2019-12-01, 03:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Då blir det ju pöstligt en helt annan sak, planer mord eller vredesutbrott, jag tänker mer på själva styckningen.

Va? om någon (99 % man) dödar någon (Ofta en kvinna) så om det var ett impulsmord i vredesmod så ringer han polisen eller åker därifrån. Om samma MAN döljer brottet och styckar och gömmer kvinnan han mördat så är det inte en spontan sak. "Oj jag dödade den otrogna horan, ja det var på tiden hon knullade ju med mig när hon var 15 så hon är en typisk svennehora, hur döljer jag detta för att skydda mig själv?" Kräk.
Citera
2019-12-01, 03:52
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Låter skumt att hitta en kroppsdel . Åker man ut för dumpa en kropp är det knappast man åker runt å dumpar lite här å där
Måste va en stor del av kroppen då som flytit i land .
JO! Det är själva poängen med styckmord i en panikslagen GMs hjärna: att kunna avlägsna och sprida kroppsdelarna i förhoppning om att man försvårar utredningen och därmed risken för att åka fast!
Citera
2019-12-01, 03:58
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jaha javisst, men vi talade inte om några uppgifter som bara GM känner till.
Vi talade nu om att det faktiskt finns de som erkänner brott som är oskyldiga.
De kan tex ha läst sig till en del, eller hävda att de drabbats av minnesförlust mm.
Det måste man inte diskutera om här och nu då det saknas relevans (exempel, tar för mycket tid också)
Här och nu handlar det om W.
Jag VET att det finns sådana och är inte alldeles ovanligt.
Får man inte skriva det för dig? (Jag har varit nämndeman!!)
Med tanke på hur du formulerar dig håller jag det för helt uteslutet att du varit nämndeman. I övrigt är det som jag säger. Erkännanden som ligger till grund för domar är vanligtvis väl underbyggda, men du verkar prata om erkännanden i allmänhet.
Citera
2019-12-01, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Va? om någon (99 % man) dödar någon (Ofta en kvinna) så om det var ett impulsmord i vredesmod så ringer han polisen eller åker därifrån. Om samma MAN döljer brottet och styckar och gömmer kvinnan han mördat så är det inte en spontan sak. "Oj jag dödade den otrogna horan, ja det var på tiden hon knullade ju med mig när hon var 15 så hon är en typisk svennehora, hur döljer jag detta för att skydda mig själv?" Kräk.
Så om vi leker med tanken att du råkat döda någon, skulle du då ringa till polisen och berätta vad du gjort?
Citera
2019-12-01, 04:02
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Så om vi leker med tanken att du råkat döda någon, skulle du då ringa till polisen och berätta vad du gjort?
Sannolikheten för att GM själv ringer polisen om denna "råkat" döda någon (dråp/vållande), till skillnad mot mord, är skyhög!
Citera
2019-12-01, 04:05
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Nej, det finns inga belägg för att folk försvinner från andra forum. Vi har ju väldigt många kända profiler från Familjeliv här exempelvis. Det ploppar ju upp allehanda regelvidriga inlägg på andra forum innan moderator rycker in.

Det verkar nu som om polisen avstannat sitt sökande efter ytterligare kroppsdelar.

Självklart kan folk fundera hur det ligger till angående den funna kroppsdelen, oavsett om man inte vet vem som talar sanning. Det spekuleras från inlägg 1 om allt möjligt. Det finns troligtvis ingen här som förväntar sig ett definitivt svar. Så länge folk håller sig till topic ser jag inget problem med olika tankegångar. Det är bara att hoppa vidare till en annan tråd om man inte gillar diskussionen.

Avstannat för natten menar du eller?
Meningen var att sökningarna skulle trappas ner för att lägga mycket kraft och resurser på utredningen, värdera alla fynd som inkommit bl a. Alltså som polisen sa att de går in i en annan fas.
Samma kväll gjorde de fyndet som bevisade att Wilma inte var vid liv så nu söker de för fullt men gissar att sökområdet nu är mer begränsat.
Senast redigerad av 57Emma 2019-12-01 kl. 04:07.
Citera
2019-12-01, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Sannolikheten för att GM själv ringer polisen om denna "råkat" döda någon (dråp/vållande), till skillnad mot mord, är skyhög!
Finns det någon statistik tillgänglig på det? Jag säger inte att du ljuger, men hade jag råkat döda någon i ett vredesutbrott så hade jag inte ringt till polisen.
Citera
2019-12-01, 04:07
Medlem
Citat:
Absolut, och det är givetvis inte unikt för Uddevallas polismyndighet. Det handlar inte om sådant som är känsligt för utredningen, utan mer om en 'Fuck off'-attityd riktad till allmänheten. Vi "behöver inte veta", och det är ett tydligt politiskt önskemål.

Varför ska allmänheten ha insyn i en mordutredning?
Detta kan jag inte se ha någon politiskt förtecken. Bland denna allmänhet finns vittnen och ev. GM som inte bör ha information rådande läge. Detta gör att utredningen försvåras, vilket jag inte hoppas du avser.
Citera
2019-12-01, 04:08
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Håller med. Det är fingeravtryck, tänder eller DNA. Som det låter på Hamilkar så har inte DNA-analys hunnit genomföras, men det får stå för honom.
Kan också vara tatueringar, smycken eller andra graverande kännetecken.
Citera
2019-12-01, 04:08
Medlem
Citat:
JO! Det är själva poängen med styckmord i en panikslagen GMs hjärna: att kunna avlägsna och sprida kroppsdelarna i förhoppning om att man försvårar utredningen och därmed risken för att åka fast!
Eller jag måste ändra mig där, jag tror inte jag skulle ringa polisen, men jag har aldrig varit i en sådan situation och att tänka vad man skulle göra är rätt dumt, för man vet ej hur man handlar under stress.
Citera
2019-12-01, 04:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Finns det någon statistik tillgänglig på det? Jag säger inte att du ljuger, men hade jag råkat döda någon i ett vredesutbrott så hade jag inte ringt till polisen.

Är du seriös nu, hade du verkligen inte kontaktat polisen om det inte var din mening att döda personen?
Citera
2019-12-01, 04:12
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Varför ska allmänheten ha insyn i en mordutredning?
Detta kan jag inte se ha någon politiskt förtecken. Bland denna allmänhet finns vittnen och ev. GM som inte bör ha information rådande läge. Detta gör att utredningen försvåras, vilket jag inte hoppas du avser.
Allmänheten utgör landets befolkning. De har all rätt att veta vad som pågår, och som jag sa: Det handlar inte om sådant som är känsligt för utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in