[b]/B]

Inget nytt att det ofta är svårt att bli av med MENA-kavaljerer.
Gammaldags bergsturkar har nog extra svårt att ta till sig den lössläppta europeiska moralen.
Familjehedern var hotad, och risken för blodshämnd från svenskar minimal.
Det handlar om folk som kan mörda familjemedlemmar för hederns skull.
En svensk kvinna hamnar betydligt lägre på deras värdeskala.

Det där är ändå väldigt olika, hur "dem" fungerar. En del av dem har väldigt lätt att anpassa sig till europeiska värderingar och anammar en del av våra traditioner, och kommer bort från sina egna. En del familjer bryr sig inte heller nämnvärt om heder. Kvinnor har lägst rang i deras kultur ja, men de bemöts ändå med respekt hemma.

Jag själv är svensk kvinna. Jag har aldrig blivit bemött av något annat än största respekt i deras kultur. Både här i Europa och i Mellanöstern.

MEN, därmed inte sagt att det finns extremister och rötägg, för det gör det och tyvärr råkar en del ha oturen att träffa på dem. Likaväl som en del har oturen att träffa på svenska sjukhuvuden som begår brott mot dem.
Citera
2019-12-01, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMEOVERdose
"– Det är områden vi sökt av tidigare, men som behöver gås igenom igen, säger Göransson.
Tidigare har dykare från försvaret deltagit i sökandet, marinens röjdykningsenhet huserar i Skredsvik bara någon mil nordväst om centrala Uddevalla."

https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-trappar-upp-arbetet-tar-hjalp-av-kustbevakningen/

Endast spekulation från min sida:
Kan det vara så att kroppen dumpades av någon annan när MGM redan plockats in? Och att det kommit fram nya fakta i förhör om att kroppen flyttats dit efter första söker på platsen?

Denna tanke har också slagit mig. Men borde man inte åkt längre bort och dumpat kroppen/kroppsdelarna då?
Citera
2019-12-01, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Kan inte länka men Ajaj.3 skrev 23 nov om hur MGM hotat knivskära någon på Wilmas skola. Inte skjuta.
IS-krigare har det aldrig stått något om. Familjen är ju kurder....
Edit: Postaren Bengt-Gerhard tog upp detta som ex på desinfo. My bad...🥺

Fast ena personen som står skriven hos familjen tillhör en kurdisk familj som stödjer IS, så att de är kurder säger ingenting.

Däremot stämmer det verkligen inte att MGM skulle vara IS-krigare. Bullshit bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in